تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۰ فدراسیون پهلوانی در حضور وزیر ورزش

برنامه‌های سال جاری فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تشریح شد.

تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۰ فدراسیون پهلوانی در حضور وزیر ورزش

دومین نشست مسئولان فدراسیون ورزش‌های‌ زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش‌های همگانی و ورزش‌های روستایی و عشایری با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان جهت ارائه برنامه‌های سال 1400 این فدراسیون‌ها برگزار شد.

در این نشست که صبح امروز (دوشنبه - 23 فروردین ماه) با هدف ارائه برنامه‌های سال جاری این فدراسیون‌ها در محل وزارتخانه برگزار شد، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش نیز حضور داشتند.

مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در نشست امروز ضمن ارائه برنامه‌های سال 1400 این فدراسیون در حوزه‌های مسابقاتی، فرهنگی، آموزشی و ... به همراه برآورد هزینه و بودجه موردنیاز درباره اهم مشکلات، موانع و چالش‌های موجود در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، گزارش مسبوطی را به اطلاع وزیر ورزش و جوانان رساند.

از جمله مهمترین برنامه‌های سال جاری فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی می‌توان به رویدادهای ورزشی و مسابقاتی در مقاطع نونهالان، نوجوانان جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان (در مجموع 35 برنامه)، برگزاری مسابقات کشورهای محور مقاومت یادواره پهلوان شهید سپهبد پاسدارحاج قاسم سلیمانی، برگزاری رویدادهای آموزشی شامل؛ دوره‌های مربیگری، داوری، مدرسی، مرشدی، نشست‌های کمیته‌های تخصصی و فنی (در مجموع 34 برنامه)، برنامه هفته فرهنگ پهلوانی، برگزاری رویدادهای فرهنگی شامل پدران گود، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان ورزشی، برگزاری یادواره شهدای ورزش زورخانه‌ای، حضور در مناسبت‌های مختلف در طول سال، فضاسازی اماکن ورزشی، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، ایجاد موزه ملی ورزش زورخانه‌ای و باستانی در آکادمی و زورخانه ملی شهید فهمیده، تعمیر و مرمت زورخانه ملی شهید فهمیده، تعمیر و مرمت ساختمان شماره یک فدراسیون به‌عنوان آکادمی و خوابگاه و ... اشاره کرد.

در این نشست سلطانی‌فر ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خاطرنشان کرد: جامعه ورزش کشور تشنه اخلاق پهلوانی و جوانمردی است. در سال جاری این امر باید سرلوحه همه کارها قرار گیرد و ارزش‌های پهلوانی و جوانمردی می‌بایست در کل ورزش کشور حاکم شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است، افزود: باید تحول فرهنگی در مجموعه ورزش کشور ایجاد شود و ما باید در تلاش باشیم تا بنیان‌های اخلاق اسلامی، جوانمردی و اصول پهلوانی را که در ورزش زورخانه‌ای موجود است، در جامعه ورزش کشور تعمیم و تحکیم ببخشیم.

سلطانی‌فر با تأکید بر ایجاد عدالت، توزیع عادلانه امکانات و ... عنوان کرد: باید این مهم سرلوحه امور قرار گیرد و ضمن برنامه‌ریزی‌های دقیق و تعامل سازنده با صداوسیما و حمایت رسانه ملی، راه را بتوان برای همگانی کردن و ترویج روح پهلوانی و جوانمردی در جامعه هموار کنیم.

وزیر ورزش در پایان خاطرنشان کرد: متناسب با برنامه‌های فدراسیون‌ها بودجه مورد نیاز تأمین خواهد شد و در سال جاری رشد قابل توجهی را در این زمینه خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها