احتمال تعویق دوباره اجلاس تغییرات آب‌وهوایی در انگلیس

هم زمان با آغاز موج جدید همه‌گیری «ویروس کرونا» و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در جهان، منابع نزدیک به دولت انگلیس از احتمال تعویق دوباره «اجلاس تغییرات آب و هوایی» که قرار است در اسکاتلند برگزار شود، خبر می‌دهند.

احتمال تعویق دوباره اجلاس تغییرات آب‌وهوایی در انگلیس

دو منبع آگاه و نزدیک به دولت انگلیس در گفت‌وگو با رسانه‌ها، این احتمال را نیز مطرح کرده‌اند که ممکن است شیوه برگزاری اجلاس تغییر کند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا از طریق سرعت بخشیدن به اجرای طرح ایمن سازی (واکسیناسیون) کرونا در این کشور، برگزاری حضوری این اجلاس را تضمین کند. اما منابع یادشده می‌گویند که روند فزاینده آمار مبتلایان به کرونا در برخی از کشورها، باعث ابهام و نگرانی درباره نحوه برگزاری این اجلاس شده است.

پیشتر «الوک شارما» سیاستمدار ارشد انگلیسی و رئیس دوره‌ای کنفرانس تغییرات آب و هوایی با ایراد سخنانی در پارلمان این کشور، بر لزوم برگزاری حضوری اجلاس تاکید کرده بود.

البته تصمیم‌گیری درباره تعویق یا تغییر شیوه برگزاری این اجلاس باید با مشورت سازمان ملل متحد و دولت محلی اسکاتلند به عنوان یکی از طرف‌های میزبان کنفرانس صورت گیرد و فقط محدود به نظر دولت لندن نیست.

بر اساس گزارش‌ها، در کنفرانس امسال قرار است بیش از ۳۰ هزار شرکت کننده از سیاستمداران، کارشناسان و فعالان محیط زیست حاضر و درباره راهکارهای مقابله با تحولات زیست محیطی گفت وگو کنند. این نشست اولین بار قرار بود نوامبر سال گذشته در گلاسکو برگزار شود که به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان که تاکنون جان بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۲۰۶ نفر را گرفته، باعث لغو بسیاری از مراسم و برنامه‌های عمومی شده است.

پیشتر اعلام شد که بزرگترین جشنواره هنری اروپا موسوم به "گلاستونبری" که به صورت سالانه در انگلیس برگزار می‌شود، امسال نیز به دلیل همه گیری کرونا برای دومین سال پیاپی لغو شد.

نخست وزیر انگلیس حالا امیدوار است نشست سران «گروه ۷ » که فرصتی برای سفر رئیس جمهوری جدید آمریکا به انگلیس دیده می‌شود، به صورت حضوری برگزار شود. این نشست قرار است ماه ژوئن، در منطقه «کورنوال» منعقد شود که یکی از جاذبه‌های گردشگری انگلیس به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها