بایدن برای دیدار به پوتین پیشنهاد داد/ روسای جمهور دو کشور در کشور ثالث دیدار می‌کنند؟

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی خود، پیشنهاد داد برای برای بحث درباره طیف کاملی از مسایل پیش روی آمریکا و روسیه، دیدار حضوری در کشور ثالث برگزار کنند.

بایدن برای دیدار به پوتین پیشنهاد داد/ روسای جمهور دو کشور در کشور ثالث دیدار می‌کنند؟

تارنمای کاخ سفید روز سه‌شنبه با اعلام خبر تماس جو بایدن با ولادیمیر پوتین، افزود: آنها تعدادی از موضوعات منطقه‌ای و جهانی را از جمله قصد ایالات متحده و روسیه برای پیگیری گفت‌وگوی ثبات استراتژیک در مورد طیف وسیعی از کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی نوظهور، با تکیه بر تمدید پیمان جدید استارت مورد بحث قرار دادند.

این بیانیه می‌افزاید: بایدن همچنین تصریح کرد که ایالات متحده در دفاع از منافع ملی خود در قبال اقدامات روسیه همچون دخالت در فضای مجازی و دخالت در انتخابات، محکم عمل خواهد کرد.

کاخ سفید ادامه می‌دهد: رئیس جمهوری بایدن بر تعهد بی دریغ ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد. رئیس جمهوری همچنین در مورد تجمع ناگهانی ارتش روسیه در کریمه اشغالی و مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرد و از روسیه خواست که تنش ها را کاهش دهد.

بیانیه کاخ سفید اضافه می‌کند: رئیس جمهوری بایدن هدف خود را از ایجاد یک رابطه پایدار و قابل پیش بینی با روسیه مطابق با منافع ایالات متحده تأیید کرد و برگزاری یک نشست در یک کشور سوم را در ماه‌های آینده برای بحث در مورد طیف کاملی از مسائل پیش روی ایالات متحده و روسیه پیشنهاد داد.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • وطن
    0

    دیدار مستقیم بهتر از واسطه بازیست

  • دل خون
    0

    روسیه از هر موقعیتی استفاده می کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها