رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

نظارت‌ بر زنجیره‌ تولید و توزیع مرغ در قزوین شبانه روزی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: نظارت بر زنجیره تولید و توزیع مرغ در استان با هدف برخورد با متخلفان بی وقفه و به شکل شبانه روزی شده است.

نظارت‌ بر زنجیره‌ تولید و توزیع مرغ در قزوین شبانه روزی شده است

فاطمه خمسه در بازدید شبانه از مرغداری های قزوین که به همراه معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل دامپزشکی استان انجام شد، افزود: تحویل مرغ زنده به کشتارگاه و سپس توزیع در مراکز عرضه زیر ذره بین قرار دارد.

این مسوول همچنین گفت: بر اساس ابلاغیه اخیر وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات قرارگاه تنظیم بازار کشور و استان، چنانچه مرغداران به هر دلیل نسبت به عرضه مرغ ۵۰ روزه با قیمت مصوب اقدام نکنند عمل آنها از مصادیق احتکار و عرضه کالاهای خارج از شبکه محسوب شده و علاوه بر پیگیری و اعمال جرائم قانونی مربوطه، کاربری سامانه های مربوطه جهت اختصاص نهاده به آنها نیز تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف توسط مراجع مربوط غیرفعال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم کنترل جدی زنجیره تولید و توزیع مرغ، استاندار قزوین نیز بر پیگیری جدی موضوع و برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرده است.

خمسه در رابطه با تاثیر اصلاح قیمت مرغ بر میزان تولید این محصول،اظهار کرد: با منطقی‌تر شدن قیمت‌ها و اعلام قیمت‌های جدید می‌توانیم این نوید را بدهیم که مرغداران امیدواری بیشتری برای جوجه‌ریزی خواهند داشت و نگران ضرر و زیان نخواهند بود.

وی افزود: تولید مرغ یک روند ادامه‌دار است و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز زمان می‌برد تا یک جوجه یک روزه به سن کشتار برسد بنابراین نمی‌توان گفت اصلاح قیمت در این سه روز بر روی تولید چه تاثیری داشته است اما با بدون شک آینده روشنی را به لحاظ ترغیب تولیدکنندگان برای جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌کنیم.

این مسوول تصریح کرد: مصوبات اخیر قرارگاه ساماندهی مرغ کشور موجب کاهش میزان قاچاق مرغ و توزیع خارج از شبکه قانونی عرضه خواهد شد و امیدواریم این مصوبه بتواند بر بازار تاثیر گذاشته و دست واسطه‌ها و دلالان را کوتاه کند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها