برآورد مبارزه با آفت سن در سطح 280 هزار هکتار از اراضی گندم و جو کرمانشاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال کار مبارزه با آفت سن در مزارع استان در سطح حدود 280 هزار هکتار انجام شود.

برآورد مبارزه با آفت سن در سطح 280 هزار هکتار از اراضی گندم و جو کرمانشاه

فرهاد شریفی با اشاره به آغاز مبارزه با آفت سن مادر(مرحله اول) در مزارع گندم و جو استان، اظهار کرد: مبارزه در مناطق گرمسیر استان شروع شده و پیش بینی می‌شود در نهایت در سطح بین 270 تا 280 هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان انجام شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته مبارزه با آفت سن غلات در سطح حدود 280 هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان اجرایی شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه زمان کنونی را اوج مبارزه با آفت سن در استان عنوان کرد و افزود: از کشاورزان می‌خواهیم عملیات مبارزه با سن را در ساعات خنک روز و قبل از ساعت یازده صبح و یا بعد از ساعات 16 انجام دهند.

شریفی همچنین از کشاورزان استان خواست با هماهنگی با کارشناسان جهاد کشاورزی کار مبارزه با آفت سن را در مرحله اول که مرحله مبارزه با سن مادر است انجام دهند، چون در این صورت دیگر نیازی به مبارزه در مرحله دوم(پوره سن) نخواهد بود.

شریفی در ادامه از آفت سن به عنوان یک آفت مهم در مزارع گندم و جو استان یاد کرد و افزود: مبارزه با این آفت ضروری است، زیرا اگر تراکم آفت سن در مزارع گندم و جو بالا برود، وزن دانه گندم و جو به شدت کاهش پیدا کرده و حتی ممکن است میزان عملکرد در واحد سطح تا 80 درصد کاهش یابد.

شریفی یادآور شد: آفت سن کیفیت گندم را به میزان زیادی پایین آورده و سبب خواهد شد تا آرد خاصیت نانوایی خود را از دست بدهد.

وی گفت: مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه در دو مرحله مبارزه با سن مادر و پوره از دهم فروردین ماه آغاز شده و تا 15 خرداد ماه در مناطق سردسیر استان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها