دیدار نخست وزیر کره جنوبی با قالیباف و لاریجانی

نخست‌وزیر کره جنوبی صبح امروز با رئیس مجلس و مشاور مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار نخست وزیر کره جنوبی با قالیباف و لاریجانی

چونگ سی کیون، نخست وزیر کره جنوبی امروز ۲۳ فروردین ماه با محمد باقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس در دیدار نخست وزیر کره جنوبی گفت: هم اکنون کره‌جنوبی جایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد. به عبارتی روابط اقتصادی و سیاسی که در بالاترین سطوح قرار داشت تنزل کرده است.

وی افزود: اگر سفیر شما در بازار تهران از مردم سوال کند که رفتار کره جنوبی از سال ۲۰۱۸ تاکنون چطور بوده، متوجه می‌شود که این رفتار اصلا قابل قبول نیست و ذهنیت مردم نسبت به شما منفی است.

قالیباف ادامه داد: کره‌جنوبی برای عدم دسترسی ایران به منابع ارزی، بویژه در شرایط سخت مبارزه جهانی با کرونا ویروس، وجهه و جایگاه خود را نزد افکار عمومی ایران تخریب کرده است.

وی همچنین عنوان کرد: انتظار مردم ایران از طرف کره‌جنوبی برآورده نشده است؛ حتی تجار که ارتباط مردمی خوبی با کره داشتند نیز از روال پیش آمده ناخرسند هستند.

رئیس مجلس گفت: همه ملت‌های دنیا خصوصاً ملت متمدن و با فرهنگ ایران، دوستان خود را در روزهای سخت می‌شناسند اقدام بانک‌های کره در مسدود کردن دسترسی ایران به منابع ارزی خود قابل قبول نیست.

لاریجانی: منابع ایران در کره جنوبی هر چه سریعتر آزاد شود

مشاور مقام معظم رهبری خطاب به نخست وزیر کره جنوبی گفت: منابع ما نزد بانک‌های کره جنوبی امانت بوده و دولت شما باید سعی کند نسبت به این موضوع امانت‌دار باشد و هرچه سریعتر منابع ما آزاد شود.

چانگ سیه کیون، نخست وزیر کره جنوبی صبح امروز با علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن خوش‌آمد گویی به نخست وزیر کره جنوبی، بر توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های گوناگون تاکید کرد.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین درخصوص پولهای بلوکه شده در کره جنوبی خطاب به نخست وزیر این کشور اظهار داشت : منابع ما نزد بانک‌های کشور شما امانت بوده و دولت شما باید سعی کند نسبت به این موضوع امانت‌دار باشد و هرچه سریعتر منابع ما آزاد شود تا خدای ناکرده در روابط دو کشور اثر سوء نگذارد.

نخست وزیر کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از ملاقات با لاریجانی، قول داد در اسرع وقت راه حلی برای آزادسازی منابع ایران توسط دولت کشور متبوع خود پیدا کند.

وی همچنین بر ضرورت توسعه روابط درازمدت دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

چانگ سای کِیون نخست وزیر کره جنوبی روز گذشته (یکشنبه) با استقبال محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی وارد تهران شد و در مجموعه سعدآباد تهران مورد استقبال رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری قرار گرفت و سپس با وی گفت و گو کرد

«چانگ سیه کیون» برای دیداری سه روزه از ایران وارد تهران شده است. بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ انتظار می‌رود که چانگ در جریان سفر سه روزه خود به ایران که سه شنبه به پایان می رسد، در مورد راه های بهبود روابط سئول و تهران و سایر موارد گفت و گو کند. این دیدار اولین سفر یک نخست وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته است.

علاوه بر این، قرار است نخست وزیر کره جنوبی با مقامات شرکت‌های این کشور که در ایران فعالیت می‌کنند از جمله سامسونگ الکترونیک، ال جی الکترونیکس و شرکت اس کای نتورک نیز دیدار کند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • جمعه
    0

    کره ایها و چینی ها و روسها متوجه شدند که حنایی دکتر روحانی دیگه رنگی ندارد و رئیس جمهور آینده ایران یا لاریجانی و یا قالیباف هست.ازین رو بااین دو نفر دیدار میکنند و نتیجه انتخابات از هم اکنون معلوم هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها