نکات ایمنی برای زمان وزش باد شدید و رگبار باران

بر اساس هشدار جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی مبنی بر وزش باد شدید و رگبار باران، مدیر بحران شهرداری تبریز بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از بروز حوادث تاکید کرده و نکات ایمنی لازم را تشریح کرد.

نکات ایمنی برای زمان وزش باد شدید و رگبار باران

مسعود حسن نژاد در این خصوص گفت: بر اساس هشدار جوی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش باد شدید، رگبار باران و رعد و برق، مدیریت بحران شهرداری تبریز ضمن هماهنگی با واحدهای مختلف شهرداری، از عموم شهروندان محترم درخواست می‌کند تا ضمن توجه به توصیه‌های لازم، ‌اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند.

وی با اشاره به لزوم دوری از درختان پوسیده، کهنسال و کم دوام در زمان بارش رگبار باران و وزش باد شدید، افزود: مردم باید در این زمان از ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت، اشیای قابل پرتاب و سُست نظیر آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام‌ها استفاده می‌شود، کولرها و ... دوری کنند.

وی ادامه داد: دوری از دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی و داربست‌ها نیز جزو اقدامات مهم در زمان وقوع رعدوبرق شدید است.

حین نژاد متذکر شد: مردم از پارک نکردن خودروهای خود در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سست و ... وجود دارد، خودداری کنند و از صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه اجتناب ورزند.

وی گفت: همچنین با توجه به بارش باران توصیه می‌شود که مردم از چادر زدن و توقف خودرو در مناطق سیل خیز یا در مسیر رودخانه، ‌جدا خودداری کنند.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان فعالیت سامانه بارشی و وزش باد از روز چهارشنبه چهارم فروردین تا روز پنجشنبه مورخه پنجم فروردین ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها