فرق ایرانی‌های نفتکش با ایرانی‌های معدن زمستان یورت در چیست

با وجودی‌ که زمان زیادی از برخورد نفتکش ایرانی با کشتی باری چینی نگذشته است رسانه‌ها سکوت عجیبی نسبت این حادثه از خودشان نشان داده‌اند.

فرق ایرانی‌های نفتکش با ایرانی‌های معدن زمستان یورت در چیست

به گزارش خبر فوری به نقل از گُلوَنی ، وجود ۳۲ نفر ایرانی که مفقود شده‌اند و کسی از سرنوشت آن‌ها اطلاعی ندارد به نظر سوژه‌ای‌ است که بایستی بیش‌تر از این‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت.

آن‌چه مسلم است این هموطنان ما هم خانواده‌ای دارند که قطعا نگران حال آن‌ها هستند. چه‌طور صدا و سیما وقت برای تهیه گزارش‌ درباره جیز بودن تلگرام دارد اما به چنین مسائل بزرگی نمی‌پردازد؟

درست است در کشور ما درصد زیادی از خبرگزاری‌ها و نشریات به کارهای سفارشی مشغول شده‌اند اما در بدبینانه‌ترین حالت این سوژه هم یک سوژه پرطرفدار به حساب می‌آید پس علت این کوتاهی‌ها و مهر سکوت زدن‌ها چیست؟

شاید ترس از بررسی کردن و ریشه‌یابی حوادث است که باعث می‌شود بسیاری از حوادث در مراحل اولیه با سکوت از صفحه روزنامه‌ها پاک شوند. علتش هرچه هست برای مخاطبینی که به رسانه‌ها اعتماد می‌کنند قابل قبول نیست.

حق مردم سرزمین ما دانستن است و اگر هر شخصی به عنوان خبرنگار مسئولیت انعکاس اخبار را می‌پذیرد بایستی رسالتش را به درستی انجام دهد. همین مشکلات است که مردم را به سمت رسانه‌هایی که ما بیگانه می‌خوانیمشان می‌کشاند.

رسانه‌ها در ماجرای روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، در معدن زغال سنگ یورت که ۴۳ معدنچی جان باختند به شدت فعال بودند اما در این حادثه نه. چرا؟ چون آن زمان نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری بود؟

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها