روحانی: حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست

رییس جمهور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید همه با حساسیت و مراقبت در زمینه مسائل اقتصادی اظهارنظر کنند و فعالان سیاسی نباید اظهارنظر اقتصادی را با اظهارنظر سیاسی یکسان بپندارند.

روحانی: حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست

حجت‌الاسلام حسن روحانی در دویست و شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از گزارش رییس سازمان برنامه و بودجه از پیشرفت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی و خدمات عمومی کشور، با تاکید بر عزم و التزام دولت به اتمام پروژه‌ها گفت: از مهمترین تصمیمات در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتمام پروژه‌ها در موعد مقرر بوده و بر این اساس تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی همواره تلاش کرده‌اند پروژه‌های کشور براساس زمان بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه و اتمام برسد.

رییس جمهوری با اشاره به اثرات منفی طولانی شدن دوره ساخت پروژه‌های ناتمام در روند توسعه کشور، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تلاش دارد به پدیده پروژه‌های ناتمام که خود متأسفانه میراث‌دار آن بوده پایان دهد و دولت آینده را با مشکلات ناشی از آن مواجه نکند، از این منظر همانطور که بارها در جلسات گوناگون تأکید و تصریح شده همه دستگاه‌ها موظفند پروژه‌های در دست اجرا را در زمان مقرر تمام و بهره‌برداری کنند.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه شعار جهش تولید در سال گذشته نیز با اهتمام بر اتمام پروژه‌ها در موعد مقرر و مطابق برنامه‌ریزی‌ها تحقق یافت، افزود: در چارچوب تأکید و توصیه‌های مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و این دولت تا آخرین روز فعالیت و مسئولیت خود این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده و هیچ دستگاهی نباید در زمینه تکمیل و اتمام پروژه‌ها تعلل یا اهمال کند.

در این جلسه همچنین گزارش تحلیلی نوسانات بازار سرمایه ارائه و راهکارهای بهبود شرایط این بازار مورد بررسی قرار گرفت که رییس جمهوری پس از ارائه این گزارش، با بیان اینکه سیاست مستمر دولت حمایت از بازار سرمایه بوده است، گفت: در سال جاری که سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید نامگذاری شده است، سعی دولت بر این است تا موانع رشد بازار سرمایه را مرتفع کند و تلاش خواهد کرد همراه با آموزش‌ها و ایجاد تمهیدات لازم، مردم را برای ورود به بازار سرمایه تشویق کند.

روحانی با بیان اینکه دولت در راستای چابک‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال مولد و در مجموع برای مردم‌ محور کردن اقتصاد و شفاف‌سازی اقتصادی، از بازار سرمایه حمایت می‌کند و سهام بنگاه‌ها و مؤسسات دولتی را عرضه کرده و ادامه خواهد داد، اظهار داشت: حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست و دولت به وظیفه ساختارسازی و نظارت خود عمل می‌کند.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید همه با حساسیت و مراقبت در زمینه مسائل اقتصادی اظهارنظر کنند، گفت: فعالان سیاسی نباید اظهارنظر اقتصادی را با اظهارنظر سیاسی یکسان بپندارند.

روحانی تصریح کرد: ایجاد فعالیت نهادها و ابزارهای مالی در بازار سرمایه و نقش‌آفرینی کامل و اثربخش آنها مقوله‌ای است که با آگاهی و ارزیابی، تنظیم و اجرای مؤثر و کامل قوانین و مقررات اجرایی و نظارتی و همچنین ایجاد ساز و کارهای یک بازار کارا می‌تواند مفید باشد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • محمد
    0

    با سلام و احترام آقای روحانی روتو برم باز تشویق مردم به آمدن در بورس س س س س س س.... مرد حسابی بازار سرمایه .... مگر بازار سرمایه ایی مانده . از سهامدار خرد و کوچک و فقیر تماما گرفتی و دادی به حقوقیهای سرمایدار. همه سهامداران خرد سال نو را در غم و ماتم از دست دادن تمام سرمایه عمرشان در بورس شروع کردن و الان هم در قرمزی بورس آخرین نفس های وجودشان نیز در حال آب شدن است آنوقت می فرمایی در سال جاری بورس ..... . الله اکبر . بخدا پناه می برم ....

  • غیر قابل نشر
    0

    اونوقت که میخواستی جیب ملتا خالی کنی دستوری خوب بود حالا نه

  • کار بر
    0

    بریم تو بورس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برین تو بورس

  • مورچه
    0

    خجالت چیزخوبی هنوزدنبال دزدی ازجیب مردم هستی بابا بفهم خرشدم ب حرف تووهکارات گوش کردم مقدار پس اندازم راواردبورس کردم هم پولم رادزدیدیدین هم سرخوره شدم مردم ترابخدا فریب نخوریداینا جیب رابا استرمیزنن بعدهم ب ریش ادم میخندن خیلی خیلی خیلی .........هیستن

  • ح ر
    0

    مسئول محترم چرا نظر مردم را نشان نمیدی؟! یکی برای نمونه گذاشتید!

  • ناشناس
    0

    تمام زندگی ام از بین رفته ، افسردگی شدید گرفتم ،،و مستاجر و بیکارم، همه داررو ندارم تو بورس به غارت رفته، شب تا صبح فقط کارم شده نفرین و ناسزا به باعث و بانیش ، مسئولی که باعث بانی بدبختی مردم شدی ، بالاخره تاوان سختی خواهی داد

    نظرات شما -
    • سهامی
      0

      غصه چاره کار نیست!به قول مارکس!مبارزه در قالب سیستم رابین هودی!غارت ثروتمندانی که با چپاول ملت مال اندوزی کرده اند .

  • سهامی
    0

    وقتی اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی داده نمی شود .وقتی دولت بیش از 500هزار میلیارد از بازار سرمایه غارت میکند وقتی اوراق مرابحه رو میفروشه وسرمایه رو از بازار خارج میکنه..نه دولت ونه نظام دیگه توجهی به بازار سرمایه نداره غارت سرمایه های ملی در قالب سهام عدالت هم جای خود .واگذاری های رانتی هم جای خود .با قرار دادچین دیگه نه این دولت نه نظام نه دولت بعدی تخم کدو هم برا بازار سرمایه تو افتاب خشک نمیکنه .این نوع خیانت سبقه تاریخی داره

  • دن کیشوت
    0

    تمامی ترفند ها و قوانین به نفع سرمایه دار و به ضرر محرومین، هر چند وقت یک بار، تور پهن کرده و تعداد زیادی طمع کار را که می خواهند یک شبه پولدار شوند را به دام انداخته و اموالشان را به جیب مبارک میزنند، فقط افراد باهوش که در اقلیت هستند گول نخورده و خام نمی شوند

  • زب
    0

    اخه مرتیکه همیشه دشمن و جنگ دارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها