کاهش بارش های زمستانی امسال

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه بارش های زمستان امسال با کاهش همراه خواهد بود،گفت: کلیه خروجی ها حکایت از بالاتر بودن دما نسبت به حالت معمول را دارد.

کاهش بارش های زمستانی امسال

به گزارش سایت خبر فوری ،بهمن کمانگر در گفت وگو با ایسنا،با بیان اینکه بارش های زمستان امسال با کاهش همراه خواهد بود، اظهار کرد:در خوشبینانه ترین حالت نزدیک به حالت معمول(نرمال)پیش بینی می شود.

وی افزود:این در حالی است که از ابتدای سال زراعی جدید(اول مهر)تاکنون،بارش نسبت به سال قبل 30 درصد و نسبت به بلندمدت 23 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان،بیشترین میزان کاهش باران را مربوط به مناطق جنوبی استان دانست و تصریح کرد: این بارش ها نسبت به سال قبل 50 درصد و نسبت به بلندمدت 55 درصد کمتر از نرمال را نشان می دهد.

این مقام مسئول عنوان کرد:کلیه خروجی ها حکایت از بالاتر بودن دما نسبت به حالت معمول را دارد و بالاتر بودن دما به نوعی می تواند معرف فراوانی وقوع باد گرم و یا عدم نفوذ توده هواهای پرفشار(سرد)قوی به منطقه باشد.

کمانگر خاطرنشان کرد:کم بارش ترین سال آبی در استان گیلان طی 31 سال اخیر سال آبی 87-86 با مجموع بارش سالانه 672 میلیمتر و پس از آن سال های 96-95 با 780 میلیمتر و 92-91 و 93-92 با 795 میلیمتر می باشد.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها