۱۴۳ نفر در سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۴۳ مورد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۹ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

۱۴۳ نفر در سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: هم‌اینک ۶۱ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

وی شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان با افزوده شدن یک نفر دیگر را یکهزار و ۲۰۵ نفر اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم تقاضا کرد، در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

وی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

هاشمی گفت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده بطوری که ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بشدت نگران ورود سیستان و بلوچستان به موج بعدی همه گیری کرونا هستیم، گفت: راه اصلی ابتلا و آلودگی به ویروس کرونا، انتقال از شخص بیمار یا ناقل به فرد سالم است. افراد ممکن است از طریق تماس های نزدیک مانند بوسیدن، دست دادن یا قرار گرفتن در فضای بسته، پخش کردن قطرات ویروس از راه های مانند سرفه و عطسه به راحتی مبتلا و آلوده شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از آنجا که ذرات تنفسی سنگین هستند و به طور معمول براحتی روی سطوح مختلف قرار می‌گیرند، افراد بهتر است قبل از لمس صورت، بینی و چشمان خود حتما دست‌های خودشان را با آب و صابون بشویند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها