آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنان بدون "مدیرکل" است

آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنان بدون

آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنان بدون "مدیرکل" است

به گزارش خبر فوری ، محمداسماعیل شیخانی یادداشتی با موضوع انتصاب مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی منتشر کرده که در ادامه می خوانید:

«باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. سیاست‌زدگی و سهم‌خواهی آموزش و پرورش را گرفتار حاشیه می‌کند. هرچیزی که آموزش و پرورش را دچار حاشیه کند به ضد این وزارتخانه تبدیل خواهد شد.»

این سخنان سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهایی است که در حال رایزنی برای کسب رای اعتماد از نمایندگان ملت بود، روزهای سختی که در نهایت به تکیه زدن وی بر مسند عریض و طویل‌ترین دستگاه اجرایی کشور با قریب به یک میلیون نفر پرسنل شد، در کنار این ارتباط مستقیم آموزش و پرورش یادگیری قشر عظیمی از خانواده‌ها در سطح اجتماع پیوند ناگسستنی را بین این بخش از دولت و عموم جامعه ایجاد کرده است.

استان خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور از حیث پوشش تحصیلی دانش‌آموزان نیز جزو استان‌های صدرنشین کشور است، استانی که مجموعه آموزش و پرورش آن برای آینده یک‌ میلیون دانش‌آموز در شهرها و روستاهای این استان تصمیم‌گیری می‌کند و قطعاً اتفاقات و فرآیندهایی که در مجموعه مدیریتی دستگاه تعلیم و تربیت این استان روی می‌دهد می‌تواند تاثیر مستقیمی بر آموزش و پرورش دانش‌آموزانی داشته باشد که امروز در مدارس تحصیل می‌کنند.

بیش از سه هفته پیش بود که سید محمد بطحایی در حکمی علیرضا کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی را به عنوان معاون پرورشی این وزارتخانه منصوب کرد، پس از این انتصاب همه منتظر معرفی مدیرکل و یا حداقل سرپرست جدید برای این اداره بودند اما در نهایت خود کاظمی به صورت موقت همزمان سرپرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی را تا مشخص شدن مدیرکل بعدی عهده‌دار شد، اتفاقی که در همان ابتدای کار اعتراضاتی را در گوشه و کنار جریان‌های فرهنگی و سیاسی استان خراسان رضوی ایجاد کرد اما با وعده‌هایی که از سوی وزارت آموزش و پرورش در مورد معرفی مدیرکل جدید در سریع‌ترین زمان ممکن می‌رسید، دامنه این اعتراضات کاهش پیدا کرد.

بی‌شک نمی‌توان حساسیت و اهمیت سیستم آموزش و پرورش در استان را دست کم گرفت به‌ویژه آن که در خراسان رضوی نگاه‌های بسیاری به سمت این بخش از بدنه اجرایی دولت دوخته شده تا با مشخص شدن مدیرکل جدید سیاست‌های آتی آن در بخش‌های مختلف هم تعیین شوند اما انگار مسئولان پایتخت‌نشین از اهمیت این حوزه در استان آگاه نبوده و نیستند که هنوز بعد از گذشت سه هفته فکری برای این دستگاه بدون مدیرکل نکرده اند.

کشتی آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی امروز بدون فرمانده در حال حرکت است، کشتی که امروز به‌گفته سرنشینان آن غرق در مشکلاتی مانند بی‌پولی و عدم وجود امکانات است و صدای اعتراض معلمان در بخش‌های گوناگون هر از چندگاهی به بهانه مشکلات مختلف به گوش می‌رسد اما نکته قابل توجه اینجاست که به لطف تصمیم‌گیری‌های ضرب‌الاجلی در مجموعه تعلیم و تربیت خراسان‌رضوی مدیری که پاسخگو و گوش شنوای این اعتراضات باشد وجود ندارد.

ای کاش مسئولان رده بالای وزارت آموزش و پرورش کمی به این موضوع توجه می‌کردند که اگر در این چند هفته اتفاق ناخوشایندی در آموزش و پرورش استان می‌افتاد این سازمان بدون مدیرکل با چالش‌های متعددی که در مقابل خود دارد آیا توان و یارای مقابله با آسیب‌های پیش رو داشت؟!

چه کسی قرار است هدایت این دستگاه عریض و‌ طویل را در دوران بدون مدیرکلی در بحران‌های پیش رو هدایت کند؟ انگار باید به دوستان برخی از نکات پدافند غیرعاملی را یادآوری کنیم و منتظر بمانیم تا ببینیم در روزهای پایانی این هفته بالاخره طلسم انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان‌رضوی می شکند یا باز هم کاظمی معاون وزیر در آستانه یک‌ماهه‌ شدن معاون شدنش در وزارت آموزش و پرورش از راه دور مسائل این استان را مدیریت خواهد کرد؟

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حیران
    0

    این هم یکی دیگر از بی توجهی وکم لطفی به اموزش وپرورش وتعلیم وتربیت است اقا زاده که زیاد داریم فورا یکی را بگزارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها