۶ بار قصاص برای قاتلان سریالی اردبیل

مهر ماه سال ۹۸ یکی از هولناک‌ترین پرونده‌های حوادثی سال با اعلام مفقودی یک زن جوان در دستور کار پلیس اردبیل قرار گرفت.

۶ بار قصاص برای قاتلان سریالی اردبیل

با تائید حکم چهار بار قصاص برای قاتل زنجیره‌ای و دو بار قصاص برای پسرعموی او که همدستش بود از سوی دیوانعالی کشور، شمارش معکوس برای اعدام قاتلان قتل‌های سریالی اردبیل آغاز شد.

یکی از شاکیان در گفتگویی اختصاصی این حادثه هولناک را فاش کرد.

حکم قصاص دو پسرعمو به اتهام قتل سریالی اردبیل مهر تائید خورد، یکی از آن‌ها به چهاربار قصاص و دیگری به دو بار قصاص محکوم شد.

مهر ماه سال ۹۸ یکی از هولناک‌ترین پرونده‌های حوادثی سال با اعلام مفقودی یک زن جوان در دستور کار پلیس اردبیل قرار گرفت.

خانواده زن جوان در اولین اظهارات خود به ماموران پلیس گفته بودند که او برای خرید بیرون از خانه رفته، اما برنگشته است. در حالی که تحقیقات برای یافتن ردی از زن جوان ادامه داشت که گزارش‌ای مفقودی در یکی پس از دیگری روی میز پلیس قرار می‌گرفت.

اجسادی که با گلوله جان باخته بودند

هنوز مدت زیادی از مفقود شدن زن جوان نگذشته بود که جسد او در حالی که به ضرب گلوله به قتل رسیده بود در نزدیکی روستایی به نام زردآلو کشف شد.

چندی بعد چهار جسد دیگر یکی پس از دیگری در همان حوالی کشف می‌شد که نحوه به قتل رسیدن قربانیان و محل کشف اجساد حکایت از جنایت‌های سریالی داشت.

دستگیری متهمان در سرقت مسلحانه ناکام

شمار قربانیان به پنج نفر رسیده بود که اولین سرنخ از عاملان جنایت به دست پلیس رسید. دو متهم که یکی از آن‌ها لباس زنانه پوشیده بود برای سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در روستای آبی بیگلو اقدام به تیراندازی به مغازه کردند.

اما شیشه‌های ضدگلوله طلافروشی دو سارق را در انجام سرقت ناکام گذاشت.

تصویر سارقان دردوربین مدار بسته به ضبط رسیده بود و بررسی دوربین‌ها منجر به شناسایی چهره آن‌ها شد.

جنایت در زمان مرخصی از زندان

بررسی ماموران پلیس نشان می‌داد یکی از سارقان به نام بهزاد از خلافکاران سابقه دار است. او مدتی قبل از حادثه به اتهام نگهداری مشروبات الکلی و نگهداری سلاح جنگی به زندان افتاده بود.

سپس از زندان به مرخصی رفته، اما دیگر برنگشته بود و در همان حال اقدام به اعمال جنایتکارانه کرده بود.

زمانی که متهم در یک اقدام ضربتی به چنگ قانون افتاد پرده از راز جنایت‌های سیاه خود برداشت.

قتل ۵ نفر برای سرقت خودرو

زمانی که بهزاد به مرخصی آمده بود با کمک پسرعمویش نقشه تبهکارانه‌ای کشیده بود. آن‌ها سراغ زوج‌های جوانی می‌رفتند که در حاشیه روستای زردآلو خلوت کرده بودند.

وقتی اولین طعمه خود را به دام انداختند، مرد جوان از ترس پا به فرار گذاشت. دو سارق دختر جوان را همراه ماشین به منطقه دیگر منتقل کردند و بعد از رها کردن دختر در کنار جاده، خودرو را سرقت کردند.

اما از مورد بعدی، آن‌ها برای سرپوش گذاشتن روی راز سرقت‌های خود اقدام به قتل طعمه‌های خود کردند و دو زوج دیگر را به قتل رساندند.

قتل مرد مشاور املاک

نفر بعدی که با نقشه هولناک دو پسرعمو به کام مرگ فرو رفت جوانی ۴۲ ساله به نام میرصادق فرزانه بود. برادر مقتول در مورد قتل برادرش گفت: «آخرین فردی که در این جنایات قربانی شد برادر من بود. جسد او ۱۲ روز بعد از اینکه به طرز مرموزی ناپدید شد، پیدا شد. متهمان بعد از سرقت مدارک و اسناد و ملزومات خودرو برادرم، خودرو را به آتش کشیدند.»

مدارک پرونده نشان می‌دهد که متهمان پرونده میرصادق فرزانه را در حالی که به تنهایی به حاشیه روستا رفته بود تا به واسطه شغلش املاک منطقه را بررسی کند، به دام انداخته بودند.

ماجرای اعدام اشتباهی یک محکوم چه بود؟

بعد از دستگیری متهمان و ثبت شکایت اولیای دم، بهزاد با تشریح جزئیات قتل به اعمال ارتکابی خود اعتراف کرد. او در اولین مراحل رسیدگی به پرونده علاوه بر اعتراف به قتل ۵ شهروند اردبیلی اعتراف کرد که هفت سال قبل هم در سرقت مسلحانه از یک صرافی، صاحب صرافی را به قتل رسانده بوده است.

همدست بهزاد یعنی پسرعموی او هم در اعتراف خود شلیک منجر به قتل دو قربانی را گردن گرفت. به این ترتیب او در یک قتل متهم به مباشرت در قتل و در یکی از قتل‌ها همراه بهزاد به مشارکت در قتل متهم شد.

قاتلان زنجیره‌ای در یک قدمی اعدام

در روند رسیدگی به پرونده متهمان پای میز محاکمه ایستادند و اولیای دم تقاضای اشد مجازات آن‌ها را کردند. قضات دادگاه بعد از مشورت بهزاد را محکوم به ۴ بار قصاص و همدست او را به دو بار قصاص محکوم کردند.

حکم صادر شده در دیوانعالی کشور مهر تائید خورد و به این ترتیب شمارش معکوس برای اعدام متهمان آغاز شد.

منبع: رکنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمدهادی
    1

    چرا ۶ بار،باید ۶۶۶ بار اعدام کرد این نامردها را

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها