دولت برنج های بومی و با کیفیت استان را به قیمت توافقی خریداری می کند

 رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز خرید توافقی برنج های بومی استان توسط دولت در راستای رونق افزایی به بازار برنج و تامین بخشی از ذخیره راهبردی برنج کشور خبرداد.

دولت برنج های بومی و با کیفیت استان را به قیمت توافقی خریداری می کند


به گزارش سایت خبر فوری به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان، علیرضا شعبان نژاد افزود: نرخ خرید توافقی برنج بر اساس هشت درصد شکستگی به ازای هر کیلوگرم رقم صدری و هاشمی، 9 هزار و 100 تومان ، شیرودی پنج هزار و 450 تومان و همچنین ندا و نعمت چهار هزار و 850 تومان تعیین شده است.
وی افزود : به ازای هر درصد شکستگی بیشتر از هشت درصد شکستگی تعیین شده از نرخ برنج کسر و به ازای شکستگی کمتر از هشت درصد به نرخ برنج اضافه می شود.
وی گفت : حداکثر شکستگی قابل قبول برای خرید توافقی برنج 15 درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای افزایش نرخ خرید توافقی 7 و نیم درصد تعیین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برنج های قابل خرید توافقی باید تولید داخل و محصول فصل زراعی امسال باشد تصریح کرد : برنج ها باید بوده آفت زنده نداشته باشند.
علیرضا شعبان نژاد افزود :‌ رقم های بومی صدری و هاشمی از کشاورزان گیلان و رقم های پر محصول شیرودی ، ندا و نعمت از کشاورزان مازندران خریداری می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پایان هدف از خرید توافقی برنج را خارج کردن بازار برنج داخلی از رکود ، حمایت از شالیکاران و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج اعلام کرد.
استان گیلان دارای 238 هزار هکتار شالیزار است که هر ساله از آنها 750 تا 850 هزار برنج سفید به دست می آید .

منبع: ایرنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها