مشاور سابق رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد:

احمدی نژاد از حمله آمریکا به ایران استقبال می کند/ او خودش را «ولیّ خدا» و «یلتسین ایران» می‌داند/ بقایی گفت جمهوری اسلامی تا انتخابات ۱۴۰۰ سقوط می کند

مشاور سابق رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد تاکید می‌کند که نقش سیاسی و اعتقادی احمدی‌نژاد به زیان جامعۀ ایران است.

احمدی نژاد از حمله آمریکا به ایران استقبال می کند/ او خودش را «ولیّ خدا» و «یلتسین ایران» می‌داند/ بقایی گفت جمهوری اسلامی تا انتخابات ۱۴۰۰ سقوط می کند

عبدالرضا داوری چون سال‌ها یکی از "پایه‌های پروپاگاندای احمدی‌نژاد" بوده، اکنون خودش را موظف می‌داند که زوایای مخفی تفکر مذهبی و سلوک سیاسی وی را برملا سازد تا "سرنوشت ایران" در دست مراد سابقش قرار نگیرد.

وی در سال ۱۳۸۸ در ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد فعالیت می‌کرد و از اوایل دهۀ ۱۳۹۰ جزو یاران نزدیک احمدی‌نژاد شد ولی در چند ماه اخیر به شدت از احمدی‌نژاد فاصله گرفته و یکی از منتقدان رادیکال او شده است.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

* شما مدتی است که در توئیتر مشغول انتقاد از آقای احمدی‌نژاد هستید ولی اخیرا به مواردی اشاره کرده‌اید که سال‌ها قبل بسیاری افراد به این موارد اشاره کرده بودند. مثلا آنچه که ناسپاسی آقای احمدی‌نژاد قلمداد می‌شود و یا رویکرد "انحرافی" ایشان به مقولۀ مهدویت و امام زمان. چرا این قدر دیر متوجه این مسائل شدید؟

- ابتدا باید بگویم که من در توئیت‌هایم به ماهیت فرقه‌گون جریان آقای احمدی‌نژاد اشاره کرده‌ام. در این ماهیت فرقه‌گون، رهبر فرقه دارای یک حریم قدسی می‌شود. من در سال‌های اخیر در جلساتی بوده‌ام که در آن جلسات آقای احمدی‌نژاد در تراز انبیا و اولیاء الهی توصیف می‌شد و این توصیفات در حضور خود او مطرح می‌شد. در ذهن ما این نکته فرو رفته بود که هر انتقادی به آقای احمدی‌نژاد همسویی با اسرائیل و صهیونیسم است. چون "شیمون پرز" گفته بود باید کاری کنیم که بودن در کنار احمدی‌نژاد به ننگ تبدیل شود، ما بدون اینکه به فراز و فرود انتقادها دقت کنیم، با منتقدین احمدی‌نژاد مخالفت می‌کردیم.

ما حتی انتقادها علیه احمدی‌نژاد را نمی‌خواندیم و راستش فکر می‌کردیم هر انتقادی که به سمت آقای احمدی‌نژاد روانه می‌شود، از یک کانون واحد صهیونیستی است و این منتقدین دشمنان امام زمان هستند و آقای احمدی‌نژاد هم نایب خاص امام زمان است.

* به غیر از این ماهیت فرقه‌ای، نقدناپذیری شما و دوستان تان دلیل دیگری هم داشت؟

- دلیل اصلی‌اش همین بود. ما به حرف‌های خارج از فرقۀ آقای احمدی‌نژاد اصلاً وقعی نمی‌نهادیم. هر متنی را در نقد آقای احمدی‌نژاد، در زمینۀ دشمنی صهیونیست‌ها با ایران و احمدی‌نژاد می‌دیدیم.

* یعنی وقتی مثلا نقدهای عباس عبدی و سعید حجاریان را می‌خواندید، آن نقدها را هم در خدمت صهیونیست‌ها می‌دیدید؟

- دقیقا. البته باید بگویم که دولت آقای احمدی‌نژاد روندی در حوزۀ اقتصاد سیاسی داشت که این جنبه هم برای من خیلی مهم بود. من تخصصم در حوزۀ اقتصاد سیاسی است و هنوز هم به آن رویکرد اقتصادی آقای احمدی‌نژاد اعتقاد دارم. اصلا من از این منظر ارتباطم با آقای احمدی‌نژاد شروع شد. ولی بعدا این ارتباط وارد حوزه‌های اعتقادی و غیره شد.

* مطابق نگاه قبلی‌تان، الان خودتان هم در خدمت صهیونیست‌ها هستید. البته الان چنان نگاهی را دیگر قبول ندارید.

- بله، صد در صد.

* الان نسبت به نقدهای سایر افراد به احمدی‌نژاد، چه نظری دارید؟

- هیچ کدام از نقدها را در خدمت صهیونیست‌ها نمی‌دانم. به نظر من آقای احمدی‌نژاد چهره‌ای است با سیاست‌ورزی به شدت معوج و پرخطا، که صحنۀ سیاست ایران را به جهت رویکردهای افراطی‌اش در بعضی محورها، از حالت تعادل خارج می‌کند. آقای احمدی‌نژاد خودش را در جایگاه ولیّ خدا یا حداقل در جایگاه "نایب خاص" می‌بیند. ایشان الان خبر از "ظهور صغری" می‌دهد. تا حالا چنین حرفی را به این صراحت نگفته بود.

* به بحث امام زمان هم می‌رسیم ولی فعلا بفرمایید دقیقا چه شد که چراغ انتقاد به آقای احمدی‌نژاد در ذهن شما روشن شد؟

- بالاخره خیلی از انتقادات به صورت درونی شروع شده بود. حتی من دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحلیلم را نوشته بودم و این تحلیل متفاوت از تحلیل آقای احمدی‌نژاد بود. دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری خودمان هم نظرم متفاوت از نظر آقای احمدی‌نژاد بود.

در دفتر ولنجک، اتاق‌ من و آقای دکتر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی کنار هم بود. در شهریور ۱۳۹۹ یک روز با آقای شیخ‌الاسلامی وزیر رفاه در دولت اول احمدی‌نژاد صحبت کردم و به ایشان گفتم احتمال تایید صلاحیت آقای احمدی‌نژاد تقریبا منتفی است و به دکتر شیخ‌الاسلامی پیشنهاد دادم شما روی کاندیداتوری خودتان تامل کنید. اما آقای شیخ‌الاسلامی به خاطر همین شرایطی که آقای احمدی‌نژاد ایجاد کرده، که کسی نتواند در کنارش در فضای سیاسی موثر باشد، از پیشنهاد من مضطرب شد. منظورم این است که این اختلافات از مدت‌ها قبل شکل گرفته بود و الان که نظرات انتقادی‌ام را علنی کرده‌ام، این اختلاف نظر برای اطرافیان آقای احمدی‌نژاد اصلا عجیب نیست.

* در پاییز یا زمستان ۹۶ شما به این نظر فعلی‌تان رسیده بودید که احمدی‌نژاد در برابر رهبری و نظام ایستاده است؟

- از آن جا به تدریج تردیدهای من در منش سیاسی آقای احمدی‌نژاد شروع شد. اتفاقات دیگری هم رخ داد که موثر بودند. مثلا پیام آقای احمدی‌نژاد دربارۀ شهادت سردار سلیمانی. من در جلسات حضور داشتم و می‌دانستم آقای احمدی‌نژاد با چه ادبیات و عباراتی راجع به حاج قاسم صحبت و قضاوت می‌کند. وقتی آن پیام توام با تجلیل را از آقای احمدی‌نژاد خواندم، دود از سرم بلند شد! یعنی از دوگانگی‌ای که ایشان در درون و بیرونش دارد، حیرت کردم.

* مگر احمدی‌نژاد در جلسات خصوصی چه می‌گفت؟ چون منتقد سردار سلیمانی بود، می‌فرمایید احمدی‌نژاد دوگانگی داشت؟

- نه، بحث انتقاد مطرح نیست؛ مساله کلمات و ادبیاتی است که استفاده می‌شد. احمدی‌نژاد طرحی در ذهنش است که بر اساس این طرح جمهوری اسلامی به زودی فرومی‌پاشد و مانند شوروی سابق، که غرب از یلتسین استفاده کرد، الان هم جهان غرب از ایشان (احمدی‌نژاد) استفاده می‌کند و یک یلتسین ایرانی در دوران پس از جمهوری اسلامی متولد می‌شود! این تحلیل آقای احمدی‌نژاد است.

احمدی‌نژاد از اواخر سال ۹۶ به بعد، مرتبا به ما می‌گفت جمهوری اسلامی سه ماه، حداکثر شش ماه دیگر سقوط می‌کند. حتی در اواخر سال ۹۹، وقتی که بحث انتخابات مطرح بود و من انتقاد می‌کردم از کنش آقای احمدی‌نژاد، آقای بقایی به من گفت اصلا ببین جمهوری اسلامی به انتخابات می‌رسد؟ یعنی تلقی‌شان این بود که جمهوری اسلامی تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ سقوط می‌کند!

آقای احمدی‌نژاد هم اعتقادش این است که جمهوری اسلامی نظام پایداری نیست و سقوط خواهد کرد. این آقایان سه احتمال را برجسته می‌کردند برای سقوط نظام: احتمال اول فوت رهبری بود و یکی از اخباری که همیشه در محافل خاص آقای احمدی‌نژاد دنبال می‌شود، وضعیت سلامتی رهبری است.

*دو عامل دیگر را چه می‌دانستند؟

- حملۀ آمریکا به ایران را هم عامل فروپاشی می‌دانستند و به شدت اخبار مربوط به حملۀ احتمالی را دنبال می‌کردند.

* یعنی از حملۀ آمریکا به ایران استقبال می‌کردند؟

- بله.

* احمدی‌نژادی که آمریکاستیز بود، الان طرفدار حملۀ نظامی آمریکا به ایران است؟

- بله. می‌گفتند اگر آمریکا حمله کند و زیرساخت‌ها را بزند، یعنی آب و برق قطع شوند، این نقطۀ آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی خواهد بود.

*عامل سوم را چه می‌دانستند؟

- آشوب‌های اجتماعی. یکی از اخباری که ما با آقای احمدی‌نژاد به طور روزانه در اتاق ایشان مرور می‌کردیم، اخبار بورس بود. سقوط بورس که می‌توانست نارضایتی اجتماعی ایجاد کند و مردم را به کف خیابان بیاورد، یکی از اخبار مورد علاقۀ آقای احمدی‌نژاد بود.

* یعنی احمدی‌نژاد از فلاکت اقتصادی ایران استقبال می‌کند؟

- دقیقا. این‌ها مرتبا بدهی دولت به بانک‌ها را دنبال می‌کردند و فلاکت اقتصادی را نه فقط زمینه‌ساز آشوب‌های اجتماعی، بلکه وزنه‌ای می‌دیدند که می‌تواند این‌ها را در الاکلنگ قدرت بیاورد بالا.

احمدی نژاد از حمله آمریکا به ایران استقبال می کند/او خودش را «ولیّ خدا» و «یلتسین ایران» می‌داند/بقایی گفت جمهوری اسلامی تا انتخابات 1400 سقوط می کند

* برویم سراغ موضوع مهدویت. حرف اصلی آقای احمدی‌نژاد دربارۀ امام زمان چیست؟

- آقای احمدی‌نژاد در منشور بهار گفته است که رابطۀ امام زمان با همۀ انسان‌ها، رابطه‌ای یکسان است. ایشان از این مدعا می‌خواهد نتیجه بگیرد که "نیابت عام" وجود ندارد. می‌دانید که پایۀ تئوری ولایت فقیه این است که روحانیان و فقها "نیابت عام" دارند. حکومت دینی از همین نیابت عام استخراج می‌شود. احمدی‌نژاد سعی کرد با نیروهایی که با اصل ولایت فقیه تضاد یا زاویه دارند، ارتباط برقرار کند. من خودم در چند مورد از طرف آقای احمدی‌نژاد با عده‌ای از نیروهای سیاسی صحبت کردم. مثلا با آقای تاج‌زاده یا اعضای جبهۀ ملی و اعضای نهضت آزادی. من تلاش کردم نظر این افراد را نسبت به رویکرد آقای احمدی‌نژاد جلب کنم. هر چند که موفق نشدم.

* یعنی برنامه احمدی‌نژاد این بود که همۀ منتقدین داخلی را متحد کند؟

- بله؛ حول محور خودش. آقای احمدی‌نژاد با نفی "نیابت عام" می‌خواست قرائتی مهدوی و آخرالزمانی از حکومت دینی ارائه و با این قرائت به نظریۀ ولایت فقیه حمله کند.

* این شایعه که احمدی‌نژاد و یاران نزدیکش مدعی‌اند که رابطه‌ای خاص با امام زمان دارند، صحت دارد؟ مثلا شایع بود که احمدی‌نژاد مرید مشایی است و او را با امام زمان مرتبط می‌داند.

- آقای احمدی‌نژاد از یک نظر فرد زیرکی است. من معتقدم احمدی‌نژاد مشایی را برجسته کرد تا مشایی ضربه‌گیر او باشد. یعنی حواس‌ها متوجه آقای مشایی شود تا خود احمدی‌نژاد آسیب نبیند. احمدی‌نژاد از مشایی به عنوان سپری در فضای سیاسی استفاده کرد.

* مدلول این حرف شما این است که آن کسی که خودش را با امام زمان مرتبط می‌داند...

- خود آقای احمدی‌نژاد است. احمدی‌نژاد اخیرا در عید نیمه شعبان به صراحت اعلام کرد که امام زمان چند سال است که ظهور کرده و منتظر تصمیم و ارادۀ ماست. این یعنی احمدی‌نژاد به "ظهور صغری" و "نیابت خاص" باور دارد. وقتی او می‌گوید امام زمان ظهور کرده، یعنی افراد معدودی با امام زمان در ارتباطند. شما این مدعا را بگذارید در کنار سخنرانی‌ای که احمدی‌نژاد چند روز قبل از نیمۀ شعبان ایراد کرد. در این سخنرانی احمدی‌نژاد گفت جهان دارد احمدی‌نژادی می‌شود. منظور او از احمدی‌نژادی شدن، بهار انسانی است. کد "بهار انسانی" در گفتارهای احمدی‌نژاد هم یعنی امام زمان. یعنی احمدی‌نژاد در این‌جا یک همسانی بین خودش و امام زمان برقرار می‌کند!

*نهایتا، به نظر شما، احمدی‌نژاد به امام زمان اعتقاد دارد یا اینکه معتقد است خودش امام زمان است؟

- آنچه به صورت حداقلی بروز می‌دهد، خودش را به عنوان یکی از نواب خاص ترسیم می‌کند. ولی تصویری که در جلسات خصوصی ترسیم می‌شود این است که خود آقای احمدی‌نژاد ولیّ خداست!

* آخر مطابق تفکر مذهبی، ممکن است کسی یکی از اولیای خدا باشد ولی امام زمان نباشد.

- این‌ها اعتقاد دارند در هر عصر فقط یک ولیّ خدا حضور دارد.

* با این حال، مطابق روایت شما، در جلسات خصوصی تصریح نمی‌کردند معنای این جمله که "احمدی‌نژاد ولیّ خداست" دقیقا چیست.

- وقتی می‌گویند آقای احمدی‌نژاد ولیّ خداست، با توجه به اینکه ولیّ خدا را یگانه و انسان کامل می‌دانند، در واقع منظورشان این است که احمدی‌نژاد انسان کامل است.

* بر اساس توضیحات شما، احتمال دارد احمدی‌نژاد همان طور که از جمهوری اسلامی عبور کرده، از مهدویت هم عبور کرده باشد و منظورش از ولیّ خدا، لزوما امام زمان نباشد.

- ایشان به مهدویت حول محور خودش اعتقاد دارد. به نظرم ایشان دچار یک نوع بیماری اختلال روانی است و از نوعی توهم رنج می‌برد که اخیرا یکی از روانشناسان کشور هم به این موضوع پرداخت.

* شما هیچ وقت از این ابهام دربارۀ جایگاه معنوی احمدی‌نژاد، در حلقۀ یارانش انتقاد نکردید؟

- من چند سال است آقای احمدی‌نژاد را از نزدیک می‌شناسم اما عبارت "ولیّ خدا" را اولین بار آذر ماه سال گذشته شنیدم و شوکه شدم. در جلسه‌ای که با آقای احمدی‌نژاد و بقایی داشتم، آقای بقایی این عبارت را در توصیف احمدی‌نژاد به کار برد و احمدی‌نژاد هم هیچ واکنشی نشان نداد. یعنی بیماری ناشی از توهم ایشان در طول زمان تشدید شده است.

* به هر حال شما تحصیلکرده‌اید. اصلا چطور جذب احمدی‌نژاد شدید؟ چون ایشان وقتی حرف می‌زند، اصلا آدم فرهیخته‌ یا فرهمندی به نظر نمی‌رسد.

- آقای احمدی‌نژاد مطلقا اهل مطالعه نیست. داده‌هایی که ایشان در سخنانش ارائه می‌کند، برگرفته از متون کلاسیک اقتصادی و فلسفی نیست. ایشان این داده‌ها را از دیگران می‌شنود و بیان می‌کند. برای همین گاهی در بیان عبارات و کلمات دچار خطای فاحش می‌شود. مثلا نمی‌داند کجا بگوید مارکسیسم، کجا بگوید مارکسیست. یا اخیرا احمدی‌نژاد یک جلسۀ شعرخوانی حافظ برگزار کرد و آنجا معلوم شد تفاوت ملَک و ملِک را نمی‌داند. آن مصرع مشهور حافظ را این طور خواند: من ملِک بودم و فردوس برین جایم بود. بعد با این مایه از سواد، نشسته شعر حافظ را معنا می‌کند. واقعیت این است که من از موضع اقتصاد سیاسی جذب ایشان شدم اما هر چه جلوتر آمدیم، دیدم رویکردهای عجیب ایشان در حوزه‌های اعتقادی، به اقتصاد سیاسی‌ مد نظرش هم دارد لطمه می‌زند. یعنی عملاً آن را به حاشیه می‌برد.

* ماجرای آن جلسۀ سه نفره چه بود؟

جلسه‌ای بود در منزل آقای بقایی. من و آقای بقایی و آقای احمدی‌نژاد حضور داشتیم. بحث راجع به انتخابات آمریکا بود. آقای احمدی‌نژاد تحلیلش این بود که اگر بایدن پیروز شود، اصلاح‌طلبان در ایران قوی می‌شوند و در این صورت نظام و رهبری و سپاه نیرویی ندارند که آن را جلوی اصلاح‌طلبان بگذارند؛ بنابراین مجبورند راه را برای من باز کنند. احمدی‌نژاد پیروزی بایدن را به نفع خودش می‌دانست. حدود چهل دقیقه بحث کردیم. من به آقای احمدی‌نژاد گفتم اگر نظام همین امروز آقای مهندس موسوی را از حصر بیرون بیاورد، او را به شما ترجیح می‌دهد؛ آقای خاتمی و آقای روحانی که جای خود را دارند و به طریق اولی بر شما مرجح خواهند بود.

واقعا هم به نظرم جمهوری اسلامی فرسنگها از احمدی‌نژاد دور شده و من واقعا تایید صلاحیت مهندس موسوی را محتمل‌تر از تایید صلاحیت احمدی‌نژاد می‌دانم. این تحلیل را بیان کردم ولی احمدی‌نژاد نظرش این بود که پیروزی بایدن موجب تایید صلاحیت خودش در انتخابات ریاست جمهوری می‌شود. بحث به درازا کشید و آقای بقایی به من گفت چرا شما این قدر با آقای احمدی‌نژاد چالش می‌کنی؟ و بعد بقایی به من گفت ایشان در جایگاه انبیا و اولیاء الهی است و ما فقط باید از ایشان تمکین کنیم و شما هم تمکین کن.من هم گفتم من چنین اعتقادی ندارم که بخواهم به آقای احمدی‌نژاد این طور نگاه کنم. به هر حال بقایی جلوی خود احمدی‌نژاد چنان حرفی زد و احمدی‌نژاد هم متاسفانه هیچ واکنشی نشان نداد.

* ماجرای جن‌گیری و ارتباط با اجنه در حلقۀ یاران احمدی‌نژاد صحت دارد؟

- من از این موضوع اطلاعی ندارم. نوشته‌های سایت‌ها را خوانده‌ام ولی خودم اطلاع خاصی ندارم. یکبار از آقای مشایی راجع به عباس غفاری سوال کردم و مشایی هم گفت که عباس غفاری را یکبار در منزل محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد، دیده است و دیدارشان در حد یک ساعت بوده.

* بین اصولگرایان شایعاتی وجود داشت که مشایی نمازهای طولانی می‌خواند و نیروهای متافیزیکی خاصی دارد. دربارۀ صحت و سقم این شایعات اطلاعی دارید؟

- در اینکه آقای مشایی اهل نمازهای مستحبی و عبادت و تهجد است، تردیدی ندارم. خودم این را دیده‌ام. اما اینکه این تهجد در یک چارچوب خاصی باشد، خبر ندارم. من در این حوزه‌ها صحبتی نکرده‌ام با آقای مشایی.

* برخی از منتقدین شما هم گفته‌اند که این نحوۀ انتقاد شما از آقای احمدی‌نژاد، نوعی خیانت است؛ چراکه شما جزو خِصّیصین ایشان بودید و نباید به‌اصطلاح پتۀ ایشان را می‌ریختید روی آب.

- فرض کنید من و شما دوست هستیم و در این دوستی مسائلی وجود دارد. ولی این مسائل در حوزۀ شخصی است. اما آقای احمدی‌نژاد یک کنشگر عمومی است. روابط من و ایشان در حوزۀ عمومی تعریف شده بود. یعنی من در حوزۀ عمومی از ایشان دفاع می‌کردم. بسیاری از افراد به خاطر نوع بیان و تحلیل‌های من و همین طور جلساتی که من بین آقای احمدی‌نژاد و نخبگان می‌گذاشتم، جذب ایشان شدند. بسیاری از رسانه‌ها به خاطر ارتباطات شخصی‌ای که با من داشتند، تریبون ایشان شدند.

* یعنی به نوعی عذاب وجدان داشتید که نیرو برای احمدی‌نژاد جمع کردید؟

- یکی از دلایل انتقاداتم همین است. بالاخره بسیاری از نخبگان را ما آوردیم پای کار آقای احمدی‌نژاد. احمدی‌نژاد می‌خواهد سرنوشت این کشور را در دست بگیرد. این جا دیگر بحث رفاقت و حوزۀ شخصی نیست. من تا وقتی که در تلاش بودم دیدگاه‌های عمومی احمدی‌نژاد را با حوزۀ خصوصی و شخصی‌اش به هم نزدیک کنم، ساعت‌ها با ایشان بحث کردم. ولی دیدم این بحث‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و ایشان در حوزۀ خصوصی و شخصی‌اش گفتار و رفتار خاصی دارد و در حوزۀ عمومی گفتار و رفتار دیگری دارد. این حقیقت باید به جامعه گفته شود.

ما در قبال جامعه‌مان مسئولیم. این جا بحث رفاقت شخصی و رابطۀ عاطفی موضوعیت ندارد. گاهی من با کسی دوست هستم و دوستی‌ام با او به هم می‌خورد. مسائل این دوستی به جامعه مربوط نمی‌شود. ولی کسی که می‌خواهد سرنوشت کشور را در دست بگیرد، حسابش جدا از یک دوست عادی است. مثلا آقای بقایی تصویری از خودش ارائه داده، کاملا خلاف واقعیت. چند شب قبل، کسی در کلاب هاوس از من پرسید که بقایی گفته بیستم هر ماه اگر از دوستانم پول قرض نکنم، زندگی‌ام نمی‌چرخد. اما من به عمارت آقای بقایی در آبسرد رفته‌ام و از زندگی شخصی ایشان خبر دارم. درآمدهای ایشان را از محل تجارتخانه‌ای که در میدان رسالت دارد، می‌دانم.

این خیلی زشت است که ما بگوییم ما بسیار پاکدست هستیم و اصلا چیزی برای خوردن نداریم ولی چندین خانه و ماشین داشته باشیم. آقای بقایی دو تا خانۀ ویلایی در تهران دارد. یعنی منزلش آپارتمان نیست. آقای بقایی برای دو تا همسرش دو تا خانۀ ویلایی دارد و یک ویلا هم در آبسرد دارد.

* الان که به آقای احمدی‌نژاد جوالدوز می‌زنید، نباید یک سوزن هم به خودتان بزنید؟

بله، ما حتما اشتباه کردیم. من که گفتم از جایی به بعد، کاملا در یک کنش فرقه‌ای بودم. ما حتما باید از جامعه عذرخواهی کنیم. من خودم شخصا بابت آن کنش فرقه‌ای و سال‌ها حمایت چشم‌بسته از آقای احمدی‌نژاد، از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم.

ما هر منتقد آقای احمدی‌نژاد را با چوب اتصال به صهیونیسم و اسرائیل راندیم و با دقت پای حرف‌های منتقدین ننشستیم. من یکی از پایه‌های پروپاگاندای احمدی‌نژاد بودم. تا قبل از اینکه من به تیم آقای احمدی‌نژاد اضافه شوم، بسیاری از رسانه‌ها حاضر نبودند با احمدی‌نژاد مصاحبه کنند. فاکس نیوز چطور آمد با آقای احمدی‌نژاد مصاحبه کرد؟ این موارد ناشی از ظرفیت‌های شخصی من بوده. من این ظرفیت‌ها را متاسفانه در این چارچوب فرقه‌ای به کار گرفتم و به ترویج افکار احمدی‌نژاد کمک کردم. شاید برخی از جوانان به علت همین تلاش‌های بنده جذب فکر انحرافی آقای احمدی‌نژاد شدند. من در قبال این افراد مسئولم و در حد توانم باید این راه طی شده را جبران کنم و این را برای خودم یک تکلیف اجتماعی می‌دانم.

* برخی هم گفته‌اند شما حکم پنج سال زندان دارید و انتقاداتتان از احمدی‌نژاد، برای این است که زندانی نشوید.

- من هیچ حکمی ندارم و این از بداخلاقی‌های اطرافیان آقای احمدی‌نژاد است که چون پاسخی برای انتقادها ندارند، بنده را متهم می‌کنند به همکاری با نهادهای امنیتی. این‌ها اتهامی می‌زنند که هیچ کس نمی‌تواند این اتهام را از خودش رفع کند. من چطور می‌توانم این اتهام را رفع کنم؟ این آقایان پاسخی به نقدها ندارند و برای اینکه بدنۀ نیروهای اجتماعی‌شان ریزش نکند، منتقد خودشان را به نهادهای امنیتی منتسب می‌کنند. کما اینکه منتقدین را به اسرائیل و آمریکا و صهیونیسم منتسب می‌کردند. این اصلاً شیوۀ این فرقه است.

* ولی احمدی‌نژاد که در دو سال آخر از ادعای نابودی اسرائیل عقب‌نشینی کرد و الان هم خواستار نابودی اسرائیل نیست. پس چطور منتقدان خودش را در خدمت صهیونیسم می‌داند؟

- همین تناقضات باعث شد این ترَک‌ها در ذهن فردی مثل من ایجاد شود.

* یعنی در حالی که خودش مخالف اسرائیل نیست، منتقدین خودش را در خدمت اسرائیل می‌داند؟

- بله، آقای احمدی‌نژاد مجموعه‌ای از تناقضات است. احمدی‌نژاد بسته به موقعیت خودش و نسبتش با کانون‌های قدرت، سیاست‌ورزی‌اش تغییر می‌کند. ایشان در شورای عالی امنیت ملی با آقای علی لاریجانی درگیر شد و او را برکنار کرد، اما در سال ۸۷ از آقای لاریجانی برای کسب ریاست مجلس، در رقابت با حداد عادل، حمایت کرد. یعنی تیم خودش را روانۀ مجلس هشتم کرد تا علی لاریجانی رئیس مجلس شود. بعد دوباره با همین آقای لاریجانی دچار مشکل شد.

احمدی‌نژاد در نسبت با آمریکا و اسرائیل و عربستان هم این طور است. امروز در چارچوب پروژۀ "یلتسین ایرانی" لازم می‌بیند که به این کشورها سیگنال مثبت بدهد تا به زعم خودش با حمایت این کشورها بتواند پرچمدار تغییر سیاسی در ایران شود.

* در نهایت، از نظر شما، می‌توان گفت احمدی‌نژاد کلاه گشادی بود که بر سر حکومت رفت؟

- صد در صد. آقای احمدی‌نژاد دچار یک نفاق پیچیده است. آشکار شدن این موضوع برای هر کسی زمان خاص خودش را لازم داشته.

منبع: عصرایران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 158
  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی یکی روقدیس کنی بیت المال بدی بدستش تاشکم مردم سیرکنه به نفع خودش این میشه

    نظرات شما -
    • ؟
      0

      بهترین دوران زندگیت ما بین سال های ۸۴ تا ۹۲ بوده . خبر نداری ؟

  • حسن
    0

    محمود خوب بود لااقل یارانه داد یارانه برای بعضی ها که از امکانات دولتی استفاده نمیکنن خوبه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خاک بر سرت که با این چندر غاز یارانه سیر میشی رو خدارو شکر میکنی لیاقتت همینه بدبخت

    • در جواب ناشناس
      0

      نکبت اون موقع ک احمدی نژاد یارانه می داد کلی پول بود برا خودش

  • محمودالف
    0

    سلام اقای داوری حالا بفرمایید معامله نقدی کردیدیاقسطی که اقای احمدی نژادراخراب کنید اگرنقد بوده نوش جانتان چون بااین قیمت دلارمیارزد اگرقسطی بوده ضرر خواهید کرد چون ممکن است نقد نشودوسرتان بی کلاه بمانداینجانب خودم منتقدهستم منتقد به این که چرااقای احمدی نژادصاحبان قدرت وثروت رادردوران ریاست جمهوریش رسوا نکرد وانها را ازتخت قدرت به زیر نکشیدولی اقای احمدی نژاد با تمام کاستیها دردل فقرای این سرزمین جای دارد چه رئیس جمهور شود چه نشود و دعاخیرآوارگان بی سرپناه خانه بدوش جهت مسکن مهرهمیشه بدرقه راهش هست من به چشم خود دیدم که درهمان مسکن مهر برای شادی روح اموات وی نمازمیخواندندجناب اقای داوری شکستن شهر خویش ازمردی نبود

  • شوقی
    0

    لعنت بر آدم ها ریاکار و منافق

  • شهروند
    0

    خدایا مردم کشورم را به خودت میسپارم خدایا یه کم به مردم کشورم عقل بده

  • سلام
    0

    سال ۹۹ . بنزین با حدود ۳ میلیارد دلار . بزرگترین صادرات کشور بوده . در سال ۸۴ ایران بزرگترین وارد کننده بنزین بوده . که اوباما دستور تحریم بنزین ایران را داد . زنگنه هم مخالف ساخت پالایشگاه بوده و هم کارت سوخت . این قدرت احمدی نژاد بود که پالایشگاه ساخت و کارت سوخت را ایجاد کرد. و الان متهم به خیانت به کشور است. خدمت به کشور آیا خیانت است.

    نظرات شما -
    • ..
      0

      احمدی نژاد فقط خراب کرد فکر می کنی یکی مثل قاسمی که حتی جدول ضرب هم بلد نیست می‌دانست پالایشگاه چیه .ما اینجا از نزدیک دیدیم تا روزی که روحانی نیامده بوده غیر چهار تا میله چیزی از پالایشگاه ساخته نشده بود بیا خودت از همه کارگران اینجا بپرس وقتی احمدی نژاد رفت پالایشگاه در چه وضعی بود پدر چه دوره ساخته شد

  • ت
    0

    پس چرا کشور رو هشت سال دادین دست این بابا و علناً حمایتش کردین...حالا هم چون پته هاتونو داره میریزه رو آب ناراحتین و این اراجیف رو براش میسازین...

  • محمود
    0

    بقایی ودوستانش و اطرافیان ولی بیت المال را غارت کردن چرا قوه قضائیه رسیدگی نمی کنه چه اتفاقاتی افتاده مخصوصا در جنوب ایران

  • آگاه
    0

    مطمئنا رفتار الان داوری یک قطعه از پاذل هوشمندانه شخص خود احمدی نژاده. به نظرم این جوسازی برای کسب حمایت خارجی از احمدی نژاد به عنوان اپوزسیون نظام هست. همه چی با تایید صلاحیت یا عدم تایید مشخص خواهد شد.

  • علی۵
    0

    اون هایی که نمی فهمند ابو موسی اشعری ها دوران ما هستند.

    نظرات شما -
    • ابوموسی
      0

      بنده در جمهوری اسلامی حضور و دخالتی ندارم. چون علی ع خودش نظرش به احمدی نژاد نزدیک است

  • امیرعباس
    0

    داوری جریان چیه، یا خریدنت یا اینکه دکتر فهمیده چه خائنی هستی و با تیپا انداختت بیرون و الان عقده گشایی می کنی

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اقای امیرعباس منصفانه حرف بزن یکی اومده اعتراف کرده واقعیت چیه

  • ایرانی الصل
    0

    احمدی نژا د یار مردم نظام و رهبری است . هرکس هم در ایران این سه خصوصیت را داشته باشد دشمنانی احمق مثل داوری و ... دارند. داوری شاید نفوذی دشمنان احمدی نژاد باشد که در دارو دسته احمدی نژاد واردشده تا بقایی و مشایی و احمدی نژاد را را در بین مردم ضعیف کنند.اتفاقا گفته رهبری هم همین است که نفوذی ها زیاد شده اند.وشاید یه روزی یکی از اطرافیان رهبری هم به سجده های طولانی رهبری شک کند و تهمت امام زمان بودن را به ایشان بزند.پس مردم مواظب خاله خرس های زمانه باشید.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چراچون یارانه بهت داده

    • ایرانی الصل
      0

      یارانه که به همه ایرانی ها داده

  • وکیل فدا دکتر
    0

    مردم تصمیمشون رو برای حضور و رای بنفع احمدی نژاد گرفتن ، و با این اراجیف و سناریوها نمیتونین مانع تصمیم مردم بشین

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      مردم ؟ کدوم مردم ؟؟؟ // لطفا فقط از جانب خودتون صحبت کنید نه مردم آگاه و فهیم و پشتیبان رهبر معظم

    • ناشناس
      0

      كي تصميم گرفتيم كه خودمون نمي دونيم؟؟؟

  • دهاتی
    0

    آقای داوری برای خوش خدمتی به چه کسی این اراجیف رامیبافی یک کمی باخودت خلوت کن اگروجدانت زنده باشد حرفهایت به خودت حمله میکنندوخواب را ازچشمت میگیرندخدا به همه ما رحم کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چراچرت میگی ایت الله مصباح اولین کسی بود که گفت احمدی از جریان انقلاب جداشده ودرضمن منحرفم هست. توچی میگی این وسط

    • ناشناس جاسوس بشنو
      0

      با بصیرت ترین ادم همان آقای هاشمی بوده که از اول در باره ماهیت احمدی نژاد هشدار داد. اون موقع که مرحوم مصباح احمدی را نظر کرده امام زمان میدانست

  • تقی
    0

    حیف جوانهایمان که به خاطر این افراد شیزوفرن در خونشان غلطیدند . خدا به دادمان برسد همه گی تان روانی هستید چه این مردک منافق، احمدی نژاد چه بقاییو چه اصلاح طلب و چه اصولگرا . عمر ما را در این 40 سال به فنا دادید . خدا لعنتتان کند

  • ناظمی
    0

    بنده سال ۹۸قرابودبه اتفاق دوتن ازدوستان ساکن خوزستان به دیداردکتربریم دوستان خوزستانی ام دوست داشتن مرحوم زنده یادجناب زرین قلم نیزحضورداشته باشدخداروشاهدمیگیرم یک روزقبل ازدیداروقتی که بنده ازمرحوم تقاضاکردم که شماهم فرداتشریف بیاوریدتاباهم برویم دفترولنجک ایشان گفتن چون آقای داوری اونجا هستن ومن هم ایشان رایک نیروی نفوذی میدانم وبارها نیزبه دکتراحمدی نژاد نسبت به این موضوع اشاره کردم لدا تقاصادارم عذربنده رابپذیرید

  • مورچه
    0

    داوری من ملک بودم را احمدی نژاد کاملا درست وکامل گفته حافظ اززبان خاک بهشت دارد سخن میگوید. من ملک ..خاک.. بودم وفردوس برین جایم بود .ادم اورد دراین دیر خراب ابادم خداملک تبدیل ب ادم نکرد بلکه با خاک وبهشت ادم راخلق کرد .لطفابرومطالعه کن بعد قضاوت کن درهمین موردفقط

  • ....
    0

    احمدی نژاد برای پیشرفت زیر ساخت های کشور تلاش کرد . ایشان مورد حمایت بسیاری از اقشار جامعه است . در نظر سنجی خبر فوری هم دکتر پیشتاز است.

  • سعید
    0

    متاسفانه هجمه سنگین وبسیارزشتی علیه دکتراحمدی نژادشکل گرفته است،حتی اگر یک درصدهم حرفهای این آقادرست باشدبازهم درتعالیم اسلامی ریختن آبروی هرفردی ناپسند است،یکی نیست به این آقابگه:اگراین اطلاعات را داشتی چرازودتردرمیان مردم فاش نکردی ودقیقا قبل ازانتخابات این حرفها را میزنی!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله در تعاليم اسلام آبروي يك مسلمان را ريختن بسيار ناپسند است ولي اگر اون مسلمان قرار باشد حداقل چهار سال بياد مسئوليت و آينده ي 4 ساله ي 80 ميليون آدم رو در دست بگيره چي؟؟ نبايد مردم از عقايد و تلاش هاي اون فرد آگاه باشن؟ شايد دونستن اين موارد باعث بشه زندگي 80 ميليون آدم نجات پيدا كنه.

  • بهنام فتحعلی
    0

    آقای داوری اون زمان که پست داشتی حرف میزدی خجالت بکش یواش یواش حتما چیزهای شخصی هم هست که خجالت میکشی بگی؟ برو پی زندگیت ایشون به کشور خدمت کرد این مسئله رو هم رهبر تایید کرده

  • مورچه
    0

    یاوری این حرف احمدی نژادتازه گی نداره .منصورحلاج ۷۰۰سال پیش گفت گرب خودایی ب خودایی یعنی ای ادم بگردو خدارا درون خودت پیداکن وبرای همین حرف ایشان سلاخی کردن همه پیامبران گفتن خدا ازرگ گردن ب انسان نزدیکتراست یاوری بنظرم تو خود صهیونیست هستی خداب راه راست هدایتت کند امین

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مورچه نظرت درمورد بیشتر شدن یارانه چیه،

    • کاربر ناشناس
      0

      بی شرف تر از یاوری عکسش است

    • م
      0

      یاوری یا داوری؟

    • ب م
      0

      یعنی خودت تابحال اشتباه املایی نداشتی مورچه که بارهاگفته ۸کلاس درس خوانده باز دمش گرم همین دوخط را نظر گذاشت

    • ....
      0

      مورچه تو معلومه با کی هستی با نظام واین ومذهب وخدا مشکل داری بعد میای از احمدی نژاد حمایت می کنی

    • ب مورچه
      0

      مورچه چیه که عقل چی باشه. ندیدین جماعت مورجه هارو همشون بدون فکر دنبال یکنفرن

    • مورچه
      0

      مردم ایران صاحب ثروت عظیمی هستن بایارانه فقط سرمردم راگرم کردن تقسیم ثروت بین تک تک مردم ایران باید خواسته مردم باشد نه یارانه درماه هرایرانی بیش از ۵۰هرازدلار سهم دارد ۹۰سال است که حقوق واقعی مردم راغارت میکنندخانم کاربرناشناس

  • پرتوی
    0

    آقای داوری جنابعالی از ذلالت به رذالت افتادید دائم داری دم تکان می دهی.

  • ناشناس
    0

    احمدی نژاد=متوهم منحرف. خودشیفته. شیرین عقل وجدیدا شده برانداز. واویلا خاک توسرت مردک قدکوتاه ازتوباید ترسید

    نظرات شما -
    • !
      0

      ادب داشته باش پا بوته ایی

  • دولت شاداب و جوان جهادی و حزب الهی
    0

    به نظر من احمدی نژاد هر کاری کرد در راستای جا زنی خودش به عنوان منجی بین مردم بود.عوام را که خوب فریب داد ولی تنها کسی را که نتونست فریب بده شخص رهبری بود...و تضاد ایشان با رهبری بخاطر فاش شدن ماهیت واقعی احمدی نژاد خصوصا در چهار سال دوم زمامداری نزد رهبری بود....۱۱روز خانه نشینی بخاطر همین موضوع بود. احمدی نژاد یه تفکر فرقه ای مثل مسعود رجوی هست....کسی بهش اقبال نداره چون براستی منحرف و از خط ولایت و مهدویت جدا شده ....از اول هم بوده ولی با نفاق پنهان کرد ولی نقاب نفاق از چهره اش سالاها افتاده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

    • کاربر ناشناس
      0

      بابا بسه وقتی بودش شما عربده کش میدان بودید اگه اسلام رو قبول داری تهمت زدنت چیه

    • به آقای حزب الهی
      0

      احمدی نژاد را با همین شعار جوان باشد و حزب الهی باشد روی کار اوردید. حیا کنید دیگر

  • ماسسن
    0

    ای خائن . طرفدار کی ودیعه گذاشت که تو از زندان آزاد بشی . از کوزه همان بدون طراود که در اوست.خائن خائن خائن

  • حسین
    0

    این صحبت از اقای احمدینژاد و اقای بقایی است:زمانی که اقای اژه ای وزیر اطلاعات بود به ما میگفت زیاد حرص نخورید جمهوری اسلامی زیاد دوام نمیاورد.در ضمن این همه تحول از اقای داوری در عرض دو هفته خیلی عجیب است،یعنی اصلا افکار اقای داوری قابل اعتماد نیست و امکان دارد چند روز دیگر افکارشان عوض شود.البته دارو دسته روحانی و خاتمی از قضیه خوشحال نباشند چون ابرو و اعتباری بین مردم ندارند وبه قول اقای داوری اقای احمدینژاد اقتصادش عالیست

    نظرات شما -
    • ب حسین
      0

      در جوابت که توهین کردی به آقای خاتمی بگم بهت یه گونی سیب زمینی بیرگ احمدی داده دستت زرتی شدی مست مستش خاتمی هاله نور نیست بگم بگم نیست و 800میلیارددلار هم درآمد نفت نداشت و هرج و مرج هم نبود و سر شعبان بی مخ ها را به دیوار کوبید پس زر مفت نزن خورشچف جان لعنت به متحجرین شرقگرا کمونیست

  • لل
    0

    نمک خوردی و حالا نمکدان می شکنی؟، اوف بر شما. احمدی نژاد تا زمانی که در قدرت بود برای لفت و لیس کردن شما خوب بود ولی الان بد شده.خدا را شاهد می گیریم من در دو دوره به ایشان رای ندادم. ولی این نارفیقان که از قبل احمدی نژآد به نان و نوا رسیدند اصلا در انسان بودن انها شک دارم که حالا رنگ و جلد عوض کرده اند. مردم با سواد و بیدار هستند و خودشان حقیقت را پیدا کردند نیاز به راهبری شما و دیگر اخوندهای پر مدعا هم ندارند

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      بگو مشاورجان! اینا برات فایده نداره. چون هیچکس به خائن اعتماد نمیکنه و تو هم یک خائنی

  • م
    0

    یه عکس ازش بگیری بزاری درب قندان تا بچها بترسن دیگه قند نخورن اخه احمدی نژاد رو کی ادم حساب میاره یه دیونه روانیه

  • ح
    0

    جالب اینجاس که هنوز یه سِری احمق راه افتادن دنبال احمدی نژاد و امثال اون... واقعا که خس و خاشاکید و این زندگی از سرتون هم زیادیه...

  • دن کیشوت
    0

    من شانزده سال پیش به توهم و بیماری روانی و عقده دیده شدن احمدی‌نژاد در کامنت هایی که میگذاشتم، اشاره کرده بودم، حالا این آقا که مشاور نزدیک وی بوده، تازه به این نتیجه رسیده و چرا حالا، برای اینکه ایشان، از اول پی به این موضوع برده بوده، اما منافع و پول هایی که به جیبش سرازیر می شده، زبانش را بسته بوده، منفعت شخصی چیزی است که همه مسوولین نظام از صغیر تا کبیر، درگیر آن هستند و منافع ملی یعنی کشک

  • انقلابی بی سواد
    0

    این آدم اگر افکارش اینقدر منحرفه پس چجوری 8سال مملکت رو دادید دستش ؟؟؟نادان های بی بصیرت!!!

  • احمد
    0

    عجب .... شما دردوران وی که مربوط به 8 الی 16 سال گذشته میباشد تا همین نزدیکی یعنی انتخابات امریکا یار غار احمدی نژاد بوده اید چی شده تو این چند روزه مسیرتو عوض کردی نکنه چون احمدی نمیخواهد پول مفت به کسی بده ایشون رو خرد میکنین -مردم احمق نیستن رییس جمهوری میخان که در خدمت مردم باشد همه دیدن چه کارهایی که به مردم انجام داد .مسکن مهر -سهام عدالت -یارانه مستضعفین -رسمی شدن نیروهای حق التدریس اموزش وپرورش و........

  • حاج حمید
    0

    تا وقتی که بعضیا اینقدر ساده لوح هستند که با تعصب بیجا، الکی از یه شخصی مثل احمدی نژاد طرفداری میکند باید هم وضع کشور همین باشه

  • ل
    0

    احمدی نژاد منحرف بود و تو صبر کردی تا قبل انتخابات؟؟؟؟؟ من از احمدی. نژاد طرفداری نمیکنم توفقط ثابت کن برای این حرفها پول نگرفته ای؟؟؟ -+ضمنا اموال و دارایی بقایی را با مدرک ثابت کن من هم بلدم بگم شما ده تا ویلا داری

  • محمد
    0

    احمد نژاد نور چشم ماست نمینوانید با این کارها اورا از چشم مردم بیندازید درود بر احمدی نژاد

  • یوسف
    0

    اتفاقایکی ازعلمای بزگ که درحال حیاط نیستندگفته بوداین اقاتمام زحمات افای خمینی رابه هدرخواهددادخدابه دادملت برسه ازدست این جرثومه ها

  • علی
    0

    در خانه اگر کَس است ، یک حرف بس است . پشتیبان و حامی رهبری آگاه و مدبر و دلسوز باید بود . نصایح شان درباره ی انتخابات را باید شنید ، تامل کرد و به کار بست !!! در این انتخابات باید فردی اصلح و مقتدر در مقابل دشمن انتخاب شود ان شاءالله

  • تینا
    0

    داوری خودتو به روانپزشک نشون بده فکر کنم بستریت کنن.

  • ...
    0

    خدانگذره ازکسانی که رای میدن فقط برای شکم ویارانه، احمدی نژاد، احمدی نژاد سابق نیست، خاک توسرتون بااین انتخابتون، فردای قیامت بایدجواب بدین

    نظرات شما -
    • ب ..
      0

      فشارت رفته بالا ازروی حسادت نظرگذاشتی دلم ب حالت سوخت بدبخت حسود

  • کاربر ناشناس
    0

    یک عده مثل حیوان تاحرف میزنن ازشکم ویارانه حرف میزنن،

  • کاربر ناشناس
    0

    کی گفته تمام روحانیون نیابت عام دارند لااقل راجع به هر موضوعی که میخواد حرف بزنید ویا نقل قول کنید تحقیق کنید پس اگه اینجوری آخوند تهرانی هم نیابت عام داشتند زمان جنگ

  • محمود
    0

    مهم وضعیت حال افراد است مت دوبار به ایشان رای دادم و الان به ایشان اگر تایید شود رای.نمی دم

  • mokhatab
    0

    دوباره بخوانید: "شیمون پرز" گفته بود باید کاری کنیم که بودن در کنار احمدی‌نژاد به ننگ تبدیل شود------- معلوم شد که پرز کار خودشو کرده و شما مردک هم کنارش نموندی نان به نرخ روز خور خائن.

  • ممد
    0

    محمود دوست داریم جلوی پات گل میکاریم فقط به محمود و جواد رای می‌دیم و لاغیر

  • مورچه
    0

    ب داوری وداوری ها خدا دوجاه خنده ش میگیره یک جایی که عده بخواهند کسی راخراب کند وخواست خدا بزرگی ان شخص باشد دو وجایی بخواهند بی جهت کسی رابزرگ جلوه دهند وخواست خدانباشد خدا دراین دوکار ناشایست ب ریش امثال شما میخندد وابرویتان رادرمیان بنده گان خدا ازدست میدهید مواظب تهمت زدن باش داوری انتقام خدا بسیارسخت است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بشدت بیکاری چندتا کامنت فقط توهمین خبر گذاشتی ایهاالناس یه کاری برای این مورچه پیدا کنین تاسرگرم کاربار زندگی بشه قاه قاه قاه

  • شهروند
    0

    این درخت انقلاب ازخون جوانان آبیاری شده به این انقلاب خیلی زحمتها کشیده وخیلی خون دلها خورده شده پس باحرفهای احمدی نژادیها وخاتمیها نیست این انقلاب بیاری خدا باانقلاب آقاصاحب الزمان یکی خواهد شد.والسلام

  • امیر
    0

    احمدی رفت به چند خط در کتاب تاریخ و تمام سخنان آقای بقایی درست هست ه. چند خودش هم با بدان همراه بوده ولی همین که شفاف سازی میکنه دمش هم گرم هرچند که تمام سخنان او را ما 8 سال دیده بودیم ولی باز گوی آن هردمبیل بازی ها نیاز بود درود بر شرفت

  • مورچه
    0

    احتمالااین تیترخبری راگذاشتن تاازتیترخبری خرابکاری اسراییل درنیروگاه کمرنگترشود همچنین زدن کشتی ایرانی خدا عالمه چه میدونم

  • حمید
    0

    اقای داوری خودت را چند فروختی لا اقل چیزهایی بگو که باعقل جور دربیاد ومردم باورکنند...شما اولی نیستی واخری هم نخواهی بود تاانتخابات تهمتهای زیادی ازامثال شمااجیرشدگان خواهیم شنید...ولی بدانید این تهمتهافقط محبوبیت دکتررازیادمیکند.

  • امیر
    0

    خانم تویی نه احمدی نژاد،داوری شما با احمدی نژاد داوری شدید،شما به رهبر عزیزمان تهمت زدید بایستی اعدام میشدی

  • حرف دل
    0

    اقا یا خریدنش یا با دکتر هماهنگه ، در کل تاثیری تو کاهش ارای دکتر ندارد

  • ح ن
    0

    به آقای بقایی گفتن که داوری درموردشماحرفهای ناجور وتوهین میکنه بقایی گفتن که آقای داوری تحمل زندان وشکنجه رونداره اگرتوهین های ایشان به من باعث میشه که اززندان خلاصی پیداکندازنظرمن اشکالی ندارد وحلالش میکنم

  • س
    0

    برای مبارزه با نفاق باید از نفاق پیچیده تری استفاده نمود و الله خیر الماکرین

  • ح .ش
    0

    این اقا یکی از اون مفت خوراست که احمدی گوششو پیچانده والان امده اراجیف تحویل میده........اگه همه اقایان مثل دکتر احمدی عمل میکردند الان امریکا،چیزی ازش نمانده بود

  • سعید
    0

    پناه می برم به خدا ازشر چنین موجوداتی که نان به نرخ روز خورند،مردک نفهم هرچه در زبانش بوده از دروغ وتهمت وبغض وکینه نثار دولت خدمتگزار کرده است،احمدی نژادهرچه قدرهم که بدباشد ازامثال شما بهتر وآبرومندتراست.

  • سیدی
    0

    موضع احمدی نژاد نسبت به اقای هاشمی به من نزدیک تر است .

  • عبدالله
    0

    اقای کامنت گذار بنام لل : افتاب امد دلیل افتاب ، پس خودت هم اقرار دارید کسانی که اطراف احمدی نژاد بودند اهل لفت ولیس بودند . انتقاد عامه مردم هم همین بود که چرا بی ریشه های مجهول الهویه اطراف احمدی نژاد را گرفته اند .

  • اسدی
    0

    کامنت گذار بنام مورچه از عوامل ساکن لیبرتی البانی واز نوکران مریم قجر مسعود لجنی واز جاسوسان دیروز صدام وامروز سعودی واسرائیل است ، منافقین روسیاهی که یک روز لباس دوست به تن دارند وروز دگر لباس دشمن وهمه هم وغمشان وطن فروشی است .

    نظرات شما -
    • ب اسدی
      0

      بله ازالبانی کامنت میزارم همه اینو میدانندتوچقدر خنگ تشریف داری که امروز اینوگفتی کوتوله توهم سرت تواخورامثال داوری هست کله خنگ توبیاربیرون اززیربرف اولاغ ملانصردین

  • اب
    0

    خدایا این مردم را از شرح مسئولین نادان امسال روحانی احمدی نژاد نجات دهد

  • داور
    0

    این آقا خودش داره میگه من فکس نیوز را آوردم که با احمدی مصاحبه کنه راست گفتند دروغگو کم حافظه میشه دم خروس باور کنیم یا قسم حضرت عباس تو را با کافران چه کارت گر بت نمیپرستی

  • این
    0

    احمدی‌نژاد خیلی هم انسان درستی است

  • امیر
    0

    آقای داوری گفته های شما نشان میدهد که شما از نظر ذهنی و فکری برای خود بتی از احمدی نژاد ساخته بودید.چون شما ادعای وجدان کردید یادآوری کنم که مواظب باشید برای پر کردن خلاء ایجاد شده بتی دیگر برای خود نسازید.

  • ناشناس
    0

    داوری آشعال خائن، احمدی نژاد چه آدمایی دور خودش جمع کرده!!!!

  • ایرانی
    0

    چه وعده ای به این نا رفیق داده اند . که اینطوری از قبله خود روی برگردانده!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قبله خود؟!!!

    • امین
      0

      اگر احمدی نژاد را قبله دانستن فرقه انحرافی نیست پس چیست؟!!!!

  • شیر
    0

    مملکت رو ۸سال دادن دست احمدی نژاد بعد از ۸سال الان دارن میگن سواد نداشت کلمه رو اشتباه میکرد و مطالعه هم نداشت پس چطوری شورای نگهبان تاییدش کرد؟ چطوری شهردار تهران بود؟ پس معلومه که همه این تاییدها براساس لج و لجبازی و گرایش سیاسی اشت و لاغیر بیچاره مردم / حالا این آقا چند سال مفت خورش بوده معلوم نیست هدفش چیه ؟ بهرحال خدا به مردم رحم کنه

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله ، همشون با همن

  • ناشناس
    0

    داوری جان دکتر اینا رو نگفته اگرم گفته ، بخاطر وجود افرادی مثل شما و همین سایتها مثل خبر فوری که انتشار میده گفته ایران سقوط میکنه. دکتر دوبار از دست آقا حکم گرفته ، دکتر معاون فرمانده دلیر بختیاری سردار نوروزی بوده شما و آقای روحانی و امثالهم کجا چپیده بودید؟ دکتر ۸ سال مقابل دسیسه های اجانب باسرعت چند برابر ایران را در همه زمینه ها جلو برد اما شما حقوق نجومی می گرفتی. آخرتی وجود داره اگه معتقدی که نیستی لاریجانی منافقه که برنامه های کشور رو خراب میکرد.

  • علی
    0

    oخسته نشدید از بس دروغ گفتید

  • سید
    0

    من به فکرافتادم کسانی که فکرشان به احمدی نژاد نزدیک بود چه تکلیفی دارند. عذرخواهی می کنند. رفع حصر می کنند یا نه.

  • جواد
    0

    واقعا که ..... واقعا که ..... به به به به ... چه حرفا ..... محموووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود ....

    نظرات شما -
    • سوسن
      0

      چقدر گرفتی این ها رو بگی

  • حاج کاطم
    0

    اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا فقط دکتر سعید محمد

    نظرات شما -
    • ....
      0

      اصولگرا ها چیکار کردید که حتی خجالت می کشید بگویید اصولگرا هستید همه می دانند سعید محمد اصولگراست

  • علیقلی
    0

    چه خبرتونه؟چه خبرررتونه...

  • من منم
    0

    خواهش میکنم انتخاب اشتباه باعث مرگ امید یک جوانه انتخاب اشتباه باعث افسردگی یک جوانه انتخاب اشتباه باعث خودکشی یک جوانه توجه کنید که اگر اشتباه و از روی احساس رای بدهید به غیر از حق خون شهدا،خون این جوان ها نیز برگردن شماست تاروز قیامت.....

  • ئ
    0

    آدم از این داوری بی درو پیکرتر و بی هویت تر ندیدم . این چرت وپرتا چی میگی آقا قرن بیست ویک مردم فهمشان بالاتر از این حرفهاست

  • هادی جعفری منش
    0

    آقای داوری نقش لقمان زمان ائمه را بازی میکند. یعنی با دروغ ها بزرگ داره یجوری میگه که احمدی نزاد چه نعمتی بود از دستش دادید.

  • مورچه
    0

    خوشحالم ازاینکه هروقت تیترخبری اسم دکترمحموداحمدی نژادرا میاره همه نظرهاب ایشان جلب میشود باید قبول کرد بارای بالای ۴۰میلیون رییس چمهور ۱۴۰۰خواهدشد مبارک باشه دکترمردمی تبریک تبریک تبریک باورکنید خدا حامی دکترمحموداحمدی نژاداست

  • ایمان
    0

    اقا حاج کاظم اقای سعید محمد که خودش تا دیروز یکی از لیدرهای جناح راست و منتصب جناب سردار سلامی بوده حالا از کی شده مستقل وبدون وابستگی به چپ وراست ؟

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      اقای ایمان حتما آقای روحانی و اعتدالیون مستقل بودند .مگه همه اصلاح طلبا دزدن که همه ی اصولگرا ها فرشته باشن . ادمایی مثل حداد هم اصولگران ولی فرزندش چرا مثل فرزند معصومه ابتکار در ایالات متحده بسر میبره . سردار سلامی چه ربطی ب اصولگراها داره ؟ هرکی مواضع رادیکال گرفت که اصولگرا نیست ، مگه اقای روحانی تو تنبلی رادیکال نیست حالا بگیم اصولگراست؟

  • ناشناس
    0

    خداوند این مملکت را ازاختلاف ،اختلاص ،اختناق واغتشاش حفظ نماید واگر سقوطی هم درآینده باشد بی ضرر ومرحله انتقال آرامی صورت گیرد.

  • سعدی
    0

    کامنت گذار بنام مورچه از منافقین لیبرتی نشین در البانی است مشتی پیر وپاتار فرسوده وافسرده وسرخورده از ۱۰ سال جاسوسی برای صدام معدوم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نظرشمارا پسند کردم

    • اسدی
      0

      دقیقا گل گفتی مردم کمی دقت کنند می فهمند

  • امین
    0

    آقایان خانمها حرفهای آقای داوری به کنار در باره تقابل و توهین و کنایه های احمدی نژاد و رهروانش به سردار سرافراز شهید سلیمانی چه می گویید؟ همین یک سوال وجدانا جواب بدهید

    نظرات شما -
    • رها
      0

      برو بابا مغز فندقی

    • ب رها
      0

      تحویل بگیرین اون از خودش اینم از طرفداران نکبتش

    • حاج کاطم
      0

      قضیه توهین ها چی بوده ؟ :/

    • جواب ب ب رها
      0

      فکرتون مغز فندوقی و شیمون پرزی نبود و مصلحت مصلحت نمیکردین و دکتر رد صلاحیت نمیشد ، الان روحانی رییس جمهورتون نبود، تا به فلاکت بیفتین

    • حرف دل
      0

      سردار سرافراز خخخخخخ

    • امین
      0

      سلام . لطفا جستجو کنید در فضای مجازی: " نامه نگاری های آقای احمدی نژاد به سردار سلیمانی در خصوص اتهامات مطروحه در باره آقای بقایی " اگر همین موضوع را شما کار کنید می بینید ادبیات دکتر احمدی نژاد را نسبت به سردار سرافراز ، فرمانده جبهه مقاومت شهید سلیمانی و در ادامه و به تبعیت آقای احمدی نژاد ادبیات برخی از رهروان احمدی نژاد نسبت به سردار امنیت ، حاج قاسم سلیمانی بزرگ. خود این تحقیق صفحه مجازی خاص خود می طلبد و جای تامل و تاسف و شرمساری است. اگر چه پس از شهادت سردار سلیمانی ، در چرخش مواضع احمدی نژادی ، آقای احمدی نژاد هم پیام داد و تسلیت گفت و هم در مراسم سردار شهید سلیمانی شرکت کرد و مصاحبه نمود.!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • حاج کاطم
      0

      امین هیچ کسی صد نیست .من خاکستری نگاه میکنم .

    • امین
      0

      توهین و کنایه و تمسخر نسبت به حاج قاسم سلیمانی توسط آقای احمدی نژاد و برخی رهروانش باز شما خاکستری نگاه میکنید؟ به سردار امنیت و فرمانده جبهه مقاومت شهید سلیمانی این اهانتها باز میگویید احمدی نژاد.... فقط می توانم بگویم متعجب و متاسفم.

    • حاج کاطم
      0

      امین مسیله میدونی چیه اینکه بین ما ایرانی ها کسی صد نیست .احمدی نژاد اگه ده تا بدی داشته نود تا خوبی داشته .باور کنید الانم میگم قبلنا هم گفتم اگه سال هشتادو خورده ای اون داستانا برای کشور بوجود نیومده بود الان ما یک کشور تمام صنعتی بودیم و این مشکلات امروزو نداشتیم . یادت رفته از بیرون و درون ریختن سر محمود میدونی چرا؟ چون چپ و راست تو این مملکت منافع دارن .احمدی وقتی شهردار شد بجای باند بازی اصولگرایی کلی جوان رو سر کار آورد . اون مسائلی که تو نامه نوشته بود شاید مسائلی باشه که بخاطر همین مسائل اف ای تی اف تصویب نمیشده . بهرحال شیطنتها از جای دیگه بوده ی نفر تحت فشار بوده ی نفر نه . وگرنه هردو تو ی جبهه هستند .بعدشم سیاست پدر مادر نداره .خیلی وقتا چیزایی که میبینیم واقعی نیست . بهرحال اگه رهبری از محمود حمایت کنه ما رای میدیم .اینم در نظر داشته باش پدر ی خانواده شاید بدونه ی پسرش بحق تره ولی اتحاد براش مهم تره .شاید اگه حمایت ویژه کنه بقیه پسرا یوسف رو توی چاه بندازن .شما یکم درایت بیشتری بخرج بده

  • قلندر 5شیر به خبر فوری
    0

    چرا نظر منطقی مرا نشر نمی دید حتما باید مثل چاله میدونی ها نظر بدم تا نشر دهید

  • محسن
    0

    من کامل خوندم. چقدر دلم میخواست این مصاحبه با آقای داوری رو روی کاغذ پرینت و چاپ کنند و به دست مردم بدهند تا از افکار و شخصیت آقای احمدی نژاد توسط نزدیکان ایشان مطلع بشوند. ولی شاید فایده ای هم نداشته باشه. هر چقدر که آن سی دی ها را سال 88 دست مردم دادند باز هم افرادی که علاقه مند به احمدی نژاد و طرز حرف زدنش هستند به او رای میدهند .

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      خودتنو خراب کردید از ترس احمدی‌نژاد خاک بر سر تان

    • محسن
      0

      آقا مهدی این که بنده خاک بر سر شدم یا نه نمیدونم. ولی فکر میکنم احتمالا اون کسانی خودشون رو خراب میکنند که نزدیکانشون رازهای مگوشون رو افشا میکنند .

  • بهروزجعفری
    0

    سیاست مساوی نجاست

  • ایرانی
    0

    خاک بر سر اون جناح هایی که بخاطر ترس از احمدی نژاد اینقدر دروغ سر هم می کنند . بابااگر احمدی نژاد صهیونیسته ‌،قاتله ، جاسوسه هم باشه مردم دوستش دارن به امید خدا اگر بیاد رای میاره ولی امیدوارم مثل دوره اول تمام قد مطیع رهبر عزیز باشد .

  • مهدی
    0

    آقای داوری توف به شرفت آدم فروش درود بر دکتر احمدی‌نژاد

  • امیر
    0

    کسی به حرفهای یک آدم زندان کشیده اعتنایی نمی کند،اگر پادرمیانی دکتر نبود تا آخر عمرت باید زندان میکشیدی،شما به رهبرمون توهین وتهمت زدی بایستی اعدامت میکردن

  • محمدخدابخشی وکیل
    0

    اقای داوری شماهم مثل همان پسرعمویتان که عضوفرقه رجوی بودهستید.مردناحساب اراجیف هم حدی دارد.شرف کن حیاکن.پوپولیست.احمدی نژاد کم به توخوبی کرد.

  • مورچه
    0

    بنازم ب محبوبیت دکترمحموداحمدی نژاد نطره از۱۲۰بالاتررفت همه مردم ایران شمارادوستدارند دکتر

    نظرات شما -
    • دارا
      0

      همه مردم ایران؟شما از طرف مورچه ها هم نمی توانی نظر بدی چه برسد به مردم

    • به مورچه از مورچه خور
      0

      مورچه تو که با موتور مسافرکشی میکنی چطور همش تو سایت خبر فوری پست میزاری کی وقت مسافر کشی داری؟ تو این ستون ده تا نظر گذاشتی حتما نیمه شب مسافرکشی میکنی.زرررشک

    • ب دارا
      0

      دارا شماچندنفری هستیدکه ازتحریم هاسودمیبرید

    • موررچه
      0

      عذرمیخوام ازاینکه گفتم همه مردم

  • محمد
    0

    آقای احمدی نژاد اعلام میکنند ثروت انباشته شده مطعلق به مردم هست وبنده رئیس جمهور شوم به مردم باز میگردانم از افسردگی ایشان یا ترس عده ای

  • اشنا
    0

    حرف حق را گفته آب بریزید آنجا که می سوزد بنده سال 88به این افکار احمدی نژاد رسیده بودم

  • ایرانی
    0

    مراعات حالش را می کند والا مثل رفقایش در زندان بود به حرمت رای مردم است که آزادانه می گردد فرقه احمدی‌نژاد ها

  • یکی از مردم
    0

    دعواهای زرگری برای پیداکردن مشتری صندوقهای رای

  • احمد
    0

    جلل خالق اشهدو ان احمدی‌نژاد ولی الله

  • استاد اسناد
    0

    به زبون زرگری بهتون بگم خ ..ت

  • شیخ
    0

    یاوری اهل کدام استان یاشهراست

    نظرات شما -
    • فضول
      0

      البته داوری اصالتی زنجانی داره

    • شیخ
      0

      میدانستم فقط می خواستم فضول رابشناسم که شناختم

  • حاج کاطم
    0

    اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا رای ما سعید جلیلی

  • سید ناصر
    0

    جاجان مادرتون دست برداذید احمدی نژاد حمایت می کنه یا اقای بوق ما الان وضعیتمون بهتره یا دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد خدا وکیلی اقایی که خودت اومدی این شایعه رو درست کردی بیا بشین قیمت های این دوران رو با زمان احمدی نژاد مقایسه ایران اگه تا الان سر پاست به خاطر مقاومت های رهبرمونه وگرنه باید 4 سال پیش سقوط میکرد بله کافی بود برات نویسنده ی محترم اگه نیست بازم دلیل بیارم برات

  • حاج کاطم
    0

    اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا رای ما محمود احمدی نژاد

  • احمد
    0

    رای ما فقط احمدی نژاد دیگری نداریم

  • علیرضا
    0

    به هر حال اقای داوری دو راه بیشتر نداشت یا باید از احمدینژاد حمایت میکرد ودر زندان میماند ویا ازاد میشد و علیه احمدینژاد صحبت میکرد،که ایشان راه دوم را انتخاب کردند

  • Raziel
    0

    وا اسفاه من الخلق (استفاده از ادبیات عربی تنها برای القاء شدت در نیت است ) فردی انتقادی کرده . شخصی را نقد کرد است که فلان است و چنان است . اول یاد بگیریم چگونه بخوانیم . اولا چرا حالا ؟؟؟؟ ( صد در صد غرضی در کار است ) ثانیا چرا تنها آنچه که خود خواستی گفتی نه آنچه که مردم می خواهند بدانند؟ ( گوش مفت می خواهی یا آمارگیری از افکار عمومی یا بذر فتنه کاشتن در باغچه بیل نخورده و یا .. ) ثالثا سند و مدرک دال بر اعترافات صحیح خود داری ؟ ( آقای گزارش شونده ؟!! آقای گزارش گر؟!! آقای پیشت پرده .. ) "یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ" چرا مردم خود را دانای دانایان می دانند و مراد خود را داناتر از خدا ؟؟؟

  • حاج کاطم
    0

    گور بابای سیاست بفکر شام باشید خربزه آبه .ما از سیاست کشیدیم بیرون هرکی سیاست زدس داره کولی میده .بای

  • یاران
    0

    سلام.فقط.احمدی.نژاد.رای.مااحمدی.نژاد

  • حسین
    0

    من سال ۸۴ میدانستم که احمدی نژاد ادم خوبی نیست چون وقتی که علیه مرحوم هاشمی صحبت میکرد بدنم میلرزید

  • مرتضی
    0

    مردم از خدمتگزاران خود قدیس می سازند بعد وقتی اون قدیس با یک قدیس دیگر برخورد اندیشه پیش میاد همین مردم هستند که گیج می شوند احمدی نژاد یک خدمتگزار خوب برای مردم بود بقیه هم خادم و کارمند ملت هستند برخی خوب بعضی بد....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها