یک واحد بزرگ تولید سرب در قم "موقتاً" پلمب شد

مدیرکل استاندارد قم گفت: واحد تولید شمش سرب در شهرک صنعتی شکوهیه به دلیل عدم رعایت شرایط و ضوابط اداره کل استاندارد قم

یک واحد بزرگ تولید سرب در قم "موقتاً" پلمب شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، منصور فرزانه با تأکید بر مهم‌ترین دلایل پلمپ موقت یکی از واحدهای تولید شمش سرب در استان قم گفت: این واحد پس از مراتب تذکر و اخطار و مهلت چندماهه به دلیل عدم تمکین و رعایت ضوابط و استانداردهای اداره کل استاندارد استان موقتاً پلمب شده است.

فرزانه اهمیت توجه به ضوابط زیست‌محیطی را موردتوجه قرارداد و ادامه داد: این موضوع سوای ضوابط زیست‌محیطی و بهداشتی در حیطه اختیارات سایر ادارات ذی‌ربط نبوده و صرفاً در خصوص اداره کل استاندارد استان است.

فرماندار قم نیز در این با اشاره به اهمیت مردمی کردن مسئله سلامت در جامعه تأکید کرد: در مسئله تحقق سلامت کامل در جامعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تنها در حدود 25 درصد از اهداف تعیین‌شده را می‌تواند در بهترین شرایط ممکن محقق سازد که نشان از اهمیت فرهنگ‌سازی و ورود و تعامل سایر دستگاه‌های مؤثر در تحقق کامل سلامت در جامعه است.

رضا سیار با تأکید بر نقش غیرقابل‌انکار فرهنگ در تحقق سلامت اجتماعی و کاهش از آسیب‌ها و بحران‌های موجود در سطح جامعه خاطرنشان کرد: ازجمله مهم‌ترین بسترهایی که برای تحقق کامل سلامت در جامعه موردنیاز بوده فرهنگ‌سازی‌های لازم در بخش ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در حوزه حمل‌ونقل بوده که به‌نوبه خود بخش عظیمی از مشکلات و آسیب‌های سلامت عمومی جامعه از این بخش ایجادشده است.

فرماندار قم ابراز کرد: پیرامون کمربندی قم به‌صورت متوسط هرروز شاهد سوانح منجر به فوت یا معلولیت است که برای رفع این آسیب بزرگ نیز چاره‌ای جز فرهنگ‌سازی وجود ندارد، جمع‌آوری پسماندهای شهری و اموری از این قبیل هم کارهایی بوده که صرفاً بافرهنگ سازی‌های لازم می‌تواند مؤثر شده و بهبود پیدا کند که نیازمند تعامل و انجام درست و دقیق رسالت‌های دستگاه‌های مختلف استانی است.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها