رییس سازمان زندان‌ها:

از سال آینده، درمورد برخی زندانیان، پابند الکترونیکی جایگزین حبس می‌شود

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور گفت: یکی از برنامه‌های محوری برای گذراندن حبس جایگزین بر اساس مقررات، استفاده از پابند الکترونیکی است.

از سال آینده، درمورد برخی زندانیان، پابند الکترونیکی جایگزین حبس می‌شود

محمدمهدی حاج‌ محمدی سه‌شنبه شب در آیین افتتاح ساختمان پابند الکترونیکی زندانیان یزد افزود: استفاده از این فناوری نوین در سطح کشور موجب کاهش جمعیت کیفری و کمک به خانواده زندانیان و جزو اهداف و اقدام محوری است .

وی ادامه داد: حبس افراد تحت نظارت الکترونیکی موسوم به پابند، بخش مهمی از سند تحول فناورانه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی است که تاکنون در سطح کشور اقدامات خوب و موثری صورت گرفته و این روند بر اساس وظایف با قوت پیگیری می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح محوری و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سال آینده بخش عمده‌ای از زندانی‌های کشور باقی مانده محکومیت خود را با استفاده از پابند الکترونیکی در کنار خانواده می‌گذارنند و نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری دارد.

حاج محمدی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم و مناسب اجرای این طرح در استان‌ها با وجود برخی محدودیت‌های مالی انجام گرفته که امیدواریم با تحقق آن به مرور شاهد انجام سند تحول فناورانه در این سازمان و زیرمجموعه مرتبط در سطح کشور باشیم.

هم‌اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیر بومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها