قصه گویی یکی از ابزارهای مهم در فرایند یادگیری است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، قصه‌گویی را یکی از ابزارهای مهم در فرایند یادگیری دانست.

قصه گویی یکی از ابزارهای مهم در فرایند یادگیری است

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، رضوان حکیم‌زاده درباره نقش و تاثیر قصه‌گویی در آموزش کودکان اظهار کرد: قصه‌گویی علاوه بر این‌که وسیله مناسبی برای انتقال مفاهیم درسی به کودکان است، می‌تواند ابزار مناسبی برای تقویت مهارت اجتماعی، رشد خلاقیت و شکل‌گیری ارزش‌ها در کودکان باشد .

وی با بیان این‌که خداوند مفاهیم مهمی را در قالب قصه در قرآن بیان کرده است، افزود: به خانواده‌ها و مدارس توصیه می‌کنم بچه‌ها را به سمت قصه‌گویی سوق دهند .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کودکان در عین حال که عینی فرا می‌گیرند، دارای تجسم قوی‌ای نیز هستند و قصه ابزار مهمی در یادگیری آن‌ها به شمار می‌رود .

حکیم‌زاده با بیان‌ این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رابطه تلاش‌های بسیاری داشته است، افزود: مبارزه با ظلم و ستم، ارزش‌ها از جمله راست‌گویی با قصه‌ و قصه‌گویی در ذهن برخی کودکان نقش می‌بندد .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: قصه‌گویی به عنوان یک ابزار در آموزش نقش مهمی دارد، در عین حال محدودیت سایر فعالیت‌های ادبی و هنری مانند تئاتر و نقاشی را ندارد و آسان‌ترین راه است که می‌توان از آن برای آموزش شاد و جذاب استفاده کرد و امیدوارم این مقوله از سوی معلمان جدی گرفته شود و در برنامه کار آن‌ها به ویژه در دوره ابتدایی قرار بگیرد .

منبع: مهر

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها