معاون اقتصادی استاندار مرکزی:

۱۲۰ پرونده تخلف مرغداران در استان مرکزی به مراجع قضایی ارجاع شده است

معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: ۱۲۰ پرونده تخلف مرغداران از اواسط اسفندماه تا کنون به مراجع قضایی ارجاع شده که درحال رسیدگی است و تمام مرغداران دارای سهمیه دولتی موظف به عرضه مرغ خود هستند.

۱۲۰ پرونده تخلف مرغداران در استان مرکزی به مراجع قضایی ارجاع شده است

سعید فرخی در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به اهمیت توزیع کالاهای تنظیم بازاری در بین عموم مردم اظهار داشت: با کارخانه‌های متخلف در راستای قیمت‌گذاری باید برخورد جدی شود و انبار مناسب برای نگهداری کالاها در استان باید داشته باشیم و در این راستا سه پیشنهاد اعم از مشارکت بخش غیر دولتی، سرمایه‌گذاری دولت و اجاره انبار مناسب داریم و امیدواریم با این پیشنهادها مشکل حل شود.

وی افزود: سهمیه هر شهرستان برای روغن‌های جامد و نیمه جامد باید مشخص شود و نحوه توزیع این اقلام باید به گونه‌ای باشد که شاهد تجمع نباشیم.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: متاسفانه شرکت‌های تولیدی، روغن را به قیمت مصرف‌کننده به مباشران تحویل می‌دهند و همین امر باعث ضرر مباشران می‌شود و همچنین این اقدام آنها تخلف محسوب می‌شود که باید با آنها برخورد جدی شود.

فرخی تصریح کرد: در اسفندماه که با شرایط متلاطمی مواجه بودیم در راستای نحوه تامین و توزیع مرغ در استان مرکزی برنامه‌ریزی خوبی انجام شد و در این راستا استان نسبتا در داخل کشور به لحاظ قیمت و نحوه توزیع از شرایط خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرغداران درحال تولید مرغ در داخل استان مرکزی با اولویت تامین مرغ استان موظف به تحویل آنها به کشتارگاه‌های استان هستند و این امر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاوزی و مراجع نظارتی کنترل شده و پرونده افراد متخلف به سازمان تعزیرات و مراجع مربوطه تحویل داده می‌شود و در سهمیه‌های آینده خود با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: 120 پرونده تخلف مرغداران از اواسط اسفندماه تا کنون به مراجع قضایی ارجاع شده که درحال رسیدگی است و تمام مرغداران دارای سهمیه دولتی موظف به عرضه مرغ خود هستند و کشتارگاه‌ها نیز موظف به کشتار مرغ هستند و باید تولیدات را براساس نحوه توزیع و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت بین شهرستان‌های مختلف توزیع کنند و این امر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهادکشاورزی، اتاق اصناف و فرمانداری‌ها با حضور نمایندگان مقیم در کشتارگاه در سطح خرده‌فروشی درحال رصد است.

فرخی عنوان کرد: هیچ مشکلی در میزان جوجه‌ریزی، میزان عرضه و میزان تامین در روزهای آینده به وجود نمی‌آید و روزانه حدود 110 هزار قطعه مرغ زنده و از نظر وزنی 220 تن به کشتارگاه‌ها منتقل می‌شود و حدود 100 تا 120 تن مرغ در استان توزیع می‌شود و قیمت مرغ مصوب 24 هزار و 900 تومان برای مصرف‌کننده است.

وی افزود: استان مرکزی در راستای روغن وضعیت نسبتا خوبی دارد اما هنوز روغن جامد و نیمه جامد به اندازه کافی عرضه نشده و برای تامین آن برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها