روبوتاکسی‌های پیشرفته در خیابان‌های دبی

طبق گفته شرکت خودروسازی

روبوتاکسی‌های پیشرفته در خیابان‌های دبی

دیلی میل نوشت: این شرکت توسط شرکت جنرال موتورز و هوندا پشتیبانی می‌شود و قصد دارد از وسایل نقلیه کاملاً خودران اوریجین(Origin) خود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد، در مرحله آزمایشی در دبی در سال ۲۰۲۳ استفاده کند.

اگر این آزمایشات موفقیت آمیز باشد، کروز قصد دارد پس از آن خدمات درخواست سواری(ride-hailing service) را در شهر امارات متحده عربی راه بیندازد اگرچه تاریخ خاصی برای آن مشخص نشده است.

اوریجین(Origin) یک وسیله نقلیه کاملاً خودران است و فاقد هرگونه ابزار کنترلی مانند فرمان یا پدال که در سایر اتومبیل‌های خودران دیده می‌شود، است.

کروز می‌گوید هدفش این است که تا سال ۲۰۳۰ بیش از چهار هزار وسیله نقلیه اشتراکی در دبی فعالیت کنند. با این حال اگرچه این شرکت وسایل نقلیه خود را در دبی آزمایش می‌کند اما امیدوار است که بتواند قبل از سال ۲۰۲۳ اولین سرویس روبو تاکسی(robo-taxi) کاملاً تجاری خود را در سانفرانسیسکو نیز راه اندازی کند.

اوریجین فاقد پدال، موتور و فرمان است و وسیله نقلیه‌ای کاملاً برقی است که می‌تواند همزمان چهار مسافر را حمل کند. این وسیله نقلیه همانند جعبه‌ به اندازه یک خودرو شاسی بلند بزرگ با درهای کشویی در هر طرف است و از نظر ظاهری، شبیه به خودرویی مابین یک مینی ون و اس یو وی بدون فرمان است.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها