اگر این نشانه‌ها را دارید تنبل نیستید، شما افسرده هستید

اگر احساس خستگی و بی تمایلی شما به انجام کار‌ها بیشتر از یک هفته طول بکشد باید بدانید که شما به افسردگی مبتلا شده‌اید در نتیجه این نشانه‌ها را دنبال کنید.

اگر این نشانه‌ها را دارید تنبل نیستید، شما افسرده هستید

بسیاری از افرادی که به افسردگی مبتلا شده اند شاید در ابتدا احساس خستگی و تنبلی به سراغ آن‌ها بیاید و حس کنند که تنها دلشان نمی‌خواهد از روی مبل بلند شوند. شاید در ابتدا نتوانید بین افسردگی و تنبلی تفاوتی قائل شوید و آن را تشخیص دهید، اما این نشانه‌ها به شما کمک می‌کنند تا تنبلی را از افسردگی تمیز دهید.

اگر احساس خستگی و بی تمایلی شما به انجام کار‌ها بیشتر از یک هفته طول بکشد باید بدانید که شما به افسردگی مبتلا شده اید در نتیجه این نشانه‌ها را دنبال کنید.

۱. فردی که اخیرا تحت فشار بوده است و از خود کار زیادی کشیده است ممکن است دچار تنبلی شود، اما با این حال به دنبال راه کار‌های زیرکانه‌ای است تا خود را از این وضعیت خارج کند، اما فرد درگیر افسردگی به راحتی نمی‌تواند راه حلی برای درگیری خود پیدا کند.

۲. هیچ چیز نمی‌تواند شمارا شاد کند و اخیرا احساس تنهایی، غم و درماندگی داشته اید احساس خستگی می‌کنید و به ندرت انرژی پیدا می‌کنید و این احساسات با خواب، غذا و معاشرت با دوستانتان نیز بهبود پیدا نمی‌کند.

۳. از دست دادن انگیزه و تلاش برای انجام کار‌های روزمره و حیاتی مانند کار و تحصیل که نشان می‌دهد سلامت روان شما درگیر بیماری است و فرد از انجام و پذیرش هرگونه مسئولیتی پرهیز می‌کند.

۴. اگر احساس کردید تنبلی که درون خود شما است را نمی‌توانید تغییر دهید به این معنی است که شما درگیر افسردگی هستید، زیرا یک فرد تنبل می‌تواند به راحتی مسیر خود را تغییر دهد، اما یک فرد افسرده نمی‌تواند. مبتلایان به افسردگی اغلب احساس خود را حس گناه و شرمندگی بیان می‌کنند در صورتی که فرد تنبل دارای اعتماد به نفس است.

منبع: طلا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها