عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرفوری تشریح کرد

واکاوی نقش سعودی‌ها در اعتراضات اخیر ایران/ پشت پرده همراهی ترامپ و بن سلمان با معترضان چه بود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقامات سعودی از حامیان اصلی اعتراضات اخیر در ایران بودند.

واکاوی نقش سعودی‌ها در اعتراضات اخیر ایران/ پشت پرده همراهی ترامپ و بن سلمان با معترضان چه بود؟

محمدجواد جمالی دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا اعتراضات اخیر در روند روابط اقتصادی و بین‎المللی کشورمان با جهان تغییراتی را ایجاد کرده است اظهارکرد: قطعا وقتی همچنین اتفاقاتی در کشور رخ می‎‎دهد تاثیراتی در فضای منطقه‎ای و بین‎المللی ایجاد می‎شود چنانکه شاهد بودیم عملا برخی از کشورهای منطقه و جهان از اعتراضات ایران حمایت کردند روندی که بدون شک در نحوه برخورد ایران با آنها تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: طبق توافق برجام کشورهای اروپایی متعهد شدند که روابط سیاسی و اقتصادی وسیعی را با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند ولی برخی از کشورهای منطقه‎ای چون عربستان درصدند با حمایت برخی از مقامات غربی از جمله دونالد ترامپ رئیس‎جمهور آمریکا در جهت تخریب وجهه ایران وارد عمل شوند از این رو مسئولان ما در دولت و در نهادهای امنیتی بدون شک باید حواسشان به رویکردهایی که از سوی برخی عناصر وابسته به گروه‎های ضدانقلاب باشد.

دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ناسازگاری عربستان با ایران در طی یکی و دوسال اخیر تاکید کرد: عربستان بدون شک خوشحال‎ترین کشور در جریان اعتراضات ایران بود چرا که این بستر را برای افزایش قدرت خود در خاورمیانه و جذب سرمایه‎گذاران خارجی مناسب می‎داند از این رو در این فضا دیدارهای دوجانبه و تاکید بر گسترش تعاملات به خصوص در بعد اقتصادی با کشورهای اروپایی و همسایگان نکته کلیدی و مهمی است که باید به آن توجه شود.

جمالی تصریح کرد: ما بدون شک باید در جهت شبکه وسیع تبلیغاتی که با محوریت عربستان و آمریکا در جهت مقابله با ایران شکل گرفته است وارد عمل شویم زیرا ادامه رویه فعلی ایران را در تعامل با جهان دچار مشکل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: آنچه در اتفاقات اخیر و البته کوتاه مدت در کشورمان رخ داد بدون شک حاصل توطئه و دسیسه‎چینی مقامات عربستان به خصوص محمدبن سلمان با همراهی دونالد ترامپ بود از این رو به طورحتم مقامات کشورمان باید در جهت مقابله با نقشه‎ها و حربه برخی از مقامات کشورهای همسایه وجهان علیه ایران آمادگی لازم را داشته باشند.

دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور و با وجود دشمنان خارجی متعدد انتظار است مسئولین و جریانات سیاسی از نقدهای بی‎مورد پرهیز کنند و با محوریت وحدت و اتحادملی به بهترین شکل لازم وارد عمل شوند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهروند
    0

    آره داداش، شماها راست میگین، اصلا کل کشورهای جهان جمع شده بودن و میخواستن تو ایران اعتراضات راه بندازن. چرا وقتی اتفاقی بیافتده که به نفع شما نباشه همیشه به آمریکا و اسرائیل و ... نسبت میدین؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها