ترامپ برجام را نقض نکرد اما 14 ایرانی به لیست تحریم‌های آمریکایی اضافه شدند/ یکی از سران قوا در فهرست تحریم‌ها

رئیس جمهور آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی برای ایران، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را تمدید کرد.

ترامپ برجام را نقض نکرد اما 14 ایرانی به لیست تحریم‌های آمریکایی اضافه شدند/ یکی از سران قوا در فهرست تحریم‌ها

به گزارش سایت خبر فوری ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ با کشورهای اروپایی درخصوص اجرای توافق هسته‌ای ایران و عدم پایبندی‌اش به زمان مذاکره می‌کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند مگر در صورت ایجاد تغییرات مد نظر ترامپ در برجام این آخرین باری خواهد بود که او تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را برای ایران تمدید می‌کند.

براساس تصمیم امروز ترامپ ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی در لیست تحریم های جدید آمریکا قرار گرفتند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و رئیس زندان رجایی شهر و برخی از اعضای شورای عالی فضای مجازی در میان تحریم شدگان لیست جدید تحریم آمریکا علیه ایران هستند.

ترامپ در سخنانی همزمان با امضای تحریم های جدید علیه ایران گفت: این آخرین بار است که تحریم های هسته ای را تعلیق می کنم مگر اینکه مذاکرات درباره برنامه موشکی ایران آغاز شود.

وي تاكيد كرد: علی‌رغم میل باطنی‌ام، آمریکا را هنوز از توافق هسته‌ای ایران خارج نکرده‌ام. اما دو مسیر را مشخص کرده‌ام: یا نواقص فاجعه‌بار این توافق را اصلاح کنید یا آمریکا از آن خارج خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان كرد: من نظرم درباره برجام را به صراحت اعلام کرده‌ام. این توافق در ازای امتیازهای اندک برای ما به ایران امتیازهای زیادی اعطا کرده است.

رییس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: برخلاف دولت اوباما، دولت من وارد تعامل با متحدان اروپایی‌مان شده تا بتوانیم به یک توافق مکمل دست پیدا کنیم که ایران را درصورت اقدام برای ساخت یا آزمایش موشک‌های دوربرد، ممانعت از بازرسی‌ها یا حرکت به سمت سلاح‌های هسته‌ای هدف تحریم‌های جدید قرار دهد، همانند طرحی که از کنگره انتظار دارم.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از تمدید معافیت‌های تحریمی ایران خواستار قطع منابع مالی حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران از سوی متحدان آمریکا شد.

وی همچنین مدعی شد که باید ایران را برای متوقف کردن نقض حقوق شهروندانش تحت فشار قرار داد.

اسامی افراد و نهادهایی هستند که در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا قرار دارند به شرح زیر است:

*آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه ایران

*مرتضی رضوی ، رییس شرکت ارتباطات موج سبز و فناموج( گروه صنعت دفاعی دریایی ایران و سپاه)

*غلامرضا ضیایی، مدیر زندان رجایی‌شهر

*یوهوآ شی‌ و ژو یوئه ‌چان از چین

*شرکت سرامیک بوچو آنگ مستقر در شانگهای ،

*شرکت‌ ارتباطاتی گرین ویو مستقر در کوالامپور

*صنایع هواپیمایی ایران

*شرکت تجدید و پشتیبانی هلیکوپتر ایران

*سازمان دفاع سایبری و نرم افزاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

*مرکز ملی فضای سایبری،

*شرکت پردازان سیستم نماد آرمان،

*زندان رجایی‌شهر

*شورای عالی فضای مجازی

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کیهان
    0

    غرب دارد ایران را بازی می دهد ایران باید به خاطر تحریم های جدید یک بند برام را تعلیق کند

  • ناظر بی طرف
    0

    چرا جهان علیه قانون ستیزیهای آمریکای استعمارگر بپا نمی خیزد؟؟؟!!! --- ایران حق دارد ترامپ و سایر سران قانون ستیز جنایت پیشه ی آمریکا را ، که با اقدامات پیوسته ی استعماری و ضد بشری خود همه ی حقوق انسانی بین الملل را آشکارا و با کمال گستاخی نقض می کنند و زیر پا می گذارند و ملت های جهان را به نابودی می کشانند ، در لیست سیاه و تحت تعقیب قرار دهد و از جهان وسازمان ملل وسایر سازمانهای بین المللی با در دست داشتن هزاران دلیل حسی و عقلی موجود بخواهد در ایفای تعهدات خود علیه این جنایتکاران آمریکایی همین اقدام را انجام دهند و آنان را نیز به هیچ سازمان بین المللی راه ندهند. سران قلدر آمریکا می پندارند با پول تزویر و زور و قلدری می توانند جهان برای تامین اهداف ضد بشری خود به بردگی بکشانند. باید سازمانهای بین المللی متعهد به حفظ صلح و امنیت و نظم سالم جهانی را بعلت کوتاهی و ناتوانی در مقابله ی لازم با جنایتهای سران آمریکا و همپیمانان و نوکران خودکامه ی آنان با قوانینی که خود تدوین و تعیین کرده اند مؤاخذه ومحکوم ساخت ودر غیر این صورت قوانین جنگل ددمنشها ، جهان را فرامی گیرد و به نابودی می کشاند.

  • عابر پیاده
    0

    جا دارد بجای نشر عکسهای قیافه ای دونالد ترامپ رئیس جمهور بی خرد آمریکا در سایتهای خبری مجاز ج.ا.ا عکسهای زشت و بی ریخت منفور او همیشه در این سایتها منتشر شوند تا جهان زشتی درون او را نیز همیشه نظاره گر باشد و به حقیقت زشت او آگاه شود.

  • جهانگیر روحانی
    0

    سلام بدبختها این همه تحریم نقض برجام نیست خفت تاچه اندازه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها