همه پیش دبستانی‌ها زیر نظر مرکز مدارس غیر‌دولتی می‌روند

مدیر کل مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر به غیر از مدارسی که از آموزش و پرورش مجوز دارند، بیش از ۵ هزار مرکز پیش دبستانی در کشور فعالیت می کنند.

همه پیش دبستانی‌ها زیر نظر مرکز مدارس غیر‌دولتی می‌روند

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، مجید طهرانیان مدیر کل مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی در نشست خبری با رسانه‌ها که امروز برگزار شد گفت: تا اسفندماه کلیه مراکز پیش دبستانی چه آنهایی که در مراکز دولتی هستند و چه آنهایی که توسط بهزیستی و دیگر مراکز مجوز گرفته اند تحت پوشش شناسایی قرار می گیرند و در راستای تعیین صلاحیت مربیان نیز قدم بر می داریم. برنامه هایی داریم که طی دو تا سه سال آینده این مراکز تعلیم و تربیت را ساماندهی کنیم و همه زیر مجموعه این مرکز قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی در کشور داریم، گفت: در جهت شناسایی و اعتباربخشی این آموزشگاه ها طرحی داریم که از اسفند ماه وارد عمل می شویم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در حوزه مهارت ورزی مدارس غیر دولتی و تغییر رویکرد از آموزش تئوری به نظام مهارت محور قصد داریم پیشتاز باشیم. فرزندانی که از نظام آموزشی فارغ التحصیل می شوند مهارت ندارند و ما دغدغه کسب و کار و اشتغال در این زمینه را داریم و آنها مهارت های اشتغال را ندارند. قصد ما تغییر این وضعیت است.

مدیر کل مدارس غیر دولتی همچنین اظهار کرد: متاسفانه طی سال های قبل مجوز مراکز پیش دبستانی توسط مراکز مختلف و نهادهای گوناگون صادر شده است و الان با دو مشکل در پیش دبستانی ها رو به رو هستیم. یکی نهادهایی که خارج از آموزش و پرورش این مجوزها را صادر کردند در حالیکه طبق قانون تنها مرجع صدور چنین مجوزی مراکزی آموزش و پرورش است و دیگر مراکز پیش دبستانی که در مدارس دولتی قرار دارند.

طهرانیان اضافه کرد: یک فرصتی به این مراکز پیش دبستانی داده ایم که بیایند و از شورای نظارت مناطق مجوز بگیرند. در حال حاضر بیش از ۵ هزار مرکز پیش دبستانی به غیر از آنها که از آموزش و پرورش مجوز دارند در کشور فعالیت می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مراکز پیش دبستانی غیر دولتی رقم های بالای شهریه دریافت می کنند و اگر قرار باشد همه زیر این عنوان جمع شوند رقم های شهریه بالا می رود نیز گفت: برای مناطق کم برخوردار امکان پرداخت شهریه از طریق خرید خدمات وجود دارد که حدود ۶۶ میلیارد تومان دولت برای این بخش بودجه مشخص کرده است.

منبع: مهر

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها