سخنگوی وزارت خارجه:

ایران گفت وگوهای جامع با اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق در می آورد

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن اسامی تعدادی از مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی در فهرست تحریم های حقوق بشری گفت: جمهوری اسلامی ایران این اقدام را قویا محکوم نموده و آنرا بی‌ اعتبار می‌داند.

ایران گفت وگوهای جامع با اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق در می آورد

سعید خطیب زاده افزود: بدون شک اقداماتی از این دست از سوی مدعیان و موعظه گران دروغین حقوق بشر که با انگیزه های سیاسی، نه تنها در برابر نقض حقوق مردم ایران تحت تحریم‌های ضد بشری و غیر قانونی آمریکا سکوت کرده و تنها به اظهار تاسف بسنده کردند، بلکه با آن همراهی کردند، مردود بوده و موجب بی آبرویی هرچه بیشتر سوءاستفاده کنندگان از مفاهیم‌ والایی چون حقوق بشر است.

خطیب زاده در ادامه تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، گفت وگوهای جامع با اتحادیه اروپا شامل گفت وگوهای حقوق بشری و تمامی همکاری های ناشی از این گفت وگوها، بویژه در حوزه های تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان را به حالت تعلیق در می آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های متقابل را در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در دست بررسی دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ مقام و ۳ نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. ( اینجا بخوانید)

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهری
    0

    خاک بر سر این دولت که بخاطر هیچی میره با غربیها مذاکره چرا این غرب زده ها اینقدر بد بختن با طناب پوسیده غربی ها دارن ملت و کشور داخل از این چاه درمیارن میندازن توی جاه دیگه پای میز مذاکره برجام نشستن ما رو تحریم میکنن سایت نطنز رو خرابکاری میکنن کشتی در نزدیک خلیج عدن میزنن بس کنید یه بچه ام می دانه به این کشورها نباید اعتماد کرد آقای روحانی چند وقت دیگه شمامیزارید میرید چرا دولت بعدی میخواید توی دردسربندازید خود شما هم از قبل میدانستید نه آمریکا ونه کشورهای اروپایی هر گز تحریمها رو بر نمی دارن فقط قصد شما برهم زدن آرامش جامعه است

  • دیپلمات
    0

    په نه ادامه بده مرد حسابی راست راست تو چشات زل میزنه تحریمت میکنه مذاکره ی چی کشک چی عمرا اگه بتونی دوزار از اینا بکنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها