اجرای مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری در سطح منطقه ۷ اجرا می شود

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه ۷ گفت: مانور تخلیه امن، پناه گیری صحیح و اطفاء حریق با هدف ایجاد آمادگی برای رویارویی با یک زلزله واقعی و کاهش آسیب‌های ناشی از آن برگزار می شود.

اجرای مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری در سطح منطقه ۷ اجرا می شود

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، علی رضا قطبی کهن با اعلام خبر اجرای طرح مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری در سطح منطقه ۷ گفت: برگزاری این گونه مانورهای ایمنی می‌تواند، نقش مؤثری در کاهش خسارت‌های مالی و جانی پیش از وقوع زلزله داشته باشد .

وی خاطرنشان کرد: اجرای مانورهای تخلیه امن و اسکان اضطراری محلات براساس نقشه های تهیه شده، برپایی برنامه های آموزشی ویژه شهروندان و آمادگی برای تعامل و همکاری با استان های معین اجرا خواهد شد .

رئیس ستاد مدیریت بحران سطح منطقه ۷ با اشاره به وقوع زلزله های اخیر، یادآور شد: باید از دغدغه پیش آمده و فرصت موجود برای پیشبرد برنامه های ارتقای تاب آوری و ترویج فرهنگی ایمنی و آمادگی در برابر زلزله به نحو مطلوب بهره گرفت .

وی با تاکید بر اینکه این طرح در یک کوچه از هر ناحیه از منطقه اجرا خواهد شد، عنوان کرد: در جریان اجرای مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری راس یک ساعت مشخص شهروندان از خانه های خود خارج خواهند شد و در نزدیک ترین نقطه امن محل زندگی خود اسکان داده می شوند .

قطبی کهن در ادامه تاکید کرد: در صورت موفقیت آمیز بودن این مانور در نظر داریم تا مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری را در ابعاد بزرگتر و سطح محلات منطقه اجرا کنیم تا شهروندان آموزش های عملی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی کسب کنند .

منبع: مهر

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها