مسافرپذیر نبودن یزد علی‌رغم رشد ۲.۵ برابری ترددهای نوروزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به رشد ۲.۵ برابری ترددهای برون شهری در مبادی ورودی و خروجی استان در نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: با این حال آمارها نشان می‌دهد که یزد در نوروز امسال چندان مسافرپذیر نبوده است.

مسافرپذیر نبودن یزد علی‌رغم رشد ۲.۵ برابری ترددهای نوروزی

محسن صادقیان در این باره تصریح کرد: بررسی آمار ترددهای برون شهری نوروز سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که تردد نوروزی از تاریخ ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین نسبت به سال قبل نزدیک به ۱۵۰ درصد افزایش یعنی تقریباً ۲/۵ برابر رشد داشته و در مقایسه با نوروز سال های ۹۸ و ۹۷ نزدیک به ۳۳ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با بیان این که در این فاصله زمانی نزدیک به ۳۱ هزار و ۵۰۰ مسافر با اتوبوس، قطار، هواپیما و وسایل شخصی وارد استان شده‌اند، افزود: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال حدود ۳۵۰ هزار خودرو وارد استان شده و حدود ۳۶۰ هزار خودرو از استان خارج شده است.

معاون استاندار افزود: در این مدت بر اساس آمار روزانه نزدیک به ۱۶۰۰ وسیله نقلیه در استان بین ۱۲ تا بیش از ۱۸ ساعت توقف داشتند که تقریبا نیم درصد تمام وسایل نقلیه است که وارد استان شده‌اند ‌که نشان می‌دهد استان در نوروز امسال چندان مسافرپذیر نبوده است.

وی اظهار کرد: از مسافرانی که وارد استان شده‌اند، حدود ۲۷ هزار نفر در هتل، هتل آپارتمان، هتل سرای سنتی، بوم گردی و مهمانپذیر ها ساکن شده اند که از لحاظ آماری به این ترتیب بیش از ۸۵ درصد از مسافران، در مراکز اقامتی مجاز اسکان یافته‌اند.

صادقیان در پایان خاطرنشان کرد: از تاریخ ۲۹ اسفند تا هشتم فروردین، ترددهای خروجی از استان نسبت به تردد ورود به استان افزایش داشته که مسافرت یزدی ها به خارج از استان را نشان می دهد و از روز نهم به بعد شاهد برگشت این مسافران به استان بودیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها