تولید تندر۹۰ و ساندرو از سال ۹۸ متوقف می شود؟

اگر تا دی ماه 98 شرکت‌های خودروسازی برای تغییر پلتفرم ها اقدام نکردند تولید خودروهای تندر 90 و ساندرو از سال 98 متوقف خواهد شد.

تولید تندر۹۰ و ساندرو از سال ۹۸ متوقف می شود؟

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، رامتین اسماعیلی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه خودروی تندر 90 و ساندرو امکان رعایت استانداردهای 85 گانه جدید خودرویی را ندارند، اظهار داشت: از دی ماه 97 استانداردهای جدید خودرو به شرکت‌های خودروسازی ابلاغ و آنها تا دی ماه 98 برای تغییر پلتفرم ها فرصت دارند در غیر این صورت تولید خودروهای تندر 90 و ساندرو از سال 98 متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته می‌توان برای ارتقا سطح استانداردهای این خودروها برنامه ریزی کرد، افزود: سرمایه گذاری برای تغییر و ارتقاء این خودروها قطعاً بیشتر از ورود پلتفرم جدید است. از این رو توصیه می‌کنیم به جای ارتقاء استانداردهای تندر 90 و ساندرو پلتفرم‌های جدید و به روز وارد کشور شود.

مدیر عامل رنو پارس با تأکید بر اینکه ال 90 و ساندرو نمی‌توانند در گیربکس و موتور استانداردهای جدید را پاس کنند، گفت: وقتی خودرویی نمی‌تواند طبق استانداردها حرکت کند باید به قوانین احترام گذاشته و تلاش خود را برای سرمایه گذاری در خودروهای جدید انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

اسماعیلی در رابطه با قطعات یدکی تقلبی در بازار و حتی در خطوط تولید شرکت های خودروسازی به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه بعضاً دیده شده که قطعات تقلبی وارد خطوط تولید و حتی در مراکز خدمات پس از فروش عرضه می‌شود. به عنوان نمونه اکسل تقلبی رنو را بر روی خود نصب و باعث چپ شدن خوردو شده بودند که در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکایت و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما قرارداد دارند نباید قطعه دیگری را روی خودرو ببندند.

وی تصریح کرد: زمانی که قطعه اصل از سوی شرکت‌ها خریداری و در خودروها نصب شود هم قیمت قطعات کاهش و هم مردم می توانند خودروی با کیفیتی خریداری کنند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها