اردبیل در بیست و پنجمین روز از زمستان رخت سفید بر تن کرد

در بیست و پنجمین روز از فصل زمستان بیشتر مناطق استان اردبیل را بارش برف در بر گرفت و امروز استان اردبیل رخت سفید بر تن کرده و چهره زمستان واقعی را به خود گرفت.

اردبیل در بیست و پنجمین روز از زمستان رخت سفید بر تن کرد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، بارش برف که از شب گذشته در استان اردبیل آغاز شده بود تمامی شهرهای این استان را تحت پوشش قرار داد که این امر موجب خوشحالی کشاورزان و باغداران منطقه شده است.

تردد در گردنه الماس و صائین با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر کولاک گردنه اسالم و صائین را در بر گرفته است و تردد در این محورها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است و نیاز است در این رابطه رانندگان عزیزی که قصد تردد در این محور را دارند تجهیزات زمستانی را به صورت تکمیل به همراه داشته باشند.

سرهنگ سید حجت فتاحی تصریح کرد: از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های مواصلاتی و کوهستانی استان را دارند تقاضا داریم در صورت ضروری نبودن سفر خود از تردد در این محورها خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر تجهیزات زمستانی را حتما به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال‌حاضر تمامی جاده‌های استان اردبیل خیس و لغزنده می‌باشد و انتظار داریم رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد هیچگونه حادثه دلخراشی در جاده‌های استان نباشیم.

رئیس پلیس راه استان اردبیل بیان کرد: پلیس راه استان نیز به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های استان آماده فعالیت و خدمات‌دهی می‌باشد تا رانندگان را در جاده‌های استان همراهی کنند.

جاده‌های روستایی مناطق کوهستانی اردبیل مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر جاده‌های روستایی مناطق کوهستانی در استان اردبیل مسدود است و باتلاش راهداران استان عملیات برف‌روبی و بازگشایی این راه‌ها اغاز شده و همچنان ادامه دارد.

علی رحمتی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر مسدود بودن جاده‌های روستایی در سطح استان اردبیل به غیر از مناطق کوهستانی دریافت نکرده‌ایم، افزود: انتظار می‌رود برخی راههای روستایی استان مسدود باشد که به محض اطلاع و دریافت اطلاعیه لازم عملیات برف‌روبی در این مسیرها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی محورهای مواصلاتی و مه‌گیر استان بازگشایی شده است و تردد در این جاده‌ها امکان‌پذیر بوده و نیروهای راهداری نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سامانه بارشی ظهر فردا از منطقه خارج می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارش برف ظهر فردا از منطقه خارج می‌شود و از فردا هوایی نسبتا سرد در مناطق مختلف استان حاکم می‌شود که پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان به 15 درجه زیر صفر نیز برسد.

دولتی‌مهر افزود: بیشترین بارش برف در استان مربوط به منطقه کوهستانی آلوارس با 32 سانتیمتر بارش می‌باشد که انتظار می رود بارش برف تا فردا در منطقه تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی دمای بیشتر مناطق استان به زیر صفر درجه کاهش می‌یابد و انتظار می رود همشهریان اردبیلی در این هفته شب‌های بسیار سردی را تجربه کنند.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها