استان مرکزی وارد پیک چهارم همه‌گیری کرونا شده است

رئیس دانشگه علوم پزشکی اراک درباره پیک چهارم کرونا در استان مرکزی هشدار داد و گفت: با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان قطعا وارد فاز چهارم همه‌گیری شده‌ایم.

استان مرکزی وارد پیک چهارم همه‌گیری کرونا شده است

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گویی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: پیش از آغاز نوروز همه تلاش بخش بهداشت و درمان بر این بود تا مردم را متوجه خطر کرونا بسازد اما با توجه به آمار و ارقام و افزایش روند بیماران سرپایی و بستری در استان پیک چهارم در استان مرکزی به وقوع پیوسته و باید برای این موضوع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به تعداد مبتلایان در روزهای گذشته و تعداد 257 مورد مثبت در 24 ساعت گذشته، قطع به یقین وارد فاز چهارم کرونا ویروس در استان شده‌ایم و طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، در استان مرکزی، شهرهای اراک و ساوه و شهرستان‌های شبستر و میانه در آذربایجان شرقی، نجف آباد در اصفهان، ساوجبلاغ، فردیس و نظرآباد در البرز، دشتستان در بوشهر، شهریار در تهران، بروجن در چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه در استان کرمانشاه، دلفان و سلسله در لرستان در کشور به زودی در وضعیت نارنجی قرار می‌گیرند، این درحالی است که آبدانان در ایلام و ازنا در لرستان به زودی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

جمالیان بیان کرد: روند بستری در بیمارستان‌های استان صعودی شده و همچنین آمار مراجعین سرپایی به شدت در حال افزایش است، بنابراین مراقبت جدی و رعایت پروتکلهای بهداشتی ضروری است.

دکتر سید محمد جمالیان تصریح کرد: متاسفانه مردم به هشدارها و توصیه هایی که در مورد کرونا ویروس می شد کم‌اعتنا شده بودند و حال درگیر با ویروسی شده ایم که آنچنان رفتار پیچیده‌ای هم ندارد بلکه فقط منتظر فرصتی است تا با عادی انگاری مردم دوباره در جامعه اظهار وجود کند.

وی افزود: امیدواریم با هوشیاری مردم شاهد از بین رفتن این ویروس باشیم و ساده انگاری و بی اعتنایی به توصیه های بهداشتی سبب عزادار کردن کسی برای عزیزی نشود.

منبع: تسنیم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها