طرز تهیه فلافل رژیمی در فر

از مزیت‌های فلافل رژیمی در فر این است که از روغن کمتری استفاده می‌شود و برای کسانی که چربی خون دارند مناسب و مفید است.

طرز تهیه فلافل رژیمی در فر

مواد لازم:

نخود: 2.5 پیمانه

پیاز قرمز: یک عدد

سیر: 4 حبه

جعفری: 100 گرم

گشنیز: 150 گرم

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

زیره: 2 قاشق چایخوری

تخم گشنیز: 2 قاشق چایخوری

بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

آرد سفید: 1/4 پیمانه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

روغن زیتون: 1/2 استکان

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا باید زحمت بکشیم نخود ها را بعد از پاک کردن و شستن 24 ساعت قبل در داخل ظرف پر از آبی خیس کنیم و در این مدت دو الی سه بار آبش را عوض کنیم تا نفخ آن کاملا گرفته شود.

بعد از زمان مقرر نخود را شسته و آبکشی کرده سپس در داخل قابلمه مناسبی ریخته و حدودا دو الی سه لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت با شعله متوسط گذاشته تا به مدت تقریبا دو ساعت کاملا پخته شود.

اگر از زود پز برای پختن نخود استفاده کنید حدوا یک لیوان آب و 40 دقیقه زمان کافی است.

مرحله دوم:

بعد در ادامه سبزی جعفری و گشنیز را پاک کرده و در داخل ظرف پر از آبی می ریزیم و 30 دقیقه صبر کرده تا خیس خورده سپس تمیز شسته و آبکشی کرده بعد روی تخته آشپز خانه خرد می کنیم بعد در داخل مخلوط کن و یا غذا ساز می ریزیم.

هم چنین سیر ها را 15 دقیقه در داخل ظرف پر از آبی خیس کرده بعد راحت و زود پوست آن ها را گرفته و در کنار سبزی خرد می کنیم.

پیاز قرمز را نیز پوست گرفته و تمیز شسته و در کنار سایر مواد خرد می کنیم و در آخر نصف روغن زیتون را به همراه آب لیمو و مقداری نمک و فلفل و زیره و تخم گشنیز را اضافه می کنیم و دستگاه مورد نظر را روشن نموده تا مواد را ضمن پوره کردن با هم کاملا مخلوط کند.

اگر دوست دارید که مایه فلافل مثل خمیر شود باید مواد را در داخل چرخ گوشت دو بار بریزید تا کاملا یک دست شود.

مرحله سوم:

حال چسبندگی مواد را بررسی می کنیم اگر کمی آبکی بوده آرد سفید را بعد از این که دو الی سه بار الک کردیم تا از خالص بودن آن مطمئن شویم آن را به همراه بکینگ پودر به مواد مخلوطی اضافه می کنیم و دستگاه را مجددا روشن نموده تا خوب مواد را با هم ترکیب کند.

اگر لازم بود مایه فلافل را یک الی دو ساعت در یخچال بگذارید تا کمی خودش را گرفته و سفت شود.

مرحله چهارم:

بعد فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا گرم و آماده شود.

سپس سینی مخصوص فر را با فرچه مخصوص آشپزی با روغن زیتون کمی چرب می کنیم.

حال نوبت گرد کردن مایه فلافل است مقداری با قاشق غذا خوری بر می داریم و با دستان تمیز آن را مانند توپ تنیس گرد می کنیم معمولا مقدار و اندازه آن از کوکو و کتلت کمی باید کمتر باشد.

مرحله پنجم:

سپس در ادامه مایه فلافل گرد شده را در داخل سینی فر چرب شده می گذاریم و با نوک انگشتان فشار می دهیم تا پهن شده و ضخامت فلافل کمتر شود زیرا زود تر و بهتر مغز پخت می شود.

تا به پایان رسیدن مایه فلافل این کار را انجام می دهیم

مرحله ششم:

بعد با فرچه مخصوص آشپزی روی فلافل های شکل داده را به روغن زیتون باقی مانده چرب می کنیم این کار باعث می شود که فلافل ها هم زود پخته و سرخ شوند و هم از ترک خوردن آن ها پیشگیری شود.

مرحله هفتم:

حال در پایان سینی را در داخل فر گرم شده می گذاریم و بعد از 15 الی 20 دقیقه که فلافل ها سرخ و طلایی شدند سینی فر را بیرون آورده و فلافل ها را با کمک کف گیر بر عکس می کنیم تا به مدت 15 دقیقه طرف دوم نیز برشته و فلافل ها کاملا مغز پخت شوند.

درست کردن این مدل فلافل ظرافت و دقت بالایی می خواهد زیرا مواد بعد از پخت کمی شکننده می شوند.

حال فلافل رژیمی سالم را همراه نان تازه و خیار و گوجه خرد شده به عنوان وعده غذایی مقوی و دلچسب در کنار خانواده محترم میل کنید و لذت ببرید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها