اعلام وضعیت قرمز و آغاز اعمال محدودیت‌ها در زبرخان

فرماندار زبرخان گفت: طبق آخرین مصوبات ستاد کرونای ملی در رنگ بندی جدید، این شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته و اعمال محدودیت‌ها آغاز شده است.

اعلام وضعیت قرمز و آغاز اعمال محدودیت‌ها در زبرخان

سیدیحیی سلیمانی اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد کرونا از امروز محدودیت‌ها شامل کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان در دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و سایر ادارات با حضور یک سوم کارکنان انجام خواهد شد البته نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی از این مصوبه مستثناء هستند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان مطرح کرد: تردد خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرستان‌های قرمز به زبرخان ممنوع و با افراد متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد، تردد خودروهای بومی در سطح شهرستان به استثنای(خودروهای مجاز به تشخیص فرمانداری) از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد ممنوع است.

فرماندار زبرخان اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۶۵۰ بیمار مبتلا در مراکز درمانی بستری که ۴۹۵ نفر آن‌ها پس از بهبودی کامل مرخص شدند. در این مدت ۷۸ نفر فوتی قطعی و ۴۶ فوتی مشکوک ثبت شده است.

وی با اشاره به لغو کلیه مأموریت‌های غیرضروری در این وضعیت، افزود: همچنین کلیه مراکز آموزشی شامل آموزشگاه‌ها، مدارس ، دانشگاه‌ها و... تعطیل خواهند بود.

سلیمانی بیان کرد: برگزاری جلسات در صورت ضرورت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای بسته با حضور حداکثر ۱۵ نفر مجاز است، نماز جمعه، نمازهای جماعت و کلیه مراسمات آئینی و مذهبی در این شرایط ممنوع می‌باشد.

وی در ادامه توضیح داد: کلیه مشاغل در گروه‌های ۲ الی چهار تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و چنانچه تخطی در مشاغل این گروه‌ها صورت بگیرد از طریق اداره صمت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان واحد متخلف پلمب می‌شود.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور مردم در تجمعات بیان کرد: با توجه به شیوع موج چهارم کرونا و اعلام وضعیت قرمز در این شهرستان، تنها راه برون رفت از این حالت همکاری و مشارکت شهروندان با ستاد کرونا است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها