گزارش خواندنی مجله آمریکایی از غذاهای معروف ایرانی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی ۵ غذای معروف ایرانی ویژه سال نو و نوروز را معرفی کرده است.

گزارش خواندنی مجله آمریکایی از غذاهای معروف ایرانی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی ۵ غذای معروف ایرانی ویژه سال نو و نوروز را معرفی کرده است. سال نوی ایرانی موسوم به نوروز مقارن است با لحظه اعتدال بهاری سیاره زمین و به مدت سیزده روز با غذاهایی سرشار از طراوت و آسان برای تهیه گرامی داشته می‌شود. در ادامه به برخی از غذاهای جالب این مراسم اشاره می‌شود.

آش رشته

این سوپ غلیظ ایرانی که پیشاپیش تعطیلات تهیه می‌شود، حاوی مقادیر وافر اسفناج، گشنیز، جعفری، شوید و پیازچه است، همراه با رشته‌هایی از جنس نشاسته (نوعی نودل)، و سه نوع از حبوبات.

غذاهای معروف ایرانی ویژه سال نو به روایت روزنامه آمریکایی سبزی پلو

مقادیر وافر جعفری، گشنیز و شوید که با برنج پخته می‌شود و سپس سبزیجات تازه بیشتری به صورت لایه‌لایه به آن افزوده می‌شود. آنچه مکمل این غذای لذیذ است، ته‌دیگ برشته‌ای است که زیر دندانتان قرچ‌قروچ می‌کند.

غذاهای معروف ایرانی ویژه سال نو به روایت روزنامه آمریکایی

کوکو

کوکو را می‌توان نوعی فریتاتای ایرانی دانست که البته در کوکو محتویات به واسطه تخم مرغ کنار هم قرار می‌گیرند. این محتویات عبارت است از انواع سبزیجات، پیازچه، ادویه، مغز گردو و پیاز زرد.

ماهی با سس تمر هندی

ماهی از غذاهای لاینفک آیین نوروز است. برای تهیه این غذا، فیله ماهی زیر لایه‌ای از پیاز کاراملی (برشته) شده، زرشک، بادام و البته سبزیجات تازه می‌پزد.

سالاد سبزیجات و تربچه

تقریباً تمام غذاهای ایرانی همراه مقادیر قابل توجهی از سبزیجات و تربچه، گردو و پنیر فتا تهیه می‌شود. این سالاد باید با آب لیمو و روغن زیتون آغشته شود.

منبع: رکنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • زهرا
    0

    امریکا کجا خبر داره از ماهی ملاته اشپل ماهی وترشواش خورشت رودسر خوابشو هم ندیده

  • غیر قابل نشر
    0

    تازه اشکنه علم الهدی را نخورده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها