آخرین وضعیت سایت غنی‌سازی نطنز

یک منبع آگاه در گفتگویی، درباره آخرین وضعیت سایت غنی سازی نطنز توضیح داد.

آخرین وضعیت سایت غنی‌سازی نطنز

یک منبع آگاه درباره آخرین وضعیت سایت غنی سازی نطنز گفت: الان غنی سازی در سایت نطنز در حال انجام است اما با ظرفیت غنی سازی کمتری نسبت به قبل از حادثه تولید صورت می گیرد .
وی ادامه داد: امروز برق اضطراری سایت وصل شد و هفته آینده نیز برق اصلی و برق پشتیبان سایت وصل خواهد شد .
این منبع آگاه توضیح داد: بخشی از ماشینهای IR1 و IR2M موجود در زیر زمین سایت نطنز که احتمال آسیب دیدگی دارند در حال بررسی و چک شدن هستند و وی گفت: پس از اتمام بررسی های فنی، از هفته آینده تعویض ماشینهای آسیب دیده با سانتریفیوژهای بهینه شده با راندمان بالاتر آغاز خواهد شد .
این منبع آگاه تاکید کرد: بخشی از ماشینهای IR1 آسیب ندیده اند و در حال غنی سازی هستند و بخش بزرگی از سانتریفیوژهای IR2M هم با 5سو ظرفیت غنی سازی ، در حال تولید اورانیوم غنی شده هستند .
وی گفت: غنی سازی در سایت فردو نیز با قوت و قدرت گذشته در حال انجام بوده و حدود 60کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20درصد تاکنون تولید شده است .
این منبع آگاه گفت: همزمان کار نصب دو زنجیره کامل سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 که 10 سو ظرفیت غنی سازی دارند در سایت فردو پیش می رود.

منبع: آخرین خبر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • شهرام.ر
    0

    هنوز معلوم نیست که اسرائیل از کی تا حالا، با چه حجمی ، در کجا ، به چه میزانی و برای چه منظوری اورانیوم رو غنی میکنه ولی شما ها انگار از رو نمیرین !!! یا اینکه می‌خواین دنیا رو تحریک کنین تا به هر وسیله ای که شده جلوتون رو بگیره . تا مرد سخن نگفته باشد. عیب و هنرش نهفته باشد.

  • ناشناس
    0

    زنده باد دانشمندان گمنام هسته ای.روسیاهی برای دشمن.باز میسازیم.

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      خسته نباشی هموطن ... برو بساز ببنیم چطوری میسازی .... تو خیالاتی

  • آنتی گاندو
    0

    گاندو بازها کجایند ؟! نطنز ظرف یک سال دو بار منفجر شد !!!!! نیروهای امنیتی چند تا ممد و رسول بچینید دور طنز یا همون نطنز تا اینقدر نترکه خخخ خرج سریال گاندو میدادین چند تا نگهبان استخدام میکردین خیلی بهتر از این بود که روزنه نفوذ به دروازه تبدیل شه اسراییلیا یه جوری رفت و آمد میکنن که انگار پیک نیک اومدن خخخ عجب دور زمونه ای شده تو سریالامون جاسوس دشمن رو از خاک کشورش تعقیب و در یک موقعیت مناسب غافلگیرش میکنیم بعد صبح که از خواب پامیشیم میبینیم جاسوسه اومده نصف تاسیسات نطنز رو منفجر کرده به سلامت رفته خونه ننه باباش !!!!! فقط جهت اطلاع گاندو بازان

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      به لطف حماقت دشمن یک عده خوشحال شدن و عقده گشایی کردن .

    • در جواب
      0

      معلومه از گاندو خیلی فشار بهت اومده مزدور جیره خوار، امنیت سایبری نطنز اگه با گاندو بازها این اتفاقات نمی افتاد

    • رحمان
      0

      همانهایی نطنز را منفجر میکنند که از گاندو حسااااااااابی دردشون گرفته بود قربونت امااااااااااااان از دست خائنین داخلی تا زمانی که دوتابعیتی ها در راس امور هستن این وضع ادامه دارد

  • مورچه
    0

    خداراشکر بهتراست بیشترازاینهامحافظت شود وترددهاچک شود

    نظرات شما -
    • حاجی
      0

      الان این متنی که شما نوشتی ... متلک است یا واقعیت ............. برو ...... بالا سرتو نگاه کن ببین کجاییم

  • حسنی
    0

    تا زمانیکه واقعیت ها را نپذیریم واز حقیقت ها فرار کنیم این روند ادامه دارد حدود دو سه سال پیش بعضی از مردم و بخصوص بنده در همین خبر فوری اعلام کردیم سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی کشورهای متخاصم با کمک سازمانهای اطلاعاتی کشورهای دوست ما در لایه لایه های ارکان نظام اشخاصی را استخدام کردند برای جاسوسی و خرابکاری ولی کو گوش شنوا توجه داشته باشیم با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ایران یک کارمند ساده و حتی از مدیران با گرفتن صدهزار ویا دویست هزار دلار مثل میمون پشتک بارو برای انان میزنند. بنظرمیرسد این خرابکاری ها با نظارت مراکز امنیتی ایران برای پیشبرد نقشه راه رخ داده و در غیر اینصورت باید فاتحه امنیت اطلاعاتی را در این مملکت خواند

  • امین
    0

    اغا ما غنی سازی میکنیم تابحال 60 کیلو اورانیوم 20 درصد داریم میخواییم برای چه کاری استفاده کنیم؟باید جایی مصرف کنیم یا برای سرگرمی و تفنن اورانیوم غنی میکنیم؟این همه برای کشور هزینه درست کردیم ! یا باید برای دفاع از خودمون و موازنه قدرت با کشورهای دشمن بمب داشته باشیم برای اینکار غنی سازی کنیم یا اگر بمب حرامه و نمیسازیم و نخواهیم ساخت چرا برای چیزی که نمیسازیم هزینه بدیم؟؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      صدرصد اینها همش سیا بازیه رژیم کودک کش که مثل بز باید از ما بترسه این برنامه هاشو پیاده میکنه

  • حمید
    0

    واقعا اطلاعات قوی داریم که تا عمق سایت میرن مواد منفجره میذارن و بعد بوووووووووووووووف .... بعد اخبار دروغ میدن میگه سایت داره کار میکنه .... الا برکت ا....

  • روغن صفی
    0

    همه این فتنه ها بخاطر هسته ای هست ،تختش کنید ملت مردن از گرونی قبلا هم گفته بودم ،نفت و بدید بره ،مصدق قبول نکرد ،اینم شد نتیجش الان اقتصاد صد درصد نفتی ،اونم تحریم ، بابا از اروپا یاد بگیرید ،نه نفت دارن،نه گاز دارن ، ،همه چی هم دارن ،

  • ناشناس
    0

    این اورانیوم قنی شده به چه دردی میخورد؟ آیا ارزش دارد اقتصاد کشور را فدای آن کرد؟ اگر نگاهی به کره شمالی کنیم خواهیددید که بمب اتم نیز مشکل را حل نکرده.

  • داریوش
    0

    اصلا مذاکره خیلی هم خوب و عالی‌ست و اعضای تیم مذاکره‌کننده هم همه چیز تمامند، منتها الان و بعد از انفجار #نطنز در وین بر سر چه چیزی مذاکره خواهند کرد؟! مهر و موم کردن اتاق کار صالحی؟! یا تعلیق کامل خدمات آرایشی-بهداشتی رییس‌جمهور؟!

  • ناشناس
    0

    اول از همه به خیر گذشت که می توانست علاوه بر تلفات انسانی آلودگی زیست محیطی هم بجا بزاره و به نظر من اینکه با این همه موانع امنیتی ، دوربین های مدار بسته و تیم حفاظت فیزیکی سایت کسی بخواد بیاد مواد منفجره بیاره داخل و چال کنه احتمالش کمتره و قبلا هم تیمهای جاسوسی از حیوانات آموزش دیده برای شناسایی سایت های هسته ای استفاده کردن و فکر می کنم بازم با همین شیوه به سایت نطنز تخریب زدن ، مثلا سگ های آموزش دیده این توانایی رو دارن گودال حفر کنن و حتی تو فیلمها دیدین استخوان پیدا می کنن و میبرن چال می کنن .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها