اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ ساله در استان سمنان

طرح غربالگری اضراب کودکان بنا به شرایط همه گیری ویروس کرونا و در جهت کاهش نگرانی های مراجعه حضوری، به صورت آنلاین در دسترس می باشد.

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ ساله در استان سمنان

انسیه ایمانی، معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان در این خصوص به روابط عمومی گفت : معاونت مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی در راستی رسالت خود در زمینه ارائه خدمات مشاوره، مانند مشاوره تلفنی و حضوری، تلاش میکند دسترسی همگان به این گونه خدمات را افزایش دهد. بر این اساس از جمله وظایف این معاونت، مداخلات به هنگام برای شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به انواع آسیب های روانی و بهبود سلامت روان است از این رو مداخله زودهنگام دوران کودکی در اولویت برنامه ها می باشد.

اختلال های ضطرابی دوران کودکی به دلیل ماهیت خود، کمتر از شیوه واقعی تشخیص داده می شوند و به همین نسبت کمتر درمان دریافت می کنند؛ که می تواند مایه بروز بیماری های از جمله افسردگی، مصرف مواد مخدر، سکوت انتخابی و بیماری های جسمی بشوند. توجه به این امر از بار بیماری روانی در جامعه می کاهد.

طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ و ۶ ساله به همین منظور همانند سالهای گذشته در استان سمنان همزمان با سراسر کشور در حال اجر است و بنا به شرایط همه گیری ویروس کرونا و در جهت کاهش نگرانی های مراجعه حضوری، به صورت آنلاین در دسترس می باشد. والدین می توانند مطابق با راهنمایی سامانه، به ارزیابی رفتار و خلق و خوی کودک خود بپردازند و در صورت تشخیص به عنوان کودک مشکوک به اضطراب بالا، به مراکز مشاوره ارجاع خواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها