برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان گفت:نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی(ردیف دستگاهی) با مشارکت استادان برجسته توسط انجمن موسیقی گیلان در اسفندماه برگزار می شود.

برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان

به گزارش سایت خبر فوری ، سیدامیر مصباح در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان خبر داد و اظهار کرد:جشنواره یاد شده در بخش موسیقی سازی در رشته های تار، سنتور، سه تار، عود، قانون، کمانچه و نی و بخش آواز، در رده های سنی گروه الف(متولدان سال 75 به بعد)،گروه سنی ب(متولدان سال های 67 تا 74) و گروه سنی ج(متولدان قبل از سال 66) تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد:گروه سنی الف یک سوم ردیف شامل دو دستگاه و یک آواز،گروه سنی ب یک دوم ردیف و گروه سنی ج کل ردیف را باید اجرا کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با اشاره به فراخوان جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی،ادامه داد:گروه سنی الف و ب می توانند در صورت تمایل با اعلام آمادگی در فرم فراخوان، در بخش کل ردیف شرکت کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد:شرکت کنندگان باید به یکی از روایت های معتبر و شناخته شده از ردیف موسیقی ایرانی(ردیف های میرزاعبدالله، آقا حسینقلی، صبا، دوامی و کریمی)که به طور رسمی منتشر شده است، تسلط و احاطه کامل داشته باشند و بتوانند در تمامی دستگاه ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی که در گروه سنی خود معرفی می کنند، به اجرا بپردازند.

مصباح، با بیان اینکه علاقمندان می بایست آثار خود را تا تاریخ 12 بهمن امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند،گفت: نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی(ردیف دستگاهی)با مشارکت استادان برجسته توسط انجمن موسیقی گیلان در اسفندماه برگزار می شود لذا علاقه مندان به شرکت در جشنواره یاد شده برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها