۵ استراتژی برای افزایش سطح بهداشت روان

بهداشت روان مفهومی مهم در زندگی است، مفهومی که در ماه‌های اخیر به علت شیوع کرونا و افزایش انزوای اجتماعی، مورد توجه جدی قرار گرفته است.

۵ استراتژی برای افزایش سطح بهداشت روان

صرف نظر از آنچه در دنیای پیرامون شما می‌گذرد، مراقبت از بهداشت روان فردی بسیار مهم است. اما متاسفانه اغلب افراد اطلاعات دقیقی درباره روش‌های ارتقای سطح بهداشت روان خود ندارند.
اگرچه اغلب ما در زندگی خود با مشکلات مختلف، استرس و اضطراب رو به رو می‌شویم، اما با کمک مهارت‌های بهداشت روان می‌توانیم تا حد زیادی مانع از تشدید یا حاد شدن شرایط روانی خود شویم:

تلفن همراه

۳۰ دقیقه اول صبح به تلفن همراه نگاه نکنید

شاید باور کردنی نباشد، اما یک تکنیک مهم برای بهبود سلامت روان این است که ساعات ابتدایی صبح خود را بدون تماشای صفحه نمایش سپری کنید. بسیاری از افراد عادت کرده اند به محض بیدار شدن گوشی خود را بررسی کرده و حتی خبر‌های منفی را ببینند، این موضوع می‌تواند روی سلامت روان تاثیری بسیار منفی بگذارد؛ بنابراین سعی کنید صبح‌ها گوشی هوشمند خود را حداقل تا ۳۰ دقیقه بررسی نکنید.

صبحانه

یک صبحانه سالم بخورید

سعی کنید صبح خود را با یک صبحانه سالم بسازید. خوردن یک صبحانه سالم تاثیر بسیار مثبتی روی سلامت جسمانی و روانی شما خواهد داشت. صبحانه‌های سالم، اغلب شامل گروه‌های غذایی مختلف هستند و فاقد مواد افزودنی و شکر یا نمک بیش از حد هستند.

فهرست کارهای روزمره

فهرست کار‌های روزمره داشته باشید

سعی کنید هر روز فهرستی تهیه کنید تا بدانید روز بعد قرار است چه کار‌هایی را انجام دهید. داشتن برنامه روزمره مانع از سردرگمی و اضطراب شما طی روز آتی می‌شود و البته کمک می‌کند به همه کار‌های خود برسید.

سرگرمی هنری

یک سرگرمی هنری داشته باشید

قرار نیست شما یک پیانیست آموزش دیده و حرفه‌ای یا باب راس بعدی باشید. اما می‌توانید نقاشی‌هایی ساده بکشید، یک داستان بنویسید یا قوه تخیل خود را فعال کند و ببیند چه چیزی از ذهنتان بیرون می‌آید.

حرکت

بدن خود را حرکت دهید

حضور در فضای تازه بیرون ضمن افزایش ضربان قلب، می‌تواند تغییراتی شگفت انگیز برای سلامت روان ایجاد کند. تحرک و تعریق و ترشح هورمون شادی می‌تواند سلامت روان شما را بهبود ببخشند.

منبع: انتخاب

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها