وضعیت نگران کننده کرونا در لرستان/ تنها در یک روز تست ۷۴۰ نفر مثبت شد

در سایه بی توجهی‌ها روند ابتلا به کرونا در استان لرستان رو به افزایش است و هم اکنون ۵ شهر در وضعیت قرمز و ۶ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وضعیت نگران کننده کرونا در لرستان/ تنها در یک روز تست ۷۴۰ نفر مثبت شد

کرونا همچنان در حال جولان است و با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس مُسری در لرستان این استان وارد خیز چهارم این ویروس شده و روزانه افراد زیادی به جمع کرونایی‌ها می‌پیوندند.

روند صعودی تعداد مبتلایان به کووید 19 در استان لرستان بسیار مشهود است چرا که اکنون 5 شهر استان در وضعیت قرمز و 6 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

در اسفندماه سال 99 به طور میانگین روزانه حدود 200 نفر در استان لرستان به کرونا مبتلا می‌شدند اما اکنون روند ابتلا بسیار شتابنده است به طوری که در یک روز تست کرونای 740 نفر مثبت اعلام شد، بر اساس آخرین آمار که در 11 فروردین‌ماه از سوی مسئولان علوم پزشکی لرستان اعلام شد 77 هزار و 85 نفر از مردم استان به کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون نیز متاسفانه هزار و 391 نفر بر اثر ابتلا به این بیمار مرگبار جان خود را از دست داده‌اند اکنون نیز 350 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت هستند.

خیز چهارم کرونا در لرستان

آنچه مسلم است برنامه‌های مردم در روزهای پایانی سال و دورهمی‌های نوروز سبب شد تا در سایه بی‌توجهی و عادی انگاری برخی، این ویروس زنجیره وار منتقل شود و خیز چهارم آن را رقم بخورد، تا آنجا که هم اکنون برخی از روستاهای استان (روستاهایی در شهرستان ازنا، الیگودرز و بروجرد) به دلیل ابتلای شدید مردم، قرنطینه شده‌اند.

و اما براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا هم اکنون شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، نورآباد، ازنا و الیگودرز در وضعیت قرمز کرونا و شهرهای دورود، کوهدشت، الشتر، پلدختر، رومشکان و دوره چگنی در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

اعلام نحوه حضور کارکنان لرستان در محل کار

با توجه به شرایط جدید کرونایی استان، نحوه حضور کارکنان نیز در محل کار بر اساس وضعیت شهرها انجام می‌گیرد، حمید کشکولی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز و نارنجی در شهرهای استان لرستان طرح هوشمند اجرای محدودیت‌ها متناسب با رنگ بندی اعلام شده به دستگاه های اجرایی ابلاغ و از روز شنبه 14 فروردین ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها متناسب با رنگ قرمز و نارنجی شهرها و به وسیله دستگاه‌های اجرایی استان به استثناء نیروهای مسلح، از تاریخ ابلاغ و تا اطلاع بعدی لازم الاجراست افزود: در شهرهای وضعیت قرمز حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان حداکثر با یک دوم ظرفیت و با تشخیص بالاترین مقام دستگاه انجام می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان با بیان اینکه سایر دستگاه‌های اجرایی حضور حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت دارند عنوان کرد: کلیه ماموریت‌های اداری لغو و برگزاری جلسات در فضای بسته با رعایت الزامات بهداشتی و حداکثر با حضور 15 نفر باید انجام شود.

وی بیان کرد: تمام مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه تعطیل‌اند و در شهرهای وضعیت نارنجی دو سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در محل کار با تشخیص بالاترین مقام دستگاه حضور پیدا می‌کنند.

کشکولی گفت: ماموریت‌های اداری غیر ضروری در شهرهای با وضعیت نارنجی لغو و برگزاری جلسات در فضای بسته با رعایت الزامات بهداشتی و حداکثر با 20 نفر انجام شود.

وی گفت: در شهرهای با وضعیت نارنجی تمامی مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزشی، آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه تعطیل‌اند.

نحوه فعالیت مدارس در شهرستانهای لرستان

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در رابطه با نحوه فعالیت مدارس در شهرستان‌های استان گفت: فعالیت آموزشی مدارس لرستان شنبه در شهرستان‌های قرمز (خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا) و شهرستان‌های نارنجی (دورود دلفان و سلسله) به صورت غیر حضوری و تنها از طریق شبکه شاد انجام می‌گیرد.

وی در رابطه با فعالیت آموزشی مدارس در شهرستان‌های زرد پلدختر، کوهدشت، رومشگان و چگنی عنوان کرد: کلاس دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز و کلاس‌های عملی و کارگاهی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شهرستان‌های مذکور از شنبه به صورت حضوری است و در همه این موارد حضور دانش‌آموزان در مدرسه اختیاری است همچنین فعالیت دیگر مدارس این چهار شهرستان در وضعیت زرد نیز به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها