بهای باقیمانده برگ سبز چای تا قبل از پایان امسال پرداخت می‌شود

رئیس سازمان چای کشور گفت: مبلغ باقی‌مانده معوقات چایکاران ه در نوبت پرداخت بوده و سعی می‌شود زودتر از سال‌های گذشته و تا قبل از اسفند به حساب آنان واریز شود.

بهای باقیمانده برگ سبز چای تا قبل از پایان امسال پرداخت می‌شود

به گزارش سایت خبر فوری ، محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مبلغ 37 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی در نوبت پرداخت قرار گرفته و در تلاشیم این مقدار از معوقات که حدود 18 درصد بهای برگ سبز چای است زودتر از سال‌های گذشته یعنی تا قبل از فرا رسیدن ماه اسفند به حساب آنان واریز شود.

رئیس سازمان چای کشور در مورد مقدار برگ سبز چای خریداری شده تصریح کرد: طی امسال در حدود 108 هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران به ارزش ریالی 203 میلیارد تومان خریداری شده است.

روزبهان با اشاره به مقدار مطالبات پرداختی به چایکاران بیان داشت: امسال و از زمان شروع پرداخت بهای برگ سبز چای به کشاورزان شمالی مبلغی در حدود 166 میلیاردو 500 میلیون تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که پرداخت بهای برگ سبز چای به دو قسمت تقسیم می‌شود گفت: 60 درصد بهای برگ سبز چای به عهده دولت بوده و 40 درصد نیز به عهده مدیران کارخانجات چایسازی است که باید نسبت به پرداخت آن به کشاورزان چایکار اقدام کنند.

رئیس سازمان چای کشور ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی و نقدینگی که در کشور وجود داشته اما تاکنون دولت 110 میلیارد تومان یعنی 10 درصد بیشتر از سقف مصوب خود را به حساب چایکاران شمالی پول واریز کرده است.

روزبهان خاطرنشان کرد: با مبالغی که تاکنون پرداخت شده تقریباً در حدود 10 الی 12 میلیارد دیگر از سهم دولت باقیمانده است که با حمایت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه دستورات لازم برای پرداخت هر چه سریعتر آن صادر شده است.

وی در مورد سهم کارخانجات هم گفت: 40 درصد از مطالبات چایکاران یعنی 81 میلیارد تومان مربوط به کارخانجات چایسازی است که تاکنون با همکاری سازنده‌ای که داشته‌اند موفق به پرداخت 52 میلیارد تومان یعنی 65 درصد از سهم خود شده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد: معمولاً کارخانجات چایسازی برای تامین نقدینگی خود در 6 ماه دوم سال با مشکلاتی مواجه‌اند اما با تمام موانع موجود همکاری و تعامل بسیار مطلوبی را در جهت پرداخت مطالبات چایکاران داشته‌اند.

منبع: تسنیم

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها