فرانسه در پی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس

دولت فرانسه در اقدامی با هدف حفاظت از سلامت عمومی به علت اثرات طولانی مدت این وسیله بر رشد ذهنی، ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ضروری دانسته است.

فرانسه در پی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، طبق قانون فعلی، دانش آموزان اجازه استفاده از تلفن همراه را در کلاس‌ها ندارند اما مدارس این اختیار را دارند که برای استفاده دانش‌آموزان از این وسیله در مواقع زنگ‌ تفریح تصمیم‌گیری کنند.

با این وجود امکان تغییر این قانون وجود دارد چرا که وزارت آموزش و پرورش فرانسه قصد دارد پویشی را که توسط رئیس جمهور ماکرون برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه به طور کامل در محوطه مدارس راه اندازی شده، بررسی کند.

به گفته‌ی ژان میشل بلانکور، وزیر آموزش و پرورش فرانسه، این اقدام به حل مشکل بهداشت عمومی جامعه کمک خواهد کرد.

یک معلم دبیرستان در فرانسه به خبرگزاری ان بی سی گفت: در مدرسه ما این ممنوعیت برای دانش آموزان ۱۱ تا ۱۵ ساله تقریبا وجود دارد. دانش آموزان اجازه دارند این لوازم الکترونیکی را در مدرسه همراه داشته باشند اما در زمان برگزاری کلاس‌ها، اجازه‌ استفاده از تلفن‌های همراه خود را ندارند و باید آن را در حالت پرواز قرار دهند. ما به دانش آموزان در رعایت قوانین اطمینان داریم ولی سوء استفاده از این ابزار قابل تحمل نیست.

بنابر این گزارش، امروزه نگرانی‌های زیادی در مورد نحوه استفاده نوجوانان از تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد. برخی استفاده از آن را لازمه برنامه آموزشی مدارس و برخی دیگر آن را عامل حواس پرتی می‌دانند. دولت کانادا و بلژیک استفاده دانش آموزان از هر گونه وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه و لپ تاپ و ... را آزاد گذاشته است و به اعتقاد آنها این آزادی به آنها استفاده مسئولانه از این وسایل را یاد می‌دهد.

از سوی دیگر ایتالیا از سال ۲۰۱۶ و برخی ایالات آلمان از سال ۲۰۰۶ استفاده از این وسایل را ممنوع کرده‌اند.

آمریکا و انگلیس نیز اختیار تصمیم گیری در این رابطه را بر عهده مدارس گذاشته‌اند اما یک بررسی نشان داده، نمرات دانش آموزان در مدارسی که این ممنوعیت وجود دارد به طور معناداری افزایش یافته است.

به گزارش ان بی سی، معلمان و والدین در فرانسه به مخالفت با این قانون پرداخته‌اند و به جای ممنوعیت کامل خواستار محدودیت استفاده از وسایل الکترونیکی شده‌اند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها