مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

سازمان جنگل‌ها برای بیابان زدایی اصفهان آستین بالا بزند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از سازمانهای جنگل ها و مراتع کشور درخواست شده است با توجه به خشکی رودخانه زاینده رود ۶۰ میلیارد تومان به استان اصفهان در راستای کنترل فعالیت کانونهای گردوغبار و بیابان زدایی یاری برساند.

سازمان جنگل‌ها برای بیابان زدایی اصفهان آستین بالا بزند

منصور شیشه فروش با اشاره به وقوع پدیده طوفان شن در استان اصفهان اقدامات پیشگیری در این خصوص را توضیح داد و گفت: به اداره راه و شهرسازی با همکاری هواشناسی و اداره منابع طبیعی مطالعاتی را درخصوص فعالیت طوفان های شنی و تندباد انجام دهند.

وی افزود: اداره راه و شهرسازی موظف شده است پیش از احداث راه در راستای فعالیت طوفانهای شن و تندباد ملاحظاتی را درنظر بگیرد و تمهیدات لازم را پیش از احداث جاده ها در نظر بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در جاده هایی نظیر سگزی و کنارگذر شرق اصفهان که در تحت تاثیر وقوع طوفانهای شن قرار می گیرند اقداماتی در راستای مقابله با تندبادهای لحظه ای انجام می شود.

وی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی اصفهان موظف شده است در محور نایین-انارک، ۴۰ کیلومتر تله رسوب گیر و ۲۰ کیلومتر هم در جاده شهرستان آران وبیدگل با هدف کنترل گردو غبار اجراء کند.

شیشه فروش تصریح کرد: امسال مقرر شده است در راستای پیشگیری از بیابان زایی دو هزار و ۵۰۰ هکتار دو هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل های دست کاشت، ۶ هزار هکتار مبارزه با جوندگان در عرصه های بیابانی از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی در سال جاری است.

وی افزود: اجرای ۵۰۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده و بادشکن های زنده در مزارع اطراف کانونهای گردوغبار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از سازمانهای جنگل ها و مراتع کشور درخواست شده است با توجه به خشکی رودخانه زاینده رود ۶۰ میلیارد تومان به استان اصفهان در راستای کنترل فعالیت کانونهای گردوغبار یاری برساند.

وی اضافه کرد: استانهای هم مرز اصفهان نظیر قم، سمنان، خراسان جنوبی و یزد هم همزمان اجرای طرح های بیابان زدایی را اجرایی کند.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها