۱۱ کارخانه خوراک دام چرخه اقتصادی را در شهرضا می‌چرخاند

یازده کارخانه خوراک دام چرخه اقتصادی را در شهرضا می‌چرخاند.

۱۱ کارخانه خوراک دام چرخه اقتصادی را در شهرضا می‌چرخاند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، حمید رئیس‌‌زاده با اشاره به کارخانجات خوراک دام، اظهار داشت: شهرضا یکی از 3 قطب تولید خوراک دام، طیور و آبزیان استان است و با داشتن 11 کارخانه خوراک و مکمل‌های دامی نقش عمده‌ای در اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی شهرستان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به نظارت بر فراورده‌های خام دامی توسط شبکه دامپزشکی شهرضا، افزود: رعایت نکات فنی و اصول بهداشتی در حمل فراورده‌های خام دامی از جمله اهداف مورد نظر دامپزشکی است که تاثیر بسزایی در تأمین سلامت و حفظ امنیت غذایی شهروندان دارد به همین دلیل دامپزشکی بر چگونگی حمل فراورده‌های خام دامی نظارت دقیق دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان اینکه هر گونه حمل فراورده های خام دامی تنها توسط خودروهای سردخانه‌دار دارای پروانه بهداشتی مجاز است، گفت: در شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا واحدی با عنوان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی وظیفه نظارت بر تولید، توزیع و عرضه انواع فراورده‌های خام دامی و مراکز مرتبط با آنها را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: این نظارت شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات بسته‌بندی و سردخانه‌ها نگهداری فراورده‌های خام دامی و مراکز عرضه گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها است.

رئیس‌زاده بیان کرد: این واحد در مجموع سالانه بیش از 5 هزار بازدید از تمام مراکز عنوان شده دارد که در صورت مواجه با تخلف نسبت به ضبط و توقیف محموله‌های غیربهداشتی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی گام مهمی در راستای سلامت و امنیت غذایی جامعه برمی‌دارد.

منبع: تسنیم

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها