هروی: بزرگترین حسرت کاراته عدم حضور پورشیب یا گنج‌زاده در المپیک است/ سه هدف مهم داریم

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: شعار المپیک حضور بهترین‌ها در مهمترین رویداد دنیا است، اما افسوس که قرار است از میان پورشیب و گنج‌زاده یک نفر انتخاب شود.

هروی: بزرگترین حسرت کاراته عدم حضور پورشیب یا گنج‌زاده در المپیک است/ سه هدف مهم داریم

سید شهرام هروی در گفت‌وگویی، در خصوص سکوت یک سال و چند ماهه خود و عدم مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشت: با تعویق یک ساله رقابت‌های المپیک و عدم برگزاری رویدادهای مختلف احساس کردم بهتر است مدتی سکوت کنم. از طرفی همواره همکارانم در تیم ملی تلاش می‌کردند اطلاعات و اخبار تیم ملی را در اختیار رسانه‌ها و جامعه کاراته قرار بدهند.

وی اضافه کرد: مصاحبه نکردنم به معنی عدم پاسخگویی به رسانه‌ها نبود و همواره خود را موظف به پاسخگوی در خصوص عملکرد تیم ملی می‌دانم، اما با توجه به عدم برگزاری مسابقات ترجیح دادم در این مدت بیشتر روی برنامه‌‌های تیم ملی متمرکز شوم. از طرفی مسائل دیگری نیز وجود داشت که بعد از پایان رقابت‌های المپیک به آن خواهم پرداخت، اما در مقطع فعلی مهمترین موضوع، موفقیت در المپیک و به ثمر رساندن زحمات 50 ساله جامعه کاراته است.

سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که با توجه به قول‌های رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر حل مشکلات و دغدغه‌های شغلی او، اقدامی در این زمینه انجام شده است، گفت: مشکلات و دغدغه‌های کاری‌ام مربوط به امروز و این چند وقت نبوده و هنوز نیز اقدامی برای رفع آن انجام نشده است، اما دیگر این موضوع مهم نیست و نمی‌خواهم تمرکز خود را روی این مسئله قرار دهم. مشکلات کاری من مسئله‌ای نیست که فدراسیون کاراته بتواند آن را حل کند و نیازمند توجه مسئولان بالا دستی است. امیدوارم به وعده‌های داده شده عمل شود، اما به شخصه با توجه به اهداف بزرگی که دارم دیگر قصد ندارم ذهن خود را درگیر این موضوع کنم.

هروی در خصوص لغو برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور عنوان کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفته و قهرمانان زیادی برای حضور در این مسابقات ثبت‌نام کردند. باید بابت این اتفاق از تمامی ورزشکاران و قهرمانان تشکر کنم، اما با توجه به شرایط کرونا و صلاحدید مسئولان، حفظ سلامت ورزشکاران از برگزاری مسابقات در حال حاضر مهمتر است. استقبال فوق‌العاده قهرمانان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور بار دیگر ثابت کرد، جامعه کاراته به خوبی می‌داند راه رسیدن به تیم ملی برای تمام ورزشکاران به صورت یکسان فراهم است و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر کرد. قطعاً با بهتر شدن شرایط شاهد برگزاری مسابقات بهتری خواهیم بود.

وی درخصوص برگزاری لیگ جهانی کاراته وان لیسبون گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم قرار است رقابت‌ها برگزار شود و دولت پرتغال مجوز برگزاری مسابقات را صادر کرده است. تمام تلاش خود را در مراحل مختلف اردو انجام دادیم تا ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده بهترین عملکرد خود را در این مسابقات به نمایش بگذارند. بعد از این مسابقات نیز تمام تمرکز ما روی مسابقات پاریس خواهد بود تا سهمیه سوم را نیز کسب کنیم.

هروی با افسوس خوردن بابت غیبت یکی از کاراته‌کاها شایسته کشورمان در المپیک توکیو گفت: عملکرد پورشیب و گنج‌زاده در مسابقات لیگ جهانی ترکیه بار دیگر نشان داد که حضور هر کدام از این دو کاراته‌کا در المپیک می‌تواند همراه با مدال خوشرنگی باشد. شعار المپیک همیشه حضور بهترین‌ها در مهمترین رویداد ورزشی دنیا بوده، اما در کاراته قرار است از میان پورشیب و گنج‌زاده، یکی از بهترین ورزشکاران دنیا از حضور در مسابقات محروم شود و حریفانی ضعیف‌تر از آنها کسب سهمیه کنند. اتفاقی که بزرگترین حسرت در اردوی تیم ملی کاراته و کاروان ورزشی ایران خواهد بود.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص شانس امیر مهدی‌زاده برای کسب سهمیه المپیک یادآور شد: امیر مهدی‌زاده پیش از شیوع ویروس کرونا در وزن جدید خود جا افتاده بود و در مسابقات کاراته وان اسپانیا به مدال طلا رسید و در امارات شرایط ایده‌آلی داشت و حریفان خوبی را شکست داد و تنها به خاطر آسیب دیدگی از ادامه مسابقات انصراف داد. در این شرایط شیوع ویروس کرونا باعث شد تا مسابقات لغو شود، اما امیر مهدی‌زاده نشان داده است که هر وقت بخواهد می‌تواند با صرف فعل خواستن به اهداف خود برسد. در این مسیر کادرفنی تیم ملی نیز در کنار او خواهد بود و همه باید کمک کنیم تا او از لحاظ روحی مجدداً به شرایط ایده‌آل خود بازگردد و در پاریس، جایی که اولین مدال خود را کسب کرده است این بار موفق به کسب سهمیه المپیک شود.

وی درخصوص برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در سال جاری گفت: بعد از رقابت‌های المپیک ما دو رویداد قهرمانی آسیا و جهان را در پیش داریم و سه هدف ما در سال جاری موفقیت در المپیک و مسابقات قهرمانی آسیا و جهان است. تمام تمرکز خود را خواهیم گذاشت تا برای اولین بار در تاریخ مسابقات جهانی در هر 5 وزن موفق به کسب مدال شویم. اتفاقی که در دو دوره گذشته مسابقات جهانی به آن نزدیک شدیم و در چهار وزن موفق به کسب مدال شدیم و تبدیل به یکی از کشورهای نادر کاراته دنیا شویم که چنین عملکردی را ثبت کرده است. موفقیت‌های کاراته در سالیان اخیر زیاد بوده و امیدوار هستیم در سال 1400 بیشتر شود.

منبع: تسنیم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها