ملی‌پوش اسکی زنان: با مردان رقابت می‌کنم/ حمایت کنند مثل کشتی مدال می‌گیریم

ملی‌پوش اسکی زنان می‌گوید: اگر مسوولان به اسکی توجه و حمایت کنند، ورزشکاران ایران هم می‌توانند در رویدادهای معتبر مدال کسب کنند.

ملی‌پوش اسکی زنان: با مردان رقابت می‌کنم/ حمایت کنند مثل کشتی مدال می‌گیریم

فصل اسکی در ایران با برگزاری سه مرحله لیگ به پایان رسید. عاطفه احمدی در ۹ مسابقه اسکی که در قالب سه مرحله لیگ برگزار شد، ۶ بار عنوان نخست را کسب کرد.

عاطفه احمدی به برگزاری لیگ اشاره و بیان کرد: مسابقات فشرده بود و قصد داشتند به دلیل کرونا زودتر انجام شود، به همین دلیل فشار روی ورزشکاران زیاد بود اما خوشبختانه همه مراحل بدون آسیب و دردسر تمام شد. باید در مسابقات بیش‌تری شرکت کنیم چون با این که ورزشکاران خوبی هستیم اما استرس‌مان با شرکت ورزشکار خارجی در لیگ چندین برابر شد. دلیلش هم این است که با ورزشکاران خارجی رقابت نمی‌کنیم و این شرایط برایمان ناشناخته و سنگین است. باید از اول فصل به فکر مسابقات برون مرزی باشیم تا به رقابت با حریفان خارجی عادت کنیم البته انتظار نداریم که حتما تورنمنت‌های اروپایی باشد، بلکه اسکی با کشورهای همسایه هم خوب است.

او با بیان این که از عملکرد خود در لیگ راضی است، ادامه داد: چهار سال است که در ایران اول هستم و همه می‌گویند استرس نداشته باش اما در هر مسابقه‌ای استرس دارم چون به دنبال حفظ جایگاهم هستم، حتی در برخی مسابقات که ریسکش بالا نیست با مردان هم‌زمان بودم و اختلاف زیادی با زنان داشتم. بقیه می‌گویند چون قوی هستی باید با حریفان خارجی رقابت کنی اما چون کسی نیست با مردان رقابت می‌کنم. البته در مسابقه آخر به دلیل شرایط برف، فشار رقابت‌ها و احتمال آسیب دیدگی با مردان رقابت نکردم و فقط به فکر جلوگیری از مصدومیت بودم.

این ورزشکار به برنامه خود در پایان فصل اسکی اشاره و بیان کرد: با توجه به فشار مسابقات یک ماه استراحت و ریکاوری می‌کنم و تمریناتم را از اوایل خرداد شروع خواهم کرد. گویا فدراسیون هم برنامه‌هایی برای تابستان دارد اما اگر به دلیل شیوع کرونا لغو شود، هر ورزشکاری به صورت شخصی تمرین می‌کند.

او در مورد المپیک و انتظار خود از مسوولان فدراسیون برای حضور در این بازی‌ها گفت: کشورهای مختلف از المپیک ۲۰۱۸ تا الان روی جوانان و آینده‌های خود سرمایه‌گذاری و حمایت کرده‌اند. در المپیک دور قبل ۱۷ ساله بودم و با اینکه شانس المپیک داشتم اما به دلیل سنم اعزام نشدم. انتظار دارم الان که شانس زیادی برای حضور در این بازی‌ها دارم و نفر اول ایران هستم، حمایت بیش‌تری شوم تا در این رویداد بزرگ رتبه خوبی را کسب کنم. مثل اروپایی‌ها بیش‌تر سال اسکی نمی‌کنیم و نمی‌توانیم مدال بگیریم، اما باید سرمایه‌گذاری شود تا رتبه بهتری را به دست بیاوریم.

احمدی در پایان گفت: اگر اسکی حمایت شود، می‌تواند مثل کشتی مدال‌آور جهان و المپیک باشد. هیچ چیز دور از دسترس نیست و فقط حمایت می‌خواهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها