تست هوش/ این معماها را حل کنید

این معماها هم آنقدری ساده اند که در فرصت یک استراحت کوتاه بتوانید حل شان کنید و هم آنقدری زیرکانه اند که ساعت ها مات و مبهوت تان کنند و ذهن تان را دنبال نخود سیاه بفرستند.

تست هوش/ این معماها را حل کنید

آماده ی چالش هستید؟ جواب معماها هم در انتهای مطلب آمده است.

معمای شماره ۱

تست هوش/ این معماها را حل کنید

روزی روزگاری شاهزاده ای بود که همه جا را به دنبال نامزد خود می گشت. تابستان دیگر به سر رسیده بود که او به کلبه ای رسید که جادوگر پیری در آن زندگی می کرد. شاهزاده که از سفر طولانی خود خسته شده بود از جادوگر خواست یک شب به او پناه دهد. جادوگر پذیرفت و استقبال گرمی از مهمان خود کرد. او به شاهزاده غذا و نوشیدنی و جایی برای خواب داد. صبح روز بعد وقتی شاهزاده آماده می شد تا سفر خود را ادامه دهد، جادوگر هدیه ای به او داد و گفت: «در مسیرت به رودخانه ی پهنی برخواهی خورد که پلی روی آن وجود ندارد. برای عبور از رودخانه راهی جز شنا کردن نداری. این ردای جادویی کمکت خواهد کرد - نمی گذارد غرق شوی!»

شاهزاده به سفر خود ادامه داد. بعد از صد روز و شب به رودخانه ای رسید که جادوگر درباره ی آن هشدار داده بود. اما او برای عبور از رودخانه نیازی به پوشیدن ردا پیدا نکرد!

می توانید حدس بزنید چرا؟

معمای شماره ۲

تست هوش/ این معماها را حل کنید

زن مزرعه داری تعدادی خرگوش را در ۳ قفس بزرگ در حیاط پشتی خانه اش نگه می داشت که در یک ردیف کنار هم قرار داشتند. هر کدام از قفس ها به یک رنگ بودند: قرمز، زرد و سبز. تا همین اواخر، تعداد خرگوش های قفس سبز ۲ برابر تعداد خرگوش های قفس زرد بود. تا آنکه یک روز زن مزرعه دار ۵ خرگوش از قفس سمت چپ را برداشت و آن ها را به مدرسه ی محل شان بخشید. او نیمی از خرگوش های باقیمانده در قفس سمت چپ را هم به قفس قرمز رنگ انتقال داد.

حالا می توانید حدس بزنید قفس سمت چپ چه رنگی بود؟

معمای شماره ۳

تست هوش/ این معماها را حل کنید

شبی در یک خیابان فرعی باریک، ماشینی عابری را زیر گرفت و بدون توقف از محل دور شد. مأمور پلیسی که ماشین را هنگام ترک محل تصادف دیده بود در گزارش خود سرعت حرکت آن را بسیار زیاد عنوان کرد. ۶ عابر هم شاهد این تصادف بودند. آن ها هر یک روایت خود را از حادثه ی رخ داده داشتند:

ماشین آبی رنگ و راننده اش مرد بود.

سرعت حرکت ماشین زیاد و چراغ های جلویش خاموش بود.

ماشین پلاک نداشت و سرعتش خیلی زیاد نبود.

ماشین تویوتا و چراغ های جلویش خاموش بود.

ماشین پلاک نداشت و راننده اش زن بود.

ماشین یک فورد خاکستری بود.

وقتی ماشین و راننده اش بالاخره پیدا شدند، معلوم شد توصیفات فقط یکی از شاهدان کاملاً درست بود. پنج شاهد دیگر یک اطلاعات درست و یک اطلاعات غلط داده بودند.

.

.

.

.

.

جواب معمای شماره ۱

وقتی شاهزاده جادوگر را دید تابستان به پایان رسیده بود و بعد از آن صد روز طول کشید تا او به رودخانه برسد. یعنی وقتی شاهزاده به آنجا رسید دیگر اواسط زمستان بود. به همین خاطر رودخانه یخ بسته بود و او به راحتی توانست به طرف دیگر رودخانه برود.

جواب معمای شماره ۲

قفس سمت چپ زرد بود. ما می دانیم که در ابتدا تعداد خرگوش های قفس سبز ۲ برابر تعداد خرگوش های قفس زرد بود. یعنی تعداد خرگوش های قفس سبز یک عدد زوج بود. بعد از آنکه زن مزرعه دار ۵ تا از خرگوش های قفس سمت چپ را برداشت، تعداد خرگوش های باقیمانده در این قفس هم یک عدد زوج بود (این را از اینجا فهمیدیم که صحبت از انتقال نیمی از خرگوش ها شد پس یعنی تعداد آن ها قابل تقسیم به عدد ۲ بود). بنابراین قبل از کم شدن آن ۵ خرگوش، تعداد خرگوش های قفس سمت چپ عددی فرد بود. پس قفس سمت چپ نمی توانست قفس سبز رنگ باشد. و با توجه به اطلاعاتی که معما به ما می دهد، قفس قرمز هم نمی توانست باشد.

جواب معمای شماره ۳

ماشین یک فورد آبی رنگ بود. پلاک نداشت. سرعت حرکتش زیاد و چراغ های جلویش روشن بود. راننده زن بود. راه حل این معما در گزارش پلیس نهفته است (سرعت ماشین زیاد بود). اگر گزارش پلیس را قابل اتکا بدانیم، بنابراین روایت یکی از شاهدان (کم بودن سرعت حرکت ماشین) به طور پیش فرض نادرست است. با درنظر گرفتن این موضوع، حذف بقیه ی توصیف های اشتباه دیگر کاری نخواهد داشت.

منبع: روزیاتو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    معمای سه توصیف چهار میگه تویوتا با چراغ خاموش که هر دو غلطه پس معما اشتباست:))

  • بوبو
    0

    معمای 3 رو درست گفتید؟ فرض اول کم نبودن سرعت میشه، پس قطعا پلاک نداشتن درسته با توجه به این فرض یکی از پاسخ ها درسته، الف) اونی که گفته تند میرفته و چراغش خاموش بوده ب) اونی که میگفته پلاک نداشته و زن بوده اگر الف درست باشه - چراغ خاموش بوده، پس تویوتا نیست و ماشین فورد بوده، اگر فورد بوده پس رنگش خاکستری نبوده و آبی بوده، اگر رنگش آبی بوده پس راننده مرد نبوده و زن بوده، اگر راننده زن بوده پس ماشین پلاک داشته. بنابراین الف غلطه. اگر ب درست باشه، پس راننده زن بوده، و مرد نیست، پس ماشین آبیه، پس خاکستری نیست، و فورده، پس تویاتا نیست و چراغش خاموش بوده، اگرم چراغش خاموش بوده، پس سرعتش زیاد نبوده. که اینم غلطه. بنابراین سوال ایراد داره و گزینه ها هماهنگ نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها