رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

انهدام باند جعل مدرک تحصیلی در ‌کهگیلویه و بویراحمد/ ۲۶ متهم پرونده روانه زندان ‌یاسوج شدند

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری باند جعل مدرک تحصیلی در این استان خبر داد.

انهدام باند جعل مدرک تحصیلی در ‌کهگیلویه و بویراحمد/ ۲۶ متهم پرونده روانه زندان ‌یاسوج شدند

حسن نگین‌تاجی اظهار کرد: در رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، سازمان اطلاعات استان و مأمورین دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مرکز استان، 26 متهم پرونده جعل مدارک تحصیلی دانشگاهی در مقاطع کاردانی و کارشناسی که اقدام به جعل و ارائه این مدارک جعلی به اداراتی در استان کرده بودند، شناسایی، دستگیر و روانه زندان مرکزی یاسوج شدند.

وی با بیان اینکه این متهمین که با جعل مدارک دانشگاهی و با انگیزه استخدام در یکی از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد، مبادرت به ارائه این مدارک کردند، افزود: متهمان پس از دستگیری و تکمیل تحقیقات توسط شعبه ویژه بازپرسی، با صدور کیفرخواست قاطع از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مجرم شناخته شدند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: شهروندان مطلع باشند که، مجرمین با سوء استفاده از بلند پروازی برخی افراد و با دریافت مبالغی فراوان، اقدام به تبلیغ فروش مدارک تحصیلی دانشگاهی، از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد و حتی دکتری می‌نمایند، در حالیکه با دستگیری باند حرفه‌ای جعل این گونه مدارک مشخص شد.

نگین تاجی تصریح کرد: تمام این مدارک از کارنامه نمرات تا گواهینامه تحصیلی همگی جعلی هستند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم توجه شهروندان به این تبلیغات، به مردم توصیه کرد که عموم شهروندان و به ویژه کاربران فضای مجازی مطلع باشند که تمام این آگهی‌ها کذب محض بوده و حتی آن دسته از مجرمینی که مدارکی هم به متقاضی ارائه می‌دهند، تمام این مدارک جعلی هستند و هیچ گونه اعتباری ندارد.

نگین تاجی در پایان تأکید کرد: با توجه به گستردگی اقدامات این باند حرفه‌ای جعل، پرونده دومی نیز نسبت به سیزده متهم دیگر مفتوح گردیده و تا تکمیل تحقیقات و شناسایی و دستگیری تمام افراد دخیل که احتمالا برخی نیز در سایر استان‌های کشور فعالیت مرتبط دارند، رسیدگی در شعبه بازپرسی ویژه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    درفارس دشهرستانها هم همینطوره مدرک کارشناسی با پول ورشوه وپارتی ورفته اندسرکاردرشرکتها ووووووووووووووو هنوززیرمیزی هست خدا زده فقرا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها