رئیس شورای رقابت:

اگر قیمت اعلام شده برای یک خودرو نمی ارزد، آن را نخرید!

رئیس شورای رقابت گفت: اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.

اگر قیمت اعلام شده برای یک خودرو نمی ارزد، آن را نخرید!

رضا شیوا در گفتگویی با اشاره به بیشترین شکایت مردم از خودروهای داخلی، اظهار داشت: کوئیک، شاهین و پژو ۲۰۷ پاناروما، حدود ۳۰۰ شکایت داشتند به همین دلیل جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های خودروساز و رئیس سازمان گسترش برگزار شد تا به این شکایات رسیدگی شود. در آن جلسه توافقی به عمل آوردیم تا کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایت به خصوص برای این ۳ خودرو تشکیل شود.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: جلسات متعددی هم با خریداران و هم با تولید کنندگان برپا شده است. اولین جلسه در سال جدید دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود که در آن نتیجه بررسی کمیته شکایت پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشتر شکایت‌ها مربوط به قیمت کوئیک است. قیمت دست ما نیست و بر اساس ضوابط تعیین می‌شود. بیشتر شکایت مربوط به مبلغ واریزی در زمان خرید خودرو است. در زمان خرید خودرو افراد مقداری پول پرداخت می‌کنند به امید اینکه این مقدار پول، نصف قیمت خودرو باشد، اما با توجه به تورمی که ایجاد شده پول پرداختی نصف قیمت خودرو هم نمی‌شود و آن پول شاید یک چهارم قیمت خرید خودرو شود.

رئیس شورای رقابت گفت: خریداران امیدوار بودند که نصف قیمت خرید خودرو را پرداخت کرده اند در صورتی که افراد خودرو را به قیمت روز می‌خرند. شاید این قرار داد منصفانه نباشد.

شیوا تشریح کرد: برای قیمت گذاری خودرو کلینیک تجاری تشکیل شده است و ۱۲ نفر از افراد خبره خودرو شناس در آن فعالیت می‌کنند. مشخصات کوئیک در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم برای قیمت آن در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شورا رقابت سه قیمت، حداکثر، حداقل و منصفانه برای خودرو اعلام می‌کند و بر اساس نظر خبرگان قیمت نهایی تعیین می‌شود. اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • فتاحی
    0

    جناب شما که حقوقت نجومیه ، بندهایی هم نا نوشته داری من بازنشسته که سالی یه بار چندرغازی اضافه میشه دانشت کجاست که سه ماه یه بار بخاطر خوش رقصی یه قیمتی می دی. آقای خوش رقص حقوق من رو عم سه ماه اضافه کن.

  • مردم
    0

    با این ملتی که شدیم، حق دارید هم با این ادبیات بامون حرف بزنید. دلتون نمیخاد نخرید؟ مگه گزینه دیگه ای هم داریم

  • راز
    0

    ما یکسال پیش کوییک ثبت نام کردیم ۸۰ تومن الان کردنش ۱۴۰ تومن تازه میگن تولید هم نشده چیو بخریم

  • ...
    0

    بله بله......

  • کارگر
    0

    اینقدر خوردی مغزت از کار افتاده!!!

  • ناشناس
    0

    تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد

  • ناشناس
    0

    بله دیگه وقتی مملکت صاحب نداره و کسی در مقابل مسوولیت خودش پاسخگو نیست معلومه که هر کسی هر حرفی رو میزنه و بجای حل مشکل نمک رو زخم مردم میپاشه و اینها همش به لطف این انقلاب اسلامیه

  • م
    0

    جناب مسئول لامبورگینی سوار شما حرف از کدام خودرو میزنی که مردم میتونن بخرن آه ونفرین مردم دامن تک تک بچه هاتون بگیره.

  • حسین
    0

    بی سواد دزد

  • کاربر ناشناس
    0

    مگه گزینه دیگری به غیر از این ارابه های مرگ هست... بزارید خودرو وارد کنند ببینید اونوقت ایا استقبالی از لگن ها ایران خودرو و سایپا میشه ..

  • ناشناس
    0

    آقای محترم یکسال صبر کردیم قیمت ماشین دو برابر کردید. باز هم از افزایش قیمت حرف میزنی. باید بگی اگه گران نخرن چون تو از خود مردم نیستی همچین حرفی میزنی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها