علم الهدی: حاشیه مشهد نباید سوژه‌ای برای کاسبان سیاسی باشد

امام جمعه مشهد گفت: برخی برای فعالیت‌های سیاسی از حاشیه این شهر استفاده کرده و کاسبی سیاسی می‌کنند اما وضعیت باید به گونه ای باشد که این کاسبان نتوانند سوژه پیدا کنند.

علم الهدی: حاشیه مشهد نباید سوژه‌ای برای کاسبان سیاسی باشد

سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه ویدئوکنفرانسی بلوار الزهرا (س) در حاشیه شهر مشهد افزود: طبق منویات رهبری، چیزی به عنوان حاشیه شهر نباید داشته باشیم و بر همین اساس ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد تشکیل و اقدامات زیادی در این مسیر انجام شد که امیدواریم امسال با ادامه این فعالیت‌ها چیزی تحت عنوان حاشیه شهر نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد، کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و سایر نهادهای مرتبط برای هماهنگی ساماندهی مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهر مشهد، ستاد تشکیل دادند و حرکتی جهشی در این خصوص انجام گرفت به طوری که چهره حاشیه شهر مشهد بهبود یافته و با گذشته قابل مقایسه نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد فعالیت‌های خوبی در حاشیه این شهر انجام داده است سپاه و کمیته امداد نیز در این مناطق محرومیت زدایی کرده‌اند و اقدامات شهرداری در حاشیه شهر به ویژه در تسهیل دسترسی‌ها، توسعه حمل و نقل و راهها و تعریض و بازگشایی معابر باعث می‌شود سوژه از افراد و کاسبان سیاسی که از محرومیت مردم در مناطق کم برخوردار سوء استفاده می کنند گرفته شود.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: در کنار بهره‌برداری از تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی، در مناطق پیرامونی و کم برخوردار شهر برخی از پروژه‌ها مراحل پایانی خود را می‌گذراند که نیاز دارد تا سایر دستگاه‌ها برای به سرانجام رسیدن آن همت کنند.
محمد رضا کلایی افزود: یکی از مشکلات موجود در پهنه شهرک شهید رجایی، موضوع عبور و مرور است در این محدوده ۲ خیابان اصلی پورسینا و خوش‌سیما وجود دارد که هر ۲ کم‌عرض هستند و بیش از ۱۰ سال است که قرار است تعریض شوند اما هرگز این اتفاق نیفتاده است.
وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع آنچه که مدیریت شهری در طرح تفصیلی مورد توجه قرار داده، موضوع اراضی "خدربیک" است که در خصوص آن با آستان قدس رضوی مذاکره و در گروه ماده پنج نیز بحث شده ‌است و اگر پیگیری‌ها به نتیجه برسد مسیری موازی حدفاصل بوستان نصرت و اراضی "خدر بیک" ایجاد و مشکل عبور و مرور و گردش جمعیت حل خواهد شد.
او ادامه داد: ساماندهی کال امیرآباد، ساماندهی کال دروی و احداث بلوار بصیرت نیز از دیگر پروژه‌های در دستور کار است.

رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: ایجاد حاشیه شهر و مناطق پیرامونی نتیجه سیاست‌های ناموفق توسعه‌ای اجتماعی و اقتصادی در دهه‌های گذشته است که سبب شده جمعیت از روستاها به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

رمضانعلی فیضی افزود: توسعه حاشیه‌نشینی وابستگی به اقتصاد ملی دارد و باید درمان شود و مدیریت شهری نیز در این جهت تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: تشکیل سازمان بازآفرینی و ایجاد دفاتر تسهیلگری در این دوره شورای شهر، بافت‌های پیرامونی و حاشیه‌ای شهر مشهد را صاحب متولی و ساختار کرد و درصدد هستیم که در درازمدت بافت‌های فرسوده و ریزدانه را اصلاح و مسکن استاندارد ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: درصدی از بودجه‌های عمرانی نیز براساس خواست و نظر مردم، شوراهای اجتماعی محلات و تشخیص دفاتر تسهیلگری هزینه می‌شود.

فیضی با اشاره به تخصیص زمین و پروانه رایگان برای ساخت مسکن ارزان قیمت در مناطق کم ‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد افزود: از این طریق می توان برای ساخت مسکن استاندارد الگوسازی کرد و چندی پیش نیز عملیات اجرایی ساخت هزار واحد مسکونی در شهرک شهید باهنر آغاز شد.

در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مجازی امام جمعه مشهد، استاندار خراسان‌رضوی، شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد بلوار الزهرا (س) شهر مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید، این پروژه در خیابان بابانظر۹۴، به طول ۲۶۰ متر و عرض ۱۰ متر در ۲ باند سواره‌رو با هزینه بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال ساخته ‌شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین
    0

    احسنت آیت الله علم الهدی،کمک فقرا کنید حاشیه ها سوژه نشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها