فعالیت ۳۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی این استان فعالیت دارند.

فعالیت ۳۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی لرستان

علی آشتاب از فعالیت ۳۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان خبر داد و اظهار داشت: به همت همکاران اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی این اداره کل تاکنون تعداد ۲۹۱ تشکل کارگری و همچنین ۵۷ تشکل کارفرمایی در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۸۹ انجمن صنفی در استان تصریح کرد: خوشبختانه در لرستان فعالیت‌های خوبی برای توسعه و ارتقا تشکلات صنفی انجام گرفته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و توسعه و تقویت آن‌ها در محیط‌های کار و تولید تأثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد ۷ کانون کارفرمایی و ۵ شورای اسلامی کار در استان تشکیل شده است.

آشتاب با اشاره به جایگاه مهم تشکلات کارگری و کارفرمایی عنوان کرد: نظر به اهمیت و نقش بسزایی که تشکلات کارگری و کارفرمایی به‌عنوان شرکای اجتماعی در سالم‌سازی محیط‌های کارگری و ارتقای سطح بهره‌وری و به‌طورکلی در چرخه اقتصادی جامعه ایفا می‌کنند تقویت، ترغیب و تشویق تشکلات از حیث کمی و کیفی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و دوره‌های آموزشی مختلف و به‌ویژه خود ترکیب مدیریتی تشکل‌ها بیش از یک هزار ۵۰۰ نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه‌شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها