ظرفیت واگذاری مسکن ملی در اردبیل ۱۵۰۰ واحد است

رئیس بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به اعتبارات لازم برای مسکن ملی در اردبیل گفت: ظرفیت واگذاری مسکن ملی در این استان بیش از یک هزار و ۵۲۰ واحد تعریف شده است.

ظرفیت واگذاری مسکن ملی در اردبیل ۱۵۰۰ واحد است

فرهاد سبحانی ظهر امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: سهمیه استان اردبیل از مسکن ملی یک هزار و 520 واحد بوده که این ظرفیت برای شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت است.

وی با اشاره به تعداد متقاضیان برای خرید مسکن ملی گفت: در شهرستانهای اردبیل تعداد متقاضیان و داوطلبان اقدام مسکن ملی به مراتب کمتر از مراکز استان بوده به طوری که در شهرستان‌های پر جمعیتی مثل پارس‌آباد و مشگین‌شهر به ترتیب 120 و 160 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: در شهرستان دیگر شهرستان‌های اردبیل به نسبت سقف جمعیت حاضر در خلخال 140 نفر، شهرستان نمین 12 نفر و در شهرستان نیر 59 نفر به ثبت‌نام مسکن ملی اقدام کرده‌اند.

سبحانی همچنین اظهار کرد: واگذاری زمین برای احداث مسکن ملی با تفاهم‌نامه‌ای انجام شده است که در این رابطه در تلاش هستیم تا در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان شرایط را تسهیل کنیم در حالی که اعتبارات لازم برای اجرای این طرح ملی در استان بیش از 50 میلیارد ریال است.

وی به مقاوم‌سازی مساکن روستایی در اردبیل نیز اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون بیش از 61 درصد مسکن روستایی در روستاهای استان اردبیل مقاوم‌سازی شده‌اند و مابقی واحدهای مسکونی نیز در اولویت قرار دارند.

رئیس بنیاد مسکن استان اردبیل روند اختصاص تسهیلات و وام مسکن در اردبیل خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته در بحث مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی 98 هزار مورد تخصیص تسهیلات داشتیم که این مهم برای سال جاری به 4 هزار نفر در سال رسیده است.

سبحانی از توجه ویژه به اجرای طرح هادی روستایی در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون بازندگری طرح هادی در بیش از 200 روستای استان انجام شده و نزدیک به 70 مورد در دست مطالعه است.

به گفته وی اجرای طرح هادی در 470 روستای استان اردبیل تا به اکنون موفقیت‌آمیز بوده و به طور کامل به اتمام رسیده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مسکن ایثارگران نیز اشاره و اظهار کرد: در صورت نیازسنجی از سوی بنیاد شهید، بنیاد مسکن استان ظرفیت ورود به این حوزه و مساعدت در راستای تامین مسکن برای ایثارگران را دارد که تا به اکنون هیچگونه درخواست همکاری از سوی بنیاد شهید یا سایر دستگاه‌های دخیل برای ما ارسال نشده است.

سبحانی با اشاره به تحقق شعار سال و همت بنیاد مسکن در راستای تسهیل شرایط برای محقق کردن منویات رهبری گفت: بنیاد مسکن استان در راستای رفع مشکلات مسکن در اردبیل همواره پای کار بوده که امسال نیز با توجه به نامگذاری و شعار سال سعی بر این خواهد بود تا در مناطق مستعد شرایط لازم را جهت رفع نیازهای مسکن مردم فراهم سازیم.

منبع: تسنیم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها